Gast jpu Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 hallootjes, Ik probeer via de Pli Jade image een samba mount op een linux machine te maken. Via de command line werkt dit prima via : mount -t smbfs 10.0.0.4:/home/download /media/server1 De share kan ik mounten op windows via \\10.0.0.4\download Echter via de web interface krijg ik de share maar niet gemount Description => linserv1_smb Filesystem Type => 2 client => /media/server1 server => download IP => 10.0.0.4 options => rsize=32768,wsize=32768 rw, intr,soft, linux_ext zijn aangevinkt Maakt niet uit of ik bij server download of /home/download invoer in kleine of hoodletters. Een andere (NFS) share werkt wel met de mount manager ... Ik ben even confuus
dAF2000 Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Ik zou geen smbfs maar cifs gebruiken. Cifs zit standaard in de image, smbfs moet je downloaden. Verder is /home/download vast niet goed. Maak er eens "download" van. Er is een verschil tussen de sharenaam (download) en de echte directory (/home/download).
Gast jpu Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 daF2000, Bedankt voor je reactie. CIFS lukt ook nog niet. Met smbfs lukt het dus wel vanuit de dreambox shell. Dan kan ik dus de share browsen etc vanuit de shell. Echter via de mount manager krijg ik het dus niet gemount ??? Er zit of een instelling fout in de mount manager of er is misschien een probleem met de mount manager wbt smbfs. Ter info, NFS dus wel werkend via de mount manager.
dAF2000 Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Kun je hier een screenshot geven met de smbfs (of cifs) mount die fout gaat?
Gast jpu Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 dAF2000 Heb het met CIFS en smbfs net aan de praat gekregen. Met CIFS had ik de server nog op /home/download staan ipv. download Ik heb via software download de smbclient geinstalleerd. En vervolgens werkt de mount met smbfs ook Je hebt blijkbaar als je webif gebruikt ook smbclient dus nodig. Vanuit de shell ging het dus prima met mount -t etc.
dAF2000 Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Origineel bericht van: jpu Je hebt blijkbaar als je webif gebruikt ook smbclient dus nodig. Vanuit de shell ging het dus prima met mount -t etc. Da's raar. Ik weet niet beter dat je ALTIJD die smbfs download nodig hebt. Ik zal hier 'ns kijken...
Gast jpu Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Moet voor de volledigheid wel melden dat ik de smbserver wel had draaien (smbd/nmbd) voordat ik smbclient had gedownload.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen