Ga naar inhoud

[500+] CCCam + newcs => werkt CD niet (meer)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een DB500+ met Gemini 4.3.0 erop.

Als ik hier de CCCam 2.0.9 opzet werkt het allemaal perfect. (Met het CD kaartje)

Echter wil ik mijn CD kaartje ook kunnen gebruiken op mijn mythtv server via sasc-ng. Deze kan het newcamd protcol aan, dus dacht ik:

Even onder de Addons newcs kiezen (en natuurlijk de config) en dan moet het werken.

Echter als ik dus kies voor CCCam + Newcs, dan werkt CD op mijn Dreambox niet meer.

Ik heb (nog) niets veranderd aan de config files, omdat het (lijkt mij) ook zonder veranderingen direct moet werken op mijn dreambox.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Geplaatst:

Ik heb het werkend.

Ik had niet begrepen dat wanneer je kiest voor Cccam + newcs dat cccam dan ook via newcs werkt.

Ik moest dus in de config van cccam een N regel toevoegen en toen werkte het.

Als je overigens met sasc-ng aan de gang gaat, zorg dan dat deze via het radegast protocol praat, anders werkt het niet. (Ja voor 5 sec. en dan hangt ie)

Nu heb ik het helemaal werkend: Dreambox 500+ beneden aan de TV om de WAF hoog te houden en een Mythtv server met 2 sat kaarten die opnemen. (Met 5 streams tegelijkertijd op dezelfde multiplex)

Mocht iemand hier nog meer over willen weten (config files etc) dan hoor ik het wel!

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen