Ga naar inhoud


Telfort Telefonie verbindingsvraag


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik heb nu al plm een week dat de verbinding erg lang op zich laat wachten.

het is zo dat als ik naar iemand bel, het wel 30 seconden duurt voordat de telefoon voor het eerst wat van zich laat horen.

 

is hier ook een oplossing voor, ergens in het modem rommelen??

 

wie heeft goede raad?!

 

met de groeten van poetsdoekje

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: WPW
1. herstart het modem eens.
2. zet het modem zo dicht mogelijk bij de kpn aansluiting.
3. zit er een splitter tussen? haal die er eens uit.

Citaat:

1. herstart het modem eens.


Is al meerdere keren gebeurt

Citaat:
zet het modem zo dicht mogelijk bij de kpn aansluiting


plm 10 centimeter

Citaat:
zit er een splitter tussen? haal die er eens uit


Neen

met de groeten vna poetsdoekje



En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
p2p programma's aan staan ?
PC beesie-vrij ?



groet,
merDe


Heeft dat iets met een telefoon te maken??!!

Maar goed, antwoord;
Geen P2P aanstaan
Beesies vrij

Overigens PC uit, en het probleem is er nog.

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is blijkbaar "normaal" je leest het overal op internet.

Bij mij duurt het ook ongeveer +/- 10 á 15 sec. dat ik verbinding krijg.

Alles is hier 100% goed aangesloten.

 

Volgens mijn betrouwbare bronnen bij Telfort zijn ze met nieuwe firmware bezig voor het modem.

 

Met deze firmware moeten de "bekende telefonie" problemen zijn opgelost.

 

- helemaal geen verbinding.

- mensen die JOU proberen te bellen krijgen direct de voicemail.

- zelf wel kiestoon horen maar uiteindelijk geen verbinding.

- Mensen die JOU bellen krijgen een computerstem te horen met de mededeling "herlaas bla bla bla storing")

 

Heel heel veeeel mensen klagen momenteel over telefonie van Telfort.

 

Internet werkt over het algemeen wel uitzonderlijk goed !

 

Gewwon dus afwachten op de firmware update.

Gaat automatisch.

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft dat iets met een telefoon te maken??!!

 

hoe denk je dat je belt via Telfort ? juist, via internet.

als jij een PC aan hebt staan welke alle bandbreedte opslurpt, kan je je SIP-settings nog zo goed in QoS zetten, je houdt hickups, trage verbindingen, echo en andere ongein.

 

test het maar eens met een x aantal lopende torrentjes en dan met name hoge uploads smile

 

 

ahoy,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
Heeft dat iets met een telefoon te maken??!!


hoe denk je dat je belt via Telfort ? juist, via internet.
als jij een PC aan hebt staan welke alle bandbreedte opslurpt, kan je je SIP-settings nog zo goed in QoS zetten, je houdt hickups, trage verbindingen, echo en andere ongein.

test het maar eens met een x aantal lopende torrentjes en dan met name hoge uploads smile


ahoy,
merDe


Het klinkt allemaal mooi, maar ik heb mijn PC vaak uit staan.

Meestal bel ik als mijn PC UIT staat, dus geen slurpende bandbreedte, dan heb ik juist de problemen, dus niks te maken met torrentjes e.d.

en de hartelijke groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook last van dit

- helemaal geen verbinding.

- mensen die JOU proberen te bellen krijgen direct de voicemail.

- zelf wel kiestoon horen maar uiteindelijk geen verbinding.

 

Nu mijn oude Draytek erop gezet en geen probleem meer daarmee.

Alleen nu, is tussen de 2 a 4 uur mijn ip weg maar krijg daarna netjes wel weer een ip, maar hoort niet. Merk er zelf eingenlijk niks van.

 

Ben benieuwd naar de nieuwe firmware. enig idee wanneer die gaat komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellen is mij mij ook vaak "raar".

Mensen hangen sneller op, dus ik denk dat voordat bij mij de telefoon gaat rinkelen de tegenpartij al tig keer een bel signaal heeft gehad.

 

Of mijn telefoon rinkelt, ik neem op en krijg een doodse stilte.

 

Of bij opnemen als ik gebeld word, krijg ik een kiestoon.

 

Het loopt dus nog niet echt goed dat VoIP.

 

Maargoed, boeiuhh, als mijn internet maar werkt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Bel je lokaal of interlokaal?

Het is nml. het geval dat het modem een 10-cijferig nummer verwacht, als je lokaal belt en dus maar 7 of 6 cijfers intoetst dan wacht het modem op de resternde cijfers die dus niet komen.

Probeer eens, als dit jou probleem is, gewoon het volledige 10-cijferige nummer in te toetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CAPTAIN PICARD
ik heb ook last van dit
- helemaal geen verbinding.
- mensen die JOU proberen te bellen krijgen direct de voicemail.
- zelf wel kiestoon horen maar uiteindelijk geen verbinding.

Nu mijn oude Draytek erop gezet en geen probleem meer daarmee.
Alleen nu, is tussen de 2 a 4 uur mijn ip weg maar krijg daarna netjes wel weer een ip, maar hoort niet. Merk er zelf eingenlijk niks van.

Ben benieuwd naar de nieuwe firmware. enig idee wanneer die gaat komen?


Waarschijnlijk heb je een 2602R-D1A modem, dus het basis modem, hiervan ligt het belgedrag over het algemeen aan de firmware (ASG.0), (waar ze dus onofficieel mee bezig zijn).
Tot die tijd is de enige remedie: eerst proberen met even van de stroom af en weer terug, blijft het probleem, dan 20 seconden resetknop aan de achterkant indrukken met een pen/paperclip, inloggen in het modem en dan de telefonie (sip) instellingen terugzetten.

Verder is het normaal bij telfort dat in ieder geval daar om de 2 uur een ip adres wordt aangevraagd (als het vaker gebeurd spreken ze van een instabiele verbinding.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...