Ga naar inhoud

[800S] hoe streamen van dreambox naar PC ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer via mijn PC televisie te kijken maar het lukt niet. Ik heb een Dreambox HD800. Die heb ik via de experia box met een bekabelde ethernetverbinding aangesloten. Ik ben in staat om de enigma2 webinterface op te starten en kan zo de dreambox bedienen. Ook het versturen van bestanden naar de dreambox lukt. Via de webinterface zou ik ook moeten kunnen streamen naar mijn PC. Ik heb VLC inmiddels geinstalleerd en volgens een ander forum bericht zou het moeten werken.

Ik kan de streaminterface normaal opstarten zonder foutmeldingen. In de blauwe balk komt vervolgens de tekst "no servicename selected". Als ik vervolgens een zender selecteer via choose service komt deze zender in de blauwe balk te staan maar helaas zonder beeld.

We iemand welke instellingen ik aan moet passen of waar ik deze info kan vinden?

Geplaatst:

Hier hetzelfde probleem ik heb ook een dm 800 en draai Ronaldd image. Met gemini en mijn 500 lukty het wel met vlc player, maar bij de 800 kun je ook niet via vlc direct via bestand open netwerk stream een stream openen. Raar dus wat is er fout ??

Gr

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Geplaatst:

Heb iets te snel geantwoord. VLC werkt dus wel maar je moet niet bovenin het tv icoontje klikken maar direct achter de regel waar je zender staat op het tv icoontje klikken. Hoe je nou moet opnemen dat weet ik nog steeds niet ??

Gr

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Geplaatst:

Als ik op het icoontje achter de regel klik dan krijg ik de foutmelding dat de webpagina niet kan worden meegegeven.

Het opnemen is eenvoudig. Links van het TV-icoon staat een ander icoontje om de EPG van de zender op te vragen. Als je hier op klikt zie je links een aantal icoontjes staan waaronder het instellen van de timer (ik moet hiervoor wel mijn schermresolutie eerst aanpassen maar ik werk nog met een oude monitor (geen breedbeeld)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen