Ga naar inhoud

[600] diseqc schakelt wel/niet tussen 13/19,2/23,5/28,2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Wifi

En wat bedoel jij met gepruts met diseqc 2.0 switchen.

Een Dreambox ondersteund geen 2.0, dat 2.0 switchen langere tijd wél hebben gefunctioneerd spreek ik niet tegen. Door driveraanpassingen de laatste maanden van DMM, gaan steeds meer 2.0 switchen weigeren. Dit is al den treure besproken op dit board.
Natuurlijk een kwalijke zaak van DMM uit, maar het is niet anders.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik heb dus even op advies gekeken naar een EMP switch en kwam op het web een tegen 8/1 diseqc 1.2

Wat blijkt dat ik eenzelfde heb liggen 8/1 diseqc 1.2 (zie bijlage.

Dat dream de laatste maanden de drivers voor het diseqc protocol verander zou hebben geloof ik direct (ben er niet van op de hoogte maar neem graag iets aan) echter als ik dan de aller eerste beschikbare PLI image Helenite (oktober 2007) in de dreambox 600 zet en ga testen dan blijkt dat het probleem niet verholpen is.

Voor alle duidelijkheid: is het nu zo dat ik voor zover nu bekend is vanuit de ruim 100 berichten dat je een switch moet hebben die alleen het protocol disecq 1.0 & 1.1 aanstuurt of gaat het erom dat hij wel 2.0 mag ondersteunen maar je dient gebruik te maken van 1.0 of 1.1?

Als dit laatste het geval is dan is ook dat geen oplossing voor het probleem waar ik tegenaan loop.

switchkz8.th.jpg

Geplaatst:

Bij mij ook opgelost. E.e.a geprobeert bij zwager met dezelfde configuratie. Geen beeld. Zwager koopt ook nieuwe dm 7020: geen beeld.

Diseqc emp-centauri geplaatst, geen beeld.

Campingschoteltje van 35 cm met flut lnb 0,4 db geplaatst:perfect beeld.

Het ligt dus bij mij en m'n zwager duidelijk aan de LNB's.

Dit waren humax lnb's van een jaar of 6 oud 0.6 db.

Ga van de week nieuwe halen van 0,1 db (met rood kopje).

Probleem opgelost.

Ik denk dat mensen met problemen met ontvangst van zenders ook eens naar hun lnb's moeten kijken.

Zijn ze oud, nieuwe erop zetten.

John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Geplaatst:
Origineel bericht van: j.ehlen
Bij mij ook opgelost. E.e.a geprobeert bij zwager met dezelfde configuratie. Geen beeld. Zwager koopt ook nieuwe dm 7020: geen beeld.
Diseqc emp-centauri geplaatst, geen beeld.
Campingschoteltje van 35 cm met flut lnb 0,4 db geplaatst:perfect beeld.
Het ligt dus bij mij en m'n zwager duidelijk aan de LNB's.
Dit waren humax lnb's van een jaar of 6 oud 0.6 db.

Ga van de week nieuwe halen van 0,1 db (met rood kopje).
Probleem opgelost.
Ik denk dat mensen met problemen met ontvangst van zenders ook eens naar hun lnb's moeten kijken.
Zijn ze oud, nieuwe erop zetten.

John

),1 db,waarmee moet je dat vergelijken,indien dit mogelijk is wat is de meerwaarde?
Problemen met schakelen zit inderdaad in de dreambox i.c.m diverse schakelaars.
Een spaun werk met ddm gelijk 100% andere merken,soms wel soms niet,wat er gebeurd is dat er 2 poorten tegelijk open staan.
Oorzaak waarschijnlijk slechte of geen 2.0 ondersteuning.
Wat mag zo,n 0,1 db lnb kosten?
Geplaatst:

Ik weet niet wat de meerwaarde is van een 0,6 db lnb t.o.v. een 0,1 db.

Voor de prijs (als je toch nieuwe lnb's neemt) hoef je het niet te laten nl € 14,95.

Voor wat betreft de schakelaars; hier werd ergens gemeld dat de diseqc switch emp centauri het goed zou doen. Bij mij dus niet!

Ja Spaun, is 3x zo duur als een andere diseqc. Als dit de oorzaak was en hiermee zou het probleem verholpen zijn zou ik hem natuurlijk direkt kopen.

Echter uit mijn experimenten bleek dat het aan de lnb's lag.

M&R: ik kan je het internet adres wel pm'n.

John

[Put brain in motion before moving mouth.]

• 1 maand later...
Geplaatst:

Inmiddels is het probleem opgelost.

Omdat ik me Doodgeërgerd heb en geen oplossing kon vinden voor dit probleem hierbij mijn bevindingen.

Mijn buurman heb ik onlangs ook voorzien van een tweede dreambox welke totaal geen problemen heeft met schakelen naar satellieten.

We hebben de proef op de som genomen en heb mijn dreambox meegenomen naar zijn installatie.

Je raad het al "werken"!

Aangezien hij een diseqc 1.0 switch ertussen had heb ik deze ook maar aangeschaft en zijn we gaan testen.

Nou we kwamen van een koude kermis thuis, er was geen verschil tussen de spaun en de € 14,95 switch.

Dit gaf mij aan dat het probleem niet in de dreambox/switch/kabel naar switch of lnb's kon zitten, deze waren immers nu allemaal al een keer vervangen.

Ik ben voor de zekerheid nu eens de kabels van de lnb naar de switch gaan testen.

En geloof het of niet, het probleem lag in een van deze 30 cm lange kabeltjes.

Ik heb ze nagelopen en kan geen problemen vinden in de stukjes kabel of de f-connectoren die eraan gezet zijn. (wellicht een productie foutje in dat stukje kabel).

Vreemde was ook dat het zich op twee dreamboxen voordeed die op de duo lnb's aangesloten waren.

Als ik zo wat berichten terug lees dan zie ik erg veel berichten die wellicht wel eens op een zelfde manier opgelost zijn, en zijn het uiteindelijk niet zozeer de switches die diseqc 2.0 ondersteunen maar eerder een zwakke schakel in de infra die het probleem veroorzaken.

Begin dus als je schakel problemen krijgt na loop van tijd eerst met het controleren van de bedrading en aansluitingen (al al lijken ze nog zo goed!!!).

Ik hoop dat ik hiermee een steentje heb bijgedragen aan deze vervelende problemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen