Gast shoenix Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Allen, Ik draai al een tijdje PLi Jade op mn 7020 (daarvoor PLi Iolite, zonder problemen voor lange tijd) en nu heb ik sinds vorige week ontzettende problemen met bij AB. Zowel universele als de originele AB reageert zeer traag, en af en toe springt de box tijdens het zappen spontaan naar kanaal '2' (en ook altijd naar dit kanaal) wat HEEL frustrerend is. Ik las bij de PLi thread dat er met de 7000 wat problemen zijn met Jade, dus ik heb voor de zekerheid maar weer Iolite geboot. Maar tot mijn grote verbazing heb ik daar nu ook exact hetzelfde. Of al mijn drie afstandsbedieningen zijn tegelijk kapot, of mijn box is kapot, ofwel de PLi Jade installatie heeft iets in mijn box teweeg gebracht (kan ik me bijna niet voorstellen) dat nu ook in andere image versies ook problemen geeft. (FP update oid?) Ik heb ook mijn box ruim 10 min zonder netspanning laten staan, batterijen in de AB's verwisselt, gespeelt met de AB settings in de box zelf (delay/repeat) maar het blijft huilen. Iemand ook deze of vergelijkbare ervaringen ?
mobieltje Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Een heel verhaal. Om de oorzaak te vinden zal je terug moeten naar 1 image in de flash, dus geen multi of CF boot. Neem desnoods de originele image van de dreamsite om te testen of je box verder goed is. Suc6 Grts.
Gast shoenix Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Daar was ik a een beetje bang voor. Vreemde is alleen dat hij het eerder met dezelfde images prima deed. Vanaf moment 'x' is het probleem ontstaan. Vandaar dat ik ook wil polsen of er meer mensen zijn met dit probleem voordat ik weer ga flashen etc.
dAF2000 Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Het lijkt me dat 't niet in de image zit omdat 't vroeger altijd werkte en nu oudere images 't ook niet goed doen. Er is in ieder geval geen sprake geweest van een FP update (sinds lang al). Denk 'ns aan wat rare dingen, zoals zonlicht wat op de IR-ontvanger van de Dreambox valt.
Gast shoenix Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Heb ik ook al mee geexperimenteerd, in de avond, ochtend, middag, etc. Erg vreemd allemaal en heeeel irritant.
Gast shoenix Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 En om het nog vreemder te maken: Het lijkt erop dat het probleem zich alleen voordoet na het aanzetten. Na een tijdje (10min ofzo) lijkt het probleem weg te zijn, of iig niet merkbaar meer aanwezig te zijn .... Wie het weet mag het zeggen, ik snap er iig geen bal meer van ...
chrisch Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Ik heb dit ook gehad. Ik ben er toen achter gekomen dat mijn CF kaart vol was. En omdat het geheugen van de box ook om 1 of andere reden vol was, werd hij traag met zappen/reageren in het algemeen (omdat 'ie niet meer kon swappen). De CF kaart was volgelopen, omdat ik een foutje in m'n mounts had gemaakt en een film probeerde op te nemen op de CF ipv op m'n NAS. Enfin, een lang verhaal kort maken: de boel geschoond en toen weer prima werken. Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
wittekerst Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Origineel bericht van: shoenix Allen, Ik draai al een tijdje PLi Jade op mn 7020 (daarvoor PLi Iolite, zonder problemen voor lange tijd) en nu heb ik sinds vorige week ontzettende problemen met bij AB. Zowel universele als de originele AB reageert zeer traag, en af en toe springt de box tijdens het zappen spontaan naar kanaal '2' (en ook altijd naar dit kanaal) wat HEEL frustrerend is. Ik las bij de PLi thread dat er met de 7000 wat problemen zijn met Jade, dus ik heb voor de zekerheid maar weer Iolite geboot. Maar tot mijn grote verbazing heb ik daar nu ook exact hetzelfde. Of al mijn drie afstandsbedieningen zijn tegelijk kapot, of mijn box is kapot, ofwel de PLi Jade installatie heeft iets in mijn box teweeg gebracht (kan ik me bijna niet voorstellen) dat nu ook in andere image versies ook problemen geeft. (FP update oid?) Ik heb ook mijn box ruim 10 min zonder netspanning laten staan, batterijen in de AB's verwisselt, gespeelt met de AB settings in de box zelf (delay/repeat) maar het blijft huilen. Iemand ook deze of vergelijkbare ervaringen ? Hi, het ziet er niet uit als het Jade probleem waar de AB vaak 2x gebruikt moet worden om van zender te verwisselen of andere functies (vreemd genoeg niet in teletext???) Zelf heb ik Gemini terug geplaatst en het probleem is over. Heb je een flash erase gedaan bij het terugzetten van Iolite? groet Dreaming of a ...
Gast shoenix Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 rootfs is 48% gebruikt, mn /mnt/cf (voor de epg e.d.) is zelfs maar 2% gebruikt. Free geeft 0% van de 64Mb swap used. Dus vol is het zeker niet. Misschien dat de CF het aan het opgeven is ? Iemand al eens een kapotte of kapot gaande CF gehad ? Ik weet dan CF's intern bad block re-allocatie doen e.d. en dat dat ook vertraging kan geven. De CF zit er nu 2 jaar in, maar de partitie voor de nieuwe Jade is net nieuw en zit op een eerder ongebruikt stuk van de CF. Vreemde is dus dat het na een tijdje verdwijnt. Totdat de box weer in standby is geweest, dan begint het weer opnieuw ..
dAF2000 Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Origineel bericht van: shoenix Vreemde is dus dat het na een tijdje verdwijnt. Totdat de box weer in standby is geweest, dan begint het weer opnieuw .. Een of ander warmteprobleem?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen