Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zag op een andere site dat er een enigma2 testimage bestaat voor de dreambox 600.

- is dit te overwegen?

- zijn er al mensen met ervaringen

- kunnen alle cams hier verder mee gedraaid worden?

Geplaatst:

tja de dm7025, dm800 (dm8000) en dm600 kunnen inderdaad met enigma2 overweg. De rest is enigma1 en end of life, tenminste ik heb met laten vertellen dat de veel geplaagde clone dm500 en ook dm500+ eruit gaan. De dm7020 zal ook uitgefaseerd worden wat niet betekend dat er geen enigma1 images meer zullen verschijnen maar heeft er alle schijn van dat enigma2 meer en meer aan terrein aan het winnen is.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

op de 7020 heb ik ook wel eens een enigma 2 image gedraaid! maar was toendertijd een vrij kale versie nog...

het lastige is het platform verschil met de echte enigma 2 dozen denk ik.

Gast WanWizard
Geplaatst:

De kleine dozen, maar ook de 7020, hebben absoluut niet de CPU power om E2 ook maar een beetje lekker te kunnen draaien.

Dream zal ook waarschijnlijk geen boxen meer uitbrengen die E1 draaien. Maar of dan E1 dood is waag ik te betwijfelen. Al was het alleen maar vanwege de installed base, en de 'niet-dream' boxen die ook E1 (kunnen) draaien. Van alle boxen zijn inmiddels al clonen beschikbaar, dus dat is geen reden om E1 te willen dumpen.

Je ziet wel de belangstelling bij de image bakkers verschuiven naar E2. Enerzijds omdat er aan E1 niet zoveel eer meer te behalen is (er is al jaren aan ontwikkeld) en het erg complex is om substantiele wijzigingen door te voeren, anderzijds omdat je met E2 veel makkelijker wat oppervlakkige zaken kunt realiseren, omdat dit allemaal python is, en geen C++ meer. De meeste image bakkers komen niet verder dan dit stadium, en de meeste gebruikers kijken niet verder dan dat... wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen