Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet dat hierover al het nodige is geschreven. Vanaf m'n Dm500 met de webbrowser optie werkt het prima om de 500 aan de 7000 te laten connecten. Via het automount menu werkt het van geen meter. Op de DM800 dus hetzelfde probleem, omdat de webbrowser optie er niet inzit. Wel lukt het me om vanaf de DM800 een CIFS mount naar m'n Windows 2003 server te maken. Ook lukt het vanaf m'n PC de disk van de DM800 en de DM7000 te mounten. Maar dus niet de DM800 aan de DM7000 te knopen. Wie heeft de magische oplossing?

Geplaatst:

In Gemini werkt dit prima. Ik heb de directory dm7000 aangemaakt in /media/hdd. Daarna een NFS mount toegevoegd via de mountmanager. Uiteraard moet dan wel de NFS server op de DM7000 aanstaan. Deze wordt dan ook automatisch gemount. Let wel: afspelen gaat alleen via de media speler.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamer4all
In Gemini werkt dit prima. Ik heb de directory dm7000 aangemaakt in /media/hdd. Daarna een NFS mount toegevoegd via de mountmanager. Uiteraard moet dan wel de NFS server op de DM7000 aanstaan. Deze wordt dan ook automatisch gemount. Let wel: afspelen gaat alleen via de media speler.

Dit klopt precies, je kunt zo ook over en weer mounten, ik heb een 7020 en een 7025, beide met harddisk, ik kan dus over een weer de disk benaderen door gebruik te maken van de mediaspeler.
Maak in de map media een map DM7000 aan op de 800 en DM800 op de 7020, vervolgens op beide de NFS server aanzetten met als map media/hdd/movie, dan op beide een automount aanzetten met als mountpoint de aangemaakt map en het moet werken, op de 7000 kan je de mount eenvoudig via de webinterface aanmaken en aanzetten.

succes

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik heb op de 7025 en de 800 beide de nfsserver aangezet en in de instellingen ClientIp hun eigen IPadres ingegeven ??....als path heb ik media/hdd/movie geselecteerd.

Nu moet ik dus onder Automont editor ook instellingen doen maar zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier moet aanpassen ??

Alvast bedankt.

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Strong 6825 onze campingtuner :-)

Geplaatst:

Maak eerst op beide boxen een nieuwe map aan in de map MEDIA, bijvoorbeeld op de 7000 maak je een map aan en die noem je HDD800, dit is je mountpoint, daar moet je dus naar verwijzen als je bij de instellingen wordt gevraagd om de local dir. Hier moet je wel even op de juiste slash letten maar dit is eenvoudig uit te proberen omdat je via de webinterface kan mounten, dus via je toetsenbord. Je kan ook direct zien of het gelukt is.

Vervolgens ga je naar de mediaspeler (op de 800) of naar bestandsmodus (op de 7020) en dan moet je daar HDD800 (of vice versa) zien staan, de bestanden zijn nu via de mediaplayer af te spelen. Werkt bij mij al jaren perfect.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Maak eerst op beide boxen een nieuwe map aan in de map MEDIA, bijvoorbeeld op de 7000 maak je een map aan en die noem je HDD800, dit is je mountpoint, daar moet je dus naar verwijzen als je bij de instellingen wordt gevraagd om de local dir. Hier moet je wel even op de juiste slash letten maar dit is eenvoudig uit te proberen omdat je via de webinterface kan mounten, dus via je toetsenbord. Je kan ook direct zien of het gelukt is.

Vervolgens ga je naar de mediaspeler (op de 800) of naar bestandsmodus (op de 7020) en dan moet je daar HDD800 (of vice versa) zien staan, de bestanden zijn nu via de mediaplayer af te spelen. Werkt bij mij al jaren perfect.

kun je me ook aangeven hoe dan de conf files van beide boxen er dan uit zien?

groet, Pirahna

learning all the time

Dm7000 / Dm800

Visosat Bi-sat Hotbird Astra1,2 en 3

NSLU2 320GB

software:Pli Iolite(7000)

Pli-open_DM800

Plasma: Panasonic TH-42PZ80E

Geplaatst:

Nou, net maar eens geprobeerd, maar nog steeds geen succes. Moet je nog iets speciaals instellen bij de NFS server op de DM7000? Waar is het client IP address voor bedoeld? EN moet je dat poortnummer ook meegeven?

Geplaatst:
Origineel bericht van: rai
Nou, net maar eens geprobeerd, maar nog steeds geen succes. Moet je nog iets speciaals instellen bij de NFS server op de DM7000? Waar is het client IP address voor bedoeld? EN moet je dat poortnummer ook meegeven?

Bij de NFS server geef je aan welke map op de box waar je de server op draait gemount gaat worden, meestal is dat media/hdd/movie en je geeft het IP adres van de box aan die van de mount gebruik gaat maken, dit is het zogenaamde client IP.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pirahna
Origineel bericht van: Neptunus

kun je me ook aangeven hoe dan de conf files van beide boxen er dan uit zien?

groet, Pirahna

Nee, eerlijk gezegd niet en dat interesseert me ook niet, dat is voor onder de motorkap, voor mij gaat het erom dergelijke acties zo gebruikersvriendelijk uit te voeren, dus zonder al teveel linux commando's.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen