Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand hoe ik de mount naar mijn NAS kan maken? Ik heb een interne schijf erin zitten en daarnaast een USB stick gemount waar Gemini op staat. IN de flash loopt PLi. Ik heb al het volgende geprobeerd maar helaas geen mount gelukt.

Op de 7000 is het wel altijd gelukt met deze instellingen: Host/IP: 10.105.30.103

Dir: wolters

Local dir: /HDD

Options: ro, nolock

User: sretlow

Password: test

In de DM800 heb ik de volgende opties al uitgeprobeerd maar helaas niets gelukt. Natuurlijk telkens 2 regel uitgeprobeerd en niet meerdere tegelijkertijd (in fstab en automount.conf). Het rara is dat het me in de PLi wel lukt. Als ik dan de fstab regel overneem naar Gemini lukt het niet. Ik wil eigenlijk Gemini laten lopen vanwege een prettigere OSD/EPG

In fstab:

//10.105.30.103/wolters /media/cifs cifs ro,user=sretlow,pass=test,rsize=8192,wsize=8192 0 0

of

//10.105.30.103/wolters /media/cifs cifs ro,user=sretlow,pass=test,rsize=8192,wsize=8192 1 0

In automount.conf:

NAS -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=sretlow,pass=test ://10.105.30.103/wolters

of

cifs -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=sretlow,pass=test ://10.105.30.103/wolters

of

In der bootup in /etc/init.d/:

echo 98 > /proc/progress

modprobe cifs

mount -t cifs -o username=sretlow,password=test //10.105.30.103/wolters /media/cifs/

Geen van de opties werkt! Iemand een oplossing? Of iemand die het wel gelukt is? Misschien kan hij/zij me de fstan file mailen en de automount.conf file.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen