GVW1 Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 Heb de DM800 nu verhuist en deze bevindt zich nu achter een 8in1 (vantage)switch. Uiteraard heb ik de tuner settings goed gezet en dus staan de sattelieten op output 5,6 en 7 (8 is ongebruikt) op input 2 geconfigureerd. De volgende instellingen : 1. Astra1 2. HB 3. Astra 3 4. Astra 2 5. Sirius 5E 6. Thor 0,8W 7. Altanticbird 5W 8. leeg poorten 1-4 op input 1 en poorten 5-7 op input 2. Tot zover. Als ik handmatig scan worden er keurig kanalen gevonden (ook al lijken het er niet genoeg) op de sats 5-7. Voor de sats 1-4 geen problemen alles werkt en ook de HD kanalen op de Astra3 werken gewoon. Na een volledige scan zelfs beeld op de HD kanalen op de 0,8W maar..... Met gebruik van de Captains settingslijst (aangepast aan HD uiteraard) geen signaal op de "reguliere" SD kanalen op zowel de Sirius de Thor en de Atlanticbird. Wie weet een oplossing of kan dit verklaren. Mogelijke verklaringen kunnen zijn : 1. De ontvangst kwaliteit (op Astra 3 haal ik 8dB en dat is relatief laag maar wel beeld dus zonder BER) 2. De kanalenlijst i.c.m. de sattelites.xml maar dan zou je het dus ook op de Astra1,2,3 en HB verwachten. Alvast bedankt. Groeten, GVW "Als het makkelijk was zou ik het niet vragen"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen