No-files Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Ik ben me aan het beraden of ik een DM7025+ ga kopen. Wat voor mij in ieder geval mogelijk moet zijn is om DVD bestanden vanaf de PC in de Dreambox te laden om ze dan vervolgens af te kunnen spelen, incl. ondertitels en dolby geluid (net zoals een DVD speler dus). Ik heb al enige forums en zoekmachines geraadpleegd maar nog niet voldoende info gekregen, wie heeft hier info over? VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.
cellie Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Ja zoek op enigma2-plugin-extensions-dvdplayer_2.5cvs20080514-r0_mipsel.ipk (mijn link komt niet door de censuur) Speelt zowel ISO als VIDEO_TS. Paar bugs, maar goed te gebruiken. Zit misschien zelfs al in de standaard DMM software. Vergeet libdvdcss niet. _EDIT_ In Gemini kun je hem via een shell via ipkg installeren. Code: root@dm7025:~> ipkg list | grep dvdenigma2-plugin-extensions-dvdplayer - 2.5cvs20080517-r0 - libdreamdvd0 - 0.0.1-r0 - libdvdnav - 1.1.12-r0 - root@dm7025:~> Dus die 3 bestanden heb je zowiezo nodig. libdvdcss heb ik van een mips Debian distro geplukt, geloof ik. Assumption is the mother of all fuckups
No-files Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2008 Bedankt voor de info. Ik heb nog eens verder gezocht. Mijn conclusie is: Het is inderdaad uiteindelijk wel werkend te krijgen maar er blijven toch nog problemen met bepaalde DVD bestanden. Ondertiteling is een probleem en audio ook. Ik begrijp niet waarom dit zo moeilijk moet zijn; wat betreft hardware en snelheid is de dreambox goed genoeg. Misschien is hier minder aandacht voor. Voor het omgekeerde n.l. om van opgenomen bestanden een DVD te branden bestaan zeer veel alternatieven en dat blijkt ook heel goed te gaan. Misschien kan de DM8000 het wel? Het zou toch jammer zijn als die het ook niet kan, je zou er zo een goed alternatief voor een HTPC voor hebben. Een HTPC is overigens ook geen alternatief. Er zijn geen goede SAT kaarten voor in de PC en er bestaat al helemaal geen scart voor op een PC. Dus ik blijf nog wel een tijdje DVD's branden en op de DVD speler afspelen. VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.
WIWA Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Heb ook problemen met de audio, die niet sync loopt, komt te laat. Ondertiteling nog geen probleem ontdekt.
flugel Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Als je tijdens het begin van de film even terug spoelt en daarna opnieuw play indrukt loopt het wel goed. Verder heb ik wel problemen met de ondertitels, soms te hoog en soms niet leesbaar. 1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI Wavefrontier T90 - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E Sony 65XD8599 4K Android TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen