Ga naar inhoud

(DM500) manueel veranderen van frequentie van hallmark.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil de frequentie van hallmark veranderen maar dit lukt me niet.

Ik ga als volgt te werk.

op de zender hallmark ga ik naar menu/instellingen/zenders sorteren/transponder edit/

bij transponder edit ga ik op astra 1 staan en verander de frequentie 12574 H naar 12343 H

maar ik krijg nog steeds geen beeld op hallmark.

Wat doe ik mis?

Of hoe kan ik makkelijker de frequentie van hallmark wijzigen?

MVG

Geplaatst:

Je moet gewoon de frequentie 12343 H 27500 3/4 handmatig scannen.

Kijk dan in de lijst en druk op de groene toets "Satellieten"

Kijk in de nieuw gevonden kanalen op 19,2E

Dan die zender verplaatsen naar je voorkeur bouguet.

Grts

Geplaatst:

verwijder die zender eens en laat hem dan eens scannen op de frequentie 12343 (h) sr 27500 3/4 je zal hem wel vinden er staat dan wel iets achter die zender welke uitzending!!!!!

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje
Je moet gewoon de frequentie 12343 H 27500 3/4 handmatig scannen.
Kijk dan in de lijst en druk op de groene toets "Satellieten"
Kijk in de nieuw gevonden kanalen op 19,2E
Dan die zender verplaatsen naar je voorkeur bouguet.

Grts

Als je dan toch bij de satellieten bent, kijk dan eens bij de providers. Volgens mij staat hij dan bij TV Vlaanderen in de lijst

DM8000 DM800 en PLi gek

Geplaatst:
Origineel bericht van: bke23
Dit heb ik zo gedaan maar dan vind hij niks.
Nu weet ik het ook niet meer?

Sorry maar daar geloof ik niks van, volgens mijn snap jij het nog niet.
Je moet niet in de normale zenderlijst kijken of hij erbij staat, maar in de lijst nieuw gevonden zenders zoals ik hier boven heb omschreven.

Ik heb vorige week bij mijn eigen twee boxen ook zo gedaan.
BTW als je wat langer wacht staan de twee zenders geheel automatisch daar in die lijst.

Grts.
Geplaatst:
Origineel bericht van: bke23
Kun je het misschien eens stap voor stap uitleggen hoe je te werk gaat dan kan ik niks mis doen.
Alvast bedankt

Wis eerst Hallmark en ActionNow in de zenderlijst, maar kijk effe op welke kanaalpositie die nu zitten. (b.v. op 19 en 20 in de lijst van Henksat) (Het kan ook zijn dat deze namen ook staan in andere bouguetten, die moet je dan ook wissen)

Als je in de zenderlijst staat, druk dan op menu, kies dan wissen.
Ga nu uit het menu

Druk vervolgen op:
menu > instellingen > service zoeken > handmatige transponderscan.
Als het goed is staat bovenaan de satelliet Astra 19,2E
Vul de frequentie in: 12343 horizontaal 27500 en 3/4
Druk op de groene toets om te scannen, er zullen waarschijnlijk twee zenders gevonden worden. (Hallmark en ActionNow)
Ga uit het menu.

Kies nu de zenderlijst en druk op de groene toets (Satellieten)
Nu zie je een lijst met satellieten waaronder:
19,2E Astra 1F gevonden (2)
Kies die en als het goed is staan daar de twee zenders: Hallmark en ActionNow
(n.b. als daar zenders staan met een (!) ervoor, wil dat zeggen dat die nieuwe zenders automatisch gevonden zijn)

Nu gaan we de zenders kopiëren naar je voorkeur bouguet en we staan nog steeds in de lijst met nieuw gevonden zenders.
Ga op de zender staan die je wil kopiëren
Druk op menu en kies: aan een specifiek bouguet toevoegen
Je ziet nu een lijst van je voorkeur bouguetten en kies een bouguet waar jij de nieuw gevonden zender wil kopiëren en druk op enter, je kan die handeling herhalen als je die zender in meerdere bouguetten wil plaatsen.
Als je klaar bent met kopiëren, ga via de exit toets uit het menu

Nu gaan we de nieuwe zender(s) op het juiste positienummer in de zenderlijst zetten (verplaatsen)
Kies je zenderlijst en kijk onderaan de lijst, daar staan de nieuwe zenders.
Druk op menu en kies: verplaats modus aanschakelen, je komt dan weer terug in de zenderlijst, ga op de zender staan die je wil verplaatsen en druk op enter, de kleur van de keuzebalk zal nu rood worden, verplaats nu die zender met de pijltjes toetsen naar de plaats waar je de zender in je lijst wil hebben b.v. op positie 20, druk nu weer op enter en de nieuwe zender staat op de juiste plaats.
Heb je die nieuwe zender nog in andere bouguetten gezet, herhaal dan de laatstgenoemde handeling.

Zo kan je alle nieuw gevonden zenders kopiëren en verplaatsen.
Ben je klaar met verplaatsen van de zenders, druk dan op menu (als je in de zenderlijst staat) en kies: verplaats modus uitschakelen.

Als laatste:
Eerder had ik aangegeven dat bij (geheel automatisch) gevonden zenders er voor de zender een (!) (lees uitroepteken) staat, die kan je weghalen na het verplaatsen van de zender naar je voorkeur bouguet: ga op de zender staan in de zenderlijst en druk op de menutoets en kies: verwijderen "nieuw gevonden" vlag.

Suc6
Grts

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen