dreamer4all Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 Nu een paar weken de DM800 in bezit. Ben zeer tevreden, maar ik maak we wel zorgen over de hoge temperatuur van de harddisk. In sleep mode is deze ongeveer 45 graden, en in bedrijf tussen de 50 en 55 graden. In m'n PC komt de harddisk-temperatuur niet boven de 42 graden uit. Er is voldoende ruimte om de DM800 heen, dus daar ligt het niet aan. Mijn vraag is: welke gevolgen heeft zo'n hoge temperatuur voor de betrouwbaarheid en levensduur van de harddisk voor gevolg. Of is dit helemaal niet hoog. Iemand ervaringen hiermee, en wat is de temperatuur bij andere DM800 gebruikers ?
sretlow Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 Misschien moet je eens kijken wat de maximale tempertauren zijn die de HD mag hebben op de site van de fabrikant. Ik weet dat mijn 3,5"gewone HD's in mijn pc een tijdje allemaal rond de 55-60 graden waren. Echter nooit problemen ondervonden. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
jac62b41 Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 hallo iedereen, De 45 a 50 graden is geen enkel probleem Moderne chip componenten gebruikt in HD en in de dreambox hebben daar geen probleem mee (spec max ongeveer 120 graden) Ook de temp in de lcd flatschreens is ongeveer een 50 graden ook de gesloten voedingen van laptops enz Mvg jac62b41 (Hw ontwikkeling)
dreamer4all Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 Origineel bericht van: jac62b41 De 45 a 50 graden is geen enkel probleem En een temperatuur tussen 50 en 55 graden ? Western Digital zelf geef overigens aan dat de operating temperature tot 60 graden toegestaan is.
jac62b41 Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 nauwkeurig Temperatuur meten is niet zo eenvoudig de temp meting die via de aanwezige chiptemp sensors in de hd ingebouwd en via de software uitgelezen worden is niet zo nauwkeurig ( geeft enkel een richtwaarde) in onze ontwikkelingslabos meten we de chiptemperaturen met prof tools U moet zich om de door u gemeten 50 60 graden geen zorgen maken Mvg, jac62b41 (Hw ontwikkeling)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen