Ga naar inhoud

[All]Dreambox riji settings aangeboden in bijlage

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze settings zijn gemaakt met de (gratis) editor Dreamset.

Hoewel ik al jaren settings maak met diverse editors, was Dreamset nieuw voor mij en het zijn ook mijn eerste grondig uitgewerkte settings voor Dreambox (geschikt zowel voor Enigma 1 als 2).

Uitgangspunt zijn de settings gepost door Henksat (waarvoor dank).

Bij een grondige schoonmaak zijn heel veel kanalen verwijderd: wegens hun codering (videoguard, powervu, conax, nagra3 e.d.), hun louter publicitair karakter (al dan niet erotisch), taal (Arabisch e.d.) of nog omdat ze van het type data waren. Daarbij is in menig geval ook de transponder verwijderd.

Belangrijk is ook dat alle radiokanalen er zijn uitgehaald (behalve deze van de TV-Vlaanderen-transponder 12722 H op Astra 19E).

Zo is getracht tot een overzichtelijke en nuttige verzameling te komen.

Vaak is de naam van een kanaal opgeschoond en gevolgd door nuttige informatie.

Er is een favorietenlijst "TV-Vlaanderen", die overeenkomt met de lijst van de website van TV-VL.

Daarvan worden de namen van de gecodeerde kanalen die tot het Pluspakket behoren gevolgd door een + teken en die van het Themapakket door TH afkorting en HDTV-kanalen door HD.

Een lijst CDS-NL 19+23E vult de lijst van TV-Vlaanderen aan.

Er is ook een lijst "Selectie" met een verzameling interessante kanalen (FTA of gecodeerd) van diverse satellieten, naast een lijst "Film", een lijst "Sport" en een lijst "HDTV".

De erotische kanalen zijn uit alle lijsten weggehaald en ondergebracht in een eigen lijst "Ero".

Verder zijn er nog favorietenlijsten per satelliet met FTA-kanalen (ongecodeerd).

Het bestand in bijlage "riji_DB_20080721.zip" bevat (naast deze info) 3 zip-bestanden:

riji_DB8_20080721.zip = 8 satellieten: 28E, 23E, 19E, 13E, 9E, 5E, 1W, 5W

riji_DB4_20080721.zip = 4 satellieten: 28E, 23E, 19E, 13E

riji_DB2_20080721.zip = 2 satellieten: 23E, 19E

Wil je deze settings schoon houden en verhinderen dat Dreambox automatisch weer allerlei kanalen gaat bijmaken, doe dan het volgende:

- indien Gemini-image: Instellingen: Geavanceerde instellingen : onderin "servicename udate" aanvinken.

-indien PLI-image: bij DreamBox instellingen: satellieten en transponders: kies de optie "automatisch zender scannen uitschakelen".

Merk op dat bij deze settings ook een DM-800 toestel is gebruikt geschikt voor HD-ontvangst (DVB-S2), zodat bij een Dreambox die enkel SD-ontvangst aankan een aantal kanalen niet verwerkt zullen kunnen worden (o.a. op Astra3=23E).

Ik heb deze settings aanvankelijk niet gemaakt voor anderen, maar gaandeweg dacht ik misschien hebben anderen er ook iets aan en zo zet ik ze volledig vrijblijvend op het net. Merk op dat het lang niet zeker is dat er nog een vervolg komt. Ik engageer mij eigenlijk tot niets.

riji 22/7/2008

riji_DB_20080721.zip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen