guys Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Alle informatie die ik ken geeft aan dat dit binnen dezelfde transponder mogelijk is maar het lukt steeds niet. Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe? Ik heb het volgende: DM7000, PLi® Helenite Final, beschikbare cams:CCcam, MGcamd,camd3, newcamd. Swapfile op USB stick, HD 80Gb. alles aangesloten op ADSL via router. Ik weet natuurlijk dat je de cams moet instellen op "2 services" Wat doe ik? Ik start een opname op ned 3 en schakel na een minuut over naar ned2, een minuut verder stop ik de opname en ga naar bestandsmodus om de opnamen te bekijken. Telkens bevriest deze op het moment dat ik overschakelde naar de andere zender (zelfde transponder) Heb alle cams geprobeerd maar steeds dat bevriezen. Frustrerend want overal lees je dat dit gewoon moet kunnen. Ik hoop op goed advies en alvast bedankt
DB-roekie Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Staat Helenite op Flash of gebruik je multiboot? Indien het laatste kan het zijn dat er op flash nog een oudere versie staat? Update deze dan eens naar Helenite of Iolite. Welke versie van CCCam gebruik je? Heb je nog (andere) services of programma's draaien? Ik gebruikte Helenite en Iolite in multiboot en had geen problemen i.c.m. met b.v. CCCam 2.0.8.. Verder had ik niets extra's draaien. Roekie = iemand die nog niet genoeg weet. Maar ja, wanneer weet je dat je genoeg weet? To DB or not to DB, Thats the question!
guys Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Geplaatst: 13 juli 2008 Ik heb geen multiboot, en versie 2.04 van CCcam, verder heb ik niets bijzonders draaien, een paar plugins, die eigenlijk alleen actief zijn als je ze oproept, zoals EPG, disc space, etc. Heb de versie 2.08 gedownload, maar weet trouwens niet waar ik die files moet plaatsen in de box. Heb een FTP verbinding die goed werkt, ik haal films heen en weer, MP3s en foto´s werkt allemaal prima, dus ik kan ook zo nwe CCcam er opzetten maar weet niet waar. Overigens denk ik niet dat dit zal helpen, het schijnt al jaren ook met oudere versies mogelijk te zijn, dus ook met de 2.04. Het moet ergens anders aan liggen. Misschien is dit een richting: Als ik via h/ware instellingen de CI module oproep en dan kaartinfo opvraag, krijg ik een melding dat er geen kaart inzit. Verder nooit zoveel aandacht aan besteed, want ik heb daar geen last van. Maar toch klopt er iets niet, wellicht een oplossingsrichting? Ik heb een normale Canaalditigitaalkaart met een set top pakket.
tajvdz Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 als ik op Nederlandse zenders een opname heb aan gezet en ik wil naar een andere zender door op de zenderlijst te drukken dan zie ik alleen de zenders op dezelfde transponder. Als ik er daar 1 van kies dan krijg ik de melding dat het overschakelen naar die zender de opname zal stoppen. Doe ik hetzelfde op een BBC zender op de Astra 2 dan gaat het zonder problemen. Die zenders zijn FTA dus ik denk dat het daar mee te maken heeft. Het zal wel een instelling zijn om te kunnen zappen bij gecodeerde zenders.
Loui (K) Geplaatst: 15 juli 2008 Geplaatst: 15 juli 2008 Je moet als ik me niet vergis in instellingen CommonInterface een vinkje zetten bij multie nogwat ik heb namelijk nu even geen dreambox bij de hand maar daar zit de fout als die niet aangevinkt staat lukt het ook niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen