Gast Djee Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Hi guys, ik heb al wat gelezen en de uitleg gevolgd, maar tja, het lukt mij dus niet. :-) kan ik een stuk van mijn media center pc verbinden met de dm600. Ik bedoel, ik wil opgenomen dingen op mijn media center of DIVX kunnen afspelen op mijn DM600. Dit kan via de Mount Manager van Gemini, maar dat lukt mij dus al geen kanten ter verduidelijking, mijn pc noemt MEDIACENTER daar zit een E schijf en op de E schijf staat een map DIVX, geshared als naam DIVX en iedereen heeft full control. Mijn media center pc heeft ip 192.168.2.10 nu in mount manager doe ik dus : Add dan description : MCEDIVX Filesystem : 1 (CIFS) Auto mount : aangevinkt Client Directory : /media/hdd server directory :/DIVX ip : 192.168.2.10 username : Administrator password : hetpaswoordvanmijnpcgebruikerAdministrator options: rsize=8192,wsize=8192 aangevinkte opties rechts : noLock Int Soft rw Ik gebruik Gemini image. geen succes om die mount de zien, ik krijg altijd een blauwe knop mount, klik ik dan gebeurt er niets. herstarten hielp ook niet? wat doe ik mis met die verbindingen? iemand een idee? alvast bedankt voor die ene tip. thx Djee
Gast Djee Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Ik probeer dus nog eens in de hoop dat iemand mij de oplossing kan bieden. ik wil dus bovenstaande post doen werken, maar ik slaag er gewoon niet in om die mediacenter disk (eigenlijk een map) te zien op te dm. wie kan mij helpen of zeggen wat ik mis doe? alvast bedankt. Djee
©TheMenk© Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Tja kan van alles zijn. Het kan zijn dat je de slashforward('/') moet weghalen bij server directory: dus DIVX i.p.v /DIVX Lukt dit nog niet probeer dan het volgende eens. telnet/ssh eens naar je box als root vervolgens handmatig onderstaand commando intoetsen op de prompt. mount -tcifs -o user=Administrator,password=hetpaswoordvanmijnpcgebruikerAdministrator,nolock,rsize=8192,wsize=8192 //192.168.2.10/DIVX /media/hdd Mocht het fout gaan dan krijgen we hopelijk een foutmelding. Let op de case sensitive van de 'user', 'password' en map van je media pc(DIVX). Heb je verder nog een firewall ofzo aanstaan op je media center? Kun je binnen windows netwerk wel de mount/map benaderen? gr TheMenk
dAF2000 Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Origineel bericht van: ©TheMenk© Het kan zijn dat je de slashforward('/') moet weghalen bij server directory: dus DIVX i.p.v /DIVX Dat zeker ja. (PLi corrigeert deze fouten vanzelf trouwens, maar ik lees nu dat 't over Gemini gaat)
Gast Djee Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 ik heb dus in mijn telnet het volgende ingegeven : mount -tcifs -o user=Administrator,password=hetpaswoordvanmijnpcgebruikerAdministrator,nolock,rsize=8192,wsize=8192 //192.168.2.10/DIVX /media/hdd wat krijg ik dan in telnet : failes : no such file or directory maar als ik op mijn pc in mijn verkenner dit doe : \\192.168.2.10\DIVX dan kom ik direct mooi in die map terecht dus die map bestaat wel? ps. kan het te maken hebben met de workgroep of zo? maar de dm kan geen workgroepnaam aan...?? wat kan het nu zijn? LOL djee
dAF2000 Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Misschien die stomme firewalls enzo op Windows? Zo te zien is er niks mis met de mount-regel.
Gast Djee Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 GEVONDEN !! heheheh nieuwe user op mijn mediacenter pc aangemaakt waarvan de user en paswoord geen spaties bevatten, werkte direct; maar ik ben een klein beetje ontgoocheld ik dacht dat ik dingen die opgenomen zijn op mijn mediacenter te kunnen bekijken op mijn dm. ik heb op mijn media center bv tientallen divxen staan, maar die kan je dus blijkbaar niet bekijken via je dm... ik had toch de indruk dat dit moet werken? djee
dAF2000 Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Origineel bericht van: Djee ik heb op mijn media center bv tientallen divxen staan, maar die kan je dus blijkbaar niet bekijken via je dm... ik had toch de indruk dat dit moet werken? djee Nee, die werken niet. Daar is de Dreambox veel te traag voor. Alleen MPEG-2 (.ts, .vob enzo) werken.
Gast Djee Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 in mijn vista op mijn hd neem ik ook regelmatig dingen op via het gewone coax signaal. kan ik die dan verbinden met de dm? want als ik die map share en dan mount, dan staat daar in mijn dm niets in??? terwijl er genoeg opnames in staan. ik veronderstel dat de dm ook geen mp3 kan afspelen? ps. kan ik wel bv de opnames die in mijn dm staan, bekijken via mijn media center? er staat overal dat ik een shareconnectie moet aanmaken op mijn pc, als : \\ipdm\movies en dan zou ik via mijn media center die opnames kunnen bekijken, maar die vind gewoon niets...kan de dm niet vinden? iemand die daar al in geslaagd is? greetz
dAF2000 Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Origineel bericht van: Djee in mijn vista op mijn hd neem ik ook regelmatig dingen op via het gewone coax signaal. kan ik die dan verbinden met de dm? coax? Origineel bericht van: Djee ik veronderstel dat de dm ook geen mp3 kan afspelen? Jawel hoor. Ook streaming mp3 en met variabele bitrate. Origineel bericht van: Djee ps. kan ik wel bv de opnames die in mijn dm staan, bekijken via mijn media center? er staat overal dat ik een shareconnectie moet aanmaken op mijn pc, als : \\ipdm\movies en dan zou ik via mijn media center die opnames kunnen bekijken, maar die vind gewoon niets...kan de dm niet vinden? iemand die daar al in geslaagd is? greetz Ik gebruik geen Windows en geen MediaCenter. Misschien heb je iets aan deze link: http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=GenericVista
Gast Djee Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 @daf2000 met coax bedoel ik dat ik voorlopig nog tv signaal binnen krijg via de kabeldistributie (dus niet schotel :-) ) ik ga die mp3 map eens mounten en kijken wat ik krijg. bedankt voor die link van de wiki, maar die had ik al lang gevonden, maar het lukt dus niet. Ik heb gemini als image, en als ik dus een netwerkconnectie wil maken geef ik in : \\mijnipvandedreambox\movies maar die vind die map gewoon niet. dus ik weet nu niet of ik eerst in de dm iets moet instellen zodat die harddisk geshared wordt? want gewoon vinden op deze manier kan ik niet. hoe doen jullie dat? greetz djee
dAF2000 Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Origineel bericht van: Djee Ik heb gemini als image, en als ik dus een netwerkconnectie wil maken geef ik in : \\mijnipvandedreambox\movies maar die vind die map gewoon niet. Je bedoelt waarschijnlijk \\mijnipvandedreambox\Harddisk.
Gast Djee Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 daf2000 zelfs dat werkt niet. ik ga nu eens van a tot Z schrijven wat ik gedaan heb : 1. alle pc's staan in gelijk ip adres en gelijke workgroup 2. ip van de dreambox = 192.168.1.126 3. ip van het vista media center = 192.168.1.12 4. op mijn media center een user en pas aangemaakt : bv : dream en dream 5. een map op mijn media center gemaakt d:\DREAMBOX 6. deze map geshared met de naam : DREAMBOX 7. de gebruiker dream alle rechten gegeven Dit zou het moeten zijn voor mijn media center pc dan op mijn dreambox 600pvr : via : 1. communicatie instellingen 2. mounts (blauwe knop) 3. ip = 192.168.2.12 (CIFS) 4. dir : DREAMBOX 5. localDir : /media/server1 (ook al geprobeert met /media/hdd) 6. options : rw,nolock 7. extra : nolock,rsize=8192,wsize=8192 8. user : dream 9. pass : dream 10. automount dan gele knop SAVE en dan groen mount dan krijg ik de boodschap is gemount. dus als ik het goed begrijp dan moet ik de opgenomen tv bestanden op mijn DM600pvr die op mijn interne harddisk staan, te zien krijgen op mijn vista media center. Zodat ik beneden op mijn vista media center naar opgenomen tv beelden kan kijken die op de DM600 staan. dit lukt dus niet op geen enkele pc in mijn netwerk kan 192.168.2.126 vinden enkel via de IE om te surfen naar dit adres, dat lukt wel, maar niet via verkenner in de hoop de dm te vinden zodat ik die inhoud kan sharen ..... wie weet raad, want na dagen en nachten zoeken ben ik zo een beetje ten einde raad. ps : ik gebruik gemini 4.3 alvast bedankt. djee
dAF2000 Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Kort antwoord (want ik ben zo weg): /media/server1 gaat zeker niet werken op Gemini. Tenminste, dat is typisch PLi. Wat verder raar is: je hebt 192.168.1.126 (of is 't .2.126?) Zorg er in ieder geval voor dat alle IP-adressen met 192.168.1 beginnen. Een mix van .1 en .2 gaat niet werken. 't Lastige: ik weet aardig veel over mounten maar dan vooral in PLi. PLi en Gemini zijn niet te vergelijken dus ik kan niet echt een gericht antwoord geven.
Gast Djee Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 daf2000 het is een typ foutje, alles is in de range van 192.168.1.xxx hopelijk leest dit dan iemand die wel met gemini kan sharen op die manier? want je moet toch op een pc die harddisk van de dm die "geshared" is vinden? onder welke naam wordt eigenlijk een harddisk geshared? is er een standaard naamgeving die de disk krijgt bij het formateren in de dm? weet je wat ook raar is? als ik met DCC op mijn dm ga kijken, dan vind ik gewoon de opgenomen bestanden niet???? ze staan er wel degelijk op hé. iemand een idee waar ze zich normaal bevinden? en wat ik in stappen beschreef werkt dus, maar omgekeerd. de inhoud van mijn pc map dreambox staat, is nu te zien via /media/harddisk dus de inhoud van de pc map dreambox kan ik zien op de dm. maar ik wil dus het omgekeerde? djee
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen