Gast Simon-S Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 De gelukkige bezitter van een WF T55 bevestigd op de standaard voet en twee 40 x 60 tegels (25 kg per stuk) en daaronder grote rubber terrastegels. 4 x duo LNB voor de drie Astra's en Hotbird (Alps vervangen door Inverto Silver Tech i.v.m. ruimte). SNR max 95 en minimaal 85 op de meeste stations. Geen idee of dat goed is of dat ik er meer uit kan halen. Receiver is een DM 500+ Binnenkort voeg ik nog wat installatie ervaringen toe met een tweetal handige hulpmiddelen voor het uitrichten van de WF op 19.2 graden en om de hoek te meten. Mvgr, S.
Henksat Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Maarrr..die constructie met die 2 tegels die samen vast zitten met een plaatje, is dat wel één sterk geheel Inderdaad mooi geheel, maar zoals Sjaak al zegt, is niet stevig genoeg zo. Geloof me, ik heb er al veel gezet dus weet wat er kan gebeuren. De onderlinge verbinding tussen de 2 tegels lijkt me niet stevig bij wind, en het totaalgewicht houdt de schotel niet overeind bij een storm. Neem een 60x40 tegelvoet met pijp (42mm, maar zit er bij) en dan heb je 4 tegels van 60x40 nodig, voor een T-55 voldoende. Voor een eventuele T-90 adviseer ik er dan nog 2 tegels van 60x40 op te leggen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Simon-S Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Beiden dank voor jullie constructieve (2x) opmerkingen. De tegels zitten naast het plaatje ook met 2x 2 bouten via de WF aan elkaar vast. Ik heb voor deze constructie gekozen om een zo laag mogelijk zwaartepunt te hebben, waarbij als de wind vol in de schotel staat de wind 25 kg tegel over een kantelpunt moet drukken. Ik wil het dak niet te veel belasten en 4 x 40 x 60 is wel erg zwaar (foutje overigens in mijn eerdere bericht, het zijn 2 x 50cm tegels). Wellicht dat ik er nog wat 30 x 30 opleg (ongeveer 8 kg per tegel) De bouten (8mm RVS) zijn door en door (aan de achterkant verzonken) dus tenzij de tegels breken kan ik mij niet voorstellen hoe laterale druk de bouten er uit kan trekken. Bij een muurplug is dat uiteraard anders omdat door beweging deze zich kan loswrikken. Ik ga het rustig aankijken. Met een ladder ben ik binnen een minuut op het dak en als het zeer zwaar weer wordt kan ik in een paar minuten de hoofdschotel (enkel het blad) demonteren mocht het echt nodig zijn. Update volgt na een echte zware storm. In de "zomerstorm" van ongeveer 2 weken geleden (max windkracht 8 over land geloof ik) is er niets verschoven. Tenslotte vraag ik mij alleen nog af, zijn mijn SNR en AGC waarden conform of kan het nog beter? Gebruikelijk is SNR tussen de 85 en 95 en AGC zit daar ongeveer 10 onder dus tussen de 75 en 85. Nogmaals dank, S.
Henksat Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Origineel bericht van: Simon-S Tenslotte vraag ik mij alleen nog af, zijn mijn SNR en AGC waarden conform of kan het nog beter? Gebruikelijk is SNR tussen de 85 en 95 en AGC zit daar ongeveer 10 onder dus tussen de 75 en 85. Die AGC waardes even vergeten, kijk alleen naar de SNR. Op een DM500+ moet je een SNR kunnen halen van 90-95 % op de meeste zenders, zeker ook alle Nederlandse zenders. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Simon-S Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Dank, op dit moment 93 voor Ned 1 - 3 en 91 voor RTL's etc. Ik ga er maar even niet aan prutsen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen