Ga naar inhoud

[DM7000] Hoe speel ik DVD's af via het netwerk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Zojuist heb ik twee DVD's 'geripped' naar mijn server waar ook al mijn Dreambox opnames op staan.

Helaas krijg ik dreamDVD niet aan de praat...

Recording & Time-shifting via de satelliet werkt al jaren lang perfect via de NFS mount op mijn Dreambox 7000, maar het lukt me niet dreamDVD aan de praat te krijgen.

Ik heb geen interne DVD speler in de DM7000, iemand die me op weg kan helpen met het afspelen van een DVDtje via een network-mount? Eigenlijk mis ik een 'basic' HOWTO voor het afspelen van DVDtjes via het netwerk op een Dreambox.

Groetjes, Iw@n

Geplaatst:

Ik speel ze via de bestandsmodus, en dan browsen naar de share waar die DVD-rip's staan (als losse files of als .iso; werkt beide)

Als je losse files hebt (in video_ts directory), komt er een nieuwe 'start-player' entry te staan die je kan selecteren.

ISO files kan je direct selecteren.

De server die ik gebruik draait alleen Samba, met een CIFS mount dus op de Dreamboxen; geen ervaring met NFS (nooit nodig gehad)

Op de Dreambox share (met de movie subdir) heb ik wat symlinks staan naar andere disken op diezelfde server waar alle MP3 en DVD's staan, zodat alles benaderbaar is met 1 enkele CIFS mount op de Dreambox

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Geplaatst:

In de bestandsmodus zie ik alle *.VOB bestanden, ik heb helaas geen 'start-player' entry. Overigens kan ik alle *.VOB bestanden perfect afspelen als MPEG, maar dan zonder DVD menu.

Ik zit hier met m'n handen in m'n haar want ik begrijp niet wat ik verkeerd doe met DreamDVD...

Geplaatst:

De 'start player' optie in bestandsmodus krijg je alleen in PLi images. De "start player" optie komt op hetzelfde niveau als video_ts te staan. Als je geen video_ts directory hebt waar de vob bestanden instaan, gaat het niet werken.

In andere images kun je dvd's afspelen via de playdvd plugin in het plugin scherm.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaaky
Als je geen video_ts directory hebt waar de vob bestanden instaan, gaat het niet werken.

Sjaaky,

Ontzettend bedankt voor je tip! Na het verplaatsen van beide DVD's in 'video_ts' folders zie ik een 'Start player' en kan ik m'n DVD's eindelijk via het netwerk afspelen :-)

Ik heb nu nog maar één klein probleempje, de audio via DreamDVD is niet in Dolby Digital 5.1. maar in 'plain' stereo.

Nogmaals hartelijk dank voor je hulp Sjaaky

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen