Gast tallica4fun Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Hallo mede sat4all-ers Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver en mijn aandacht gaat sterk naar de 7025. Alleen als ik bij dreammedia kijk staat er maar bijzonder weinig info over het wijzigen van de image met een linux pc. Nu is mijn vraag, ik ben een grote voorstander van de open source software.. Waarom veel betalen om een pc-tje aan en uit te zetten? Bij komend nog dat je eerst nog van alles moet toe passen voordat je het i-net op gaat..enz, maar dit even terzijde. Ik zou dus graag met de dreambox 7025 willen communiceren met mijn ubuntu pc. Dus flashen en zenderlijsten aanpassen. Waarom ik dit wil is omdat ik een schotel van 120cm heb die gestuurd word door een actuator. Als ik dus opzoek ga naar een 'andere' satelliet waar ik nog geen zenders van heb. Ik hoop dat jullie dit een beetje begrijpen en zal pogen het verder toe te lichten: Stel ik heb de astra 3 satelliet niet geprogrammeerd staan via mijn box waar ik de actuator mee aanstuur. Ik kan dan ook geen zenderscan uitvoeren omdat ik simpelweg nog niet op de astra3 sta. Als ik dan eerst een zenderlijst er in zet kan ik dan de satelliet 'opzoeken'. Kortom: welke programma's (open source) zijn er om te communiceren met de Dreambox 7025? Ook om films/muziek/foto's e.d. op de hd te zetten. Maar volgens mij kan dit laatste via ftp.
Ron Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 In principe heb je niets speciaals nodig. Flashen gaat via een webinterface en vraagt dus alleen om een werkende browser. Films naar/van je PC trekken kan met NFS, samba, uPnP, FTP. Backups van belangrijke bestanden idem ditto. Het enige dat voor zover ik weet niet gaat met linux is je zenders op volgorde zetten omdat fdaar nog geen linux editor voor is. Ron
albertmol Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 OpenDBedit306 is een zenderlijst editor en draait prima onder Wine in Ubuntu en Kubuntu. Flashen gaat natuurlijk via webinterface, maar er is een DreamUP voor linux om serieel te flashen. Werkt ook met Ubuntu en Kubuntu, zelfs met een usb2serial adapter. Om bestanden te editen/verplaatsen of whatever is Krusader een heel gemakkelijk progje. Dat is een soort verkenner, met ftp, sftp en smb. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Gast tallica4fun Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Sorry voor de late reactie. Bedankt voor de antwoorden alleen waar vind ik DreamUp? Is dit speciaal voor (k)ubuntu zou erg mooi zijn omdat ik dat zelf ook draai en een debje oid gaat mooi mee met de updates. Maakt het nog uit wat voor een usb2serial? Deze moet ik nog aanschaffen maar als jullie toch weten welke goed werkt hoor ik dat graag. Met Dolphin of Konqueror kun je dan toch ook de bestanden verplaatsen? Of zit er in Krusader weer een aparte optie?
Ome Merde Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 http://developer.elitedvb.net/files/75/dreamupl.tar.bz2 deze ruimte is te huur
albertmol Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Ik gebruik de DreamUp van de IHAD site. Mijn usb2serial is een pl2303 converter. Even CU installeren: sudo apt-get install cu en hij werkt meteen. In feite maakt het niet uit of je Dolphin, Konquerer of welke file-manager je gebruikt, gebruik degene welke je het prettigst vindt. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
dAF2000 Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q In principe heb je niets speciaals nodig. Flashen gaat via een webinterface en vraagt dus alleen om een werkende browser. Films naar/van je PC trekken kan met NFS, samba, uPnP, FTP. Backups van belangrijke bestanden idem ditto. Inderdaad. Ik gebruik ook Ubuntu en gebruik nooit DreamUp. Da's alleen handig als een DM500, DM56xx of DM7000 helemaal fucked-up is, maar voor een DM7025 totaal niet nodig.
Gast tallica4fun Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 Oke, Ik ben weer een stuk wijzer geworden en ga maar eens een droomdoos bekijken bij een winkel. Allemaal bedankt voor de antwoorden / reacties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen