Henksat Geplaatst: 30 juni 2008 Geplaatst: 30 juni 2008 Gelukkig heb ik zelf niks te klagen met Astra-3, maar ik loop links en rechts tegen steeds meer mensen aan met problemen met Astra 23.5 / DM800. Het lijk er toch héél sterk op dat de schotelafstelling 200% moet zijn. Mensen die zeggen dat ze goede ontvangst hadden op andere boxen halen blijkbaar toch niet het onderste uit de kan met de schotel/LNB afstelling. Blijkbaar is de DM800 nóg kritischer van al zijn voorgangers. Mijn lijsten kunnen in ieder geval de boosdoener niet zijn, die zijn goed. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
rinlin Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Ik had hier hetzelfde probleem. Veel ber op 23,5 terwijl andere ontvangers (4 * quad koppen) wél boven de 90% SNR komen en geen BER hebben, ook op SD zenders. De kop nog strakker afgesteld, en nu heb ik ook beeld op de 800. Nu heb ik hetzelfde probleem met Hotbird. Op alle ontvangers meer dan 90% snr, en 0 ber. Op de 800 ontvangst veel kleiner dan 10 db, en veel ber, ook op SD zenders. Ik denk dat de tuner van de 800 nog niet helemaal volmaakt is. 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Gast René VG Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 In satellitemagazine stond vorige week een artikel gewijd aan de problemen met de HD kanalen van het canal digital pakket. Uit dat artikel blijkt dat het zeker niet enkel een probleem bij de DB 800 is maar een algemeen probleem waarnaar een onderzoek loopt om tot een oplossing van het probleem te komen. Een woordvoerder van CD zegt over het uitrichten het volgende “Goed uitrichten is eigenlijk alleen maar mogelijk met een meetkoffer of spectrum analyzer” Ik weet niet of ik hier een link naar het betreffende artikel mag gebruiken?
marcel9 Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Heb inmiddels ook diverse installaties gezien met wat ontvangstprobleempjes, al dan niet met een dreambox 800 maar die heb ik zelf ook en heb perfect beeld, weliswaar is NedHD niet megasterk in db's maar daar is qua beeld niks van te merken (tegen de 10 db). Het is een kwestie van goed uitrichten en ook wel van de juiste LNB's denk ik al heb ik nog niet helemaal duidelijk welke nu beter zijn en minder... Marcel.
egypt Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Natuurlijk zal CD zich wel in een bocht wringen want nu met 9/10 foutcorrectie uit te zenden kunnen zij wat meer op de zelfde transponder krijgen . Dit wil zeggen dat er maar 1 op 10 bitjes mogen mis lopen voor de correctie komt . Bij anderen is dat 3/4 of 5/6 ,dus 1 op 4 of 1 op 6 en dat geeft duidelijk meer ruimte in de foutmarge . Het besluit is voor mij althans dat fout volledig kan toegeschreven worden aan CD .
hemertje Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 zelfs met de originele CDS Philips HD doos is de 23E ontvangst zeeeer kritisch op een 64cm schotel DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Rob Dingen Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Hoi Heb vanmiddag weer op het dak gezeten en alle lnb's verweidert behalve die op 23.5. De schotel daar zo goed mogelijk mee uitgericht en natuurlijk geen beeld op het nlhd. Toen heb ik hem gewisselt met een andere lnb en dat hielp ook niet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik alleen een analoog metertje met wijzer en pieper heb. Ook de drivers geupdate en dat hielp ook niet. Rob
Gast Rob Dingen Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Hoi Goed nieuws hier. Ik heb Pli geupdate en automatisch opnieuw laten scannen en nu werkt het. Dus ik denk dat het een driver probleem is of een probleem met opendbedit3.6 of een combinatie ervan. Rob
hemertje Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Origineel bericht van: Rob Dingen Hoi Goed nieuws hier. Ik heb Pli geupdate en automatisch opnieuw laten scannen en nu werkt het. Dus ik denk dat het een driver probleem is of een probleem met opendbedit3.6 of een combinatie ervan. Rob - de laatste driver lost idd een aantal lock problemen op - verder is OpenDBedit nog steeds niet 100% geschikt voor de HD kanalen, je kan op je DM800 de Henksat settings eens pr0beren via de PLi Plugins - van Dreamset is een nieuwe versie uit die wel zou moeten werken met de HD kanalen maar aan die GUI kan ik maar niet aan wennen DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Henksat Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Origineel bericht van: hemertje - verder is OpenDBedit nog steeds niet 100% geschikt voor de HD kanalen, je kan op je DM800 de Henksat settings eens pr0beren via de PLi Plugins - van Dreamset is een nieuwe versie uit die wel zou moeten werken met de HD kanalen maar aan die GUI kan ik maar niet aan wennen De problemen van OpenDB edit zij eruit in mijn settings, alléén één keer zappen over de HD kanalen alvorens beeld te krijgen. En Dreamset kan en wil ik niet aan wennen, want ook deze is verre van bugvrij. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Rob Dingen Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Hoi Henksat Dus jij zegt dat ik nu gewoon kan editen met opendbedit en dat dan alles blijft werken? Nu heb ik nog 2 probleemen en dat is bij de zenders HD1 en EXQI is dat het zeer lang duurt voordat ik op deze zenders beeld heb. En op DiscoveryHD heb ik geen geluid. Rob
Henksat Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Origineel bericht van: Rob Dingen Hoi Henksat Dus jij zegt dat ik nu gewoon kan editen met opendbedit en dat dan alles blijft werken? Nu heb ik nog 2 probleemen en dat is bij de zenders HD1 en EXQI is dat het zeer lang duurt voordat ik op deze zenders beeld heb. En op DiscoveryHD heb ik geen geluid. Ik weet niet wat jij wilt editten maar zenders verplaatsen/verschuiven kan gewoon. Mogelijk raakt dat ITV HD weer corrupt, en zul je die handmatig moeten aanpassen. Overige parameters van zenders zou ik niet teveel mee doen, die zijn goed. Op bovengnoemde zenders krijg ik ook geen beeld, misschien langer wachten maar zit er niet zo om verlegen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
hemertje Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Origineel bericht van: Rob Dingen En op DiscoveryHD heb ik geen geluid. Rob dit is helaas een algemeen bekend probleem nadat CDS Dolby 5.1 heeft aangezet op deze zender krijg je het geluid niet meer aan de gang met CCcam, andere softcams zouden wel gewoon geluid geven op DiscoveryHD DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen