Seca3 Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Ik probeer 2 extra Dreamboxjes (een 2e DM600PVR en een DM500+) via mijn 'eerste' DM600PVR intern te sharen met Gbox. Het lukt echter alleen met de eerste (draait al een tijdje probleemloos). Voor die 2e box gebruik ik een opvolgend IP adres (in mijn lokale netwerk) ten opzichte van de 'master'. Nu wil ik die derde box toevoegen. Als ik echter de nieuwe D-lijn met weer een opvolgend IP adres in mijn cwshare.cfg file zet (dat ook weer 1 hoger is dan de voorgaande) krijg ik de 'master' Dreambox niet meer met gbox opgestart! Het is zelfs zo dat ik daarop ook geen ontvangst meer heb op de transponders waar ik nota bene een kaart voor heb! Het maakt niet uit of de 'slaves' aan of uit staan: het gaat al mis als ik de extra D-lijn toevoeg/activeer en vervolgens een reboot van de master uitvoer. Als ik de betreffende D-lijn eruit haal werkt het weer, en de interne sharing met de 2e box gaat dan ook weer goed. Alle boxen hebben Gemini 4.3 en Gbox 2.1b. Is er iemand die hier een verklaring/oplossing voor heeft?? Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
spacestar Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Waarom gbox neem cccam maak een F-lijn aan zet poort 12000 open met het ip van de dm600 en klaar is kees Mvg stef
Seca3 Geplaatst: 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2008 Space, allereerst bedankt voor je antwoord. Misschien stap ik wel over op CCcam. Ik ben echter wel benieuwd waarom datgene wat ik gepost heb niet wil, want ik blijf het een heel vreemd probleem vinden... Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
Gennaromax Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Gebruik je wel verschillende ww. Gr. DM 800HD,OpenPLi® ,CCcam,Moteck SG2100a en een Triax 78 cm.( Samsung 3D Plasma 63") DM 800HD, OpenPLi® , CCcam
D_liver Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Origineel bericht van: space Waarom gbox neem cccam maak een F-lijn aan zet poort 12000 open met het ip van de dm600 en klaar is kees Mvg stef Waarom poort 12000 openzetten voor een interne share?? VWB het probleem van de topicstarter kijk eens goed naar de passwords idd 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Seca3 Geplaatst: 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2008 Bedankt allemaal voor het meedenken. Inmiddels heb ik de oplossing bij toeval gevonden! Het blijkt dat de Box ID van de 3e box gelijk is aan die van de eerste (server). Alhoewel ik het password anders had gekozen blijkt bij toeval dit te resulteren in eenzelfde box ID! Dat verklaart ook dat de server op tilt sloeg terwijl ik alleen maar de D-line had toegevoegd... Na aanpassing van het password met iets heel anders werkte het direct! Overigens zitten D_liver en Gennaromax aardig in de buurt met de opmerkingen over het password. Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen