Ga naar inhoud

[800S] dreambox op server-hdd aansluiten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo.

ik wil graag mijn server op de dreambox aansluiten.

en dan zo instellen dat het lijkt dat mijn server de HDD is van de dreambox.

zodat ik alles foto`s,films,mp3, kan afspelen op mijn dreambox.

en dan ook als ik wil opnemen dat hij het op mijn server opslaat.

hoe heet deze instelling op de dreambox en hoe kan ik dit doen??

dream800, image black hole

via netwerk aansluiting

mvg

Geplaatst:

oke dank u, dat is een begin.

nu krijg ik dit:

Code:
voortgang extern commando:--------------------------------------trying to mount your network point:--------------------------------------mount: nfsmlount failed: bad file desscriptormount: mounting 192.168.1.8:/export/hdd on /media/video failed:invalid argumentvoortgang voltooid! 

ik heb een map aangemaakt op de hdd van mijn server in /media/video

wat doe ik fout??

Geplaatst:

Zelf heb ik een SUSE servertje draaien, maar dat zal niet veel verschillen met een Ubuntu server. Je zal het wel niet vergeten wezen, maar heb je de NFS server geinstalleerd?

sudo apt-get install nfs-kernel-server

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

Dan je exports file aanpassen:

sudo nano /etc/exports

-> dan onderstaande regel toevoegen en opslaan:

/media/video *(rw,no_root_squash,async)

NFS-server starten:

sudo /etc/init.d/nfs-kernel-server start

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

goede zo albert daar ga ik eens mee aan de slag.

mmmm doe iets niet goed, bij het intikken van:

# sudo /etc/init.d/nfs-kernel-server start

command not found...freemd

ik denk dat deze thread naar de linux afdeling moet...

Geplaatst:

Tja das toch echt standaard linux/unix kennis. Google anders even op NFS server draaien onder ubunti.

kijk ook even in je /etc/init.d/ tak of je daar iets van nfs ziet staan. Bestaat 'nfs-kernel-server' script wel bij jou in deze tak. Of heet het anders etc. Dit soort scripts varieert nogal per Linux-Distro. Bij de meeste distro's heet het start/stop script gewoon 'nfs'.

lees ubuntu-forum ook eens etc.

suc6

gr TheMenk

Geplaatst:

Bij mij is nfs-common ook geinstalleerd.

sudo apt-get install nfs-common

Er zijn zoveel topics over XP en Vista bij de dreamboxsectie, misschien dat deze hier ook wel mag blijven staan wink

Control4 Home Automation

Geplaatst:

oke jongens.

bij een reboot zie ik in de opstart lijst, een fout.

staring NFS common utilities [fail]

dus ik doe iets niet goed in de instelloing denk ik.

in /etc/exports/

heb ik nu: /media/video 192.168.1.11*(rw,no_root_squash,async)

map op mijn server= /media/video

192.168.1.11= ip van dreambox

Geplaatst:

vervang eens in /etc/exports

/media/video 192.168.1.11*(rw,no_root_squash,async)

door

/media/video 192.168.1.1/24(rw,no_root_squash,async)

vervolgens op de prompt:

sudo /etc/init.d/nfs-kernel-server stop

of sudo /etc/init.d/nfs-kernel-server restart

laat anders eens de uitvoer zijn na de herstart.

Geplaatst:

nog even de fout aangeven, omdat het naar mijn inzicht niet goed is ingesteld:

Code:
  * Starting NFS common utilities                                                                                                                      [fail]invoke-rc.d: initscript nfs-common, action "start" failed.dpkg: fout bij afhandelen van nfs-common (--configure): subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terugdpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van nfs-kernel-server: nfs-kernel-server is afhankelijk van nfs-common (>= 1:1.0.8-1); maar:  Pakket nfs-common is nog niet geconfigureerd.dpkg: fout bij afhandelen van nfs-kernel-server (--configure): vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerdFouten gevonden tijdens behandelen van: nfs-common nfs-kernel-server

het lijkt wel of NFS niet goed of niet compleet is.

hij kent deze commands niet eens:

sudo /etc/init.d/nfs-kernel-server stop

sudo /etc/init.d/nfs-kernel-server restart

Geplaatst:

aha.

doe eens een:

apt-get update

en vervolgens.

apt-get check

of anders de packages opnieuw installeren. Je kunt ze verwijderen

met apt-get remove [packagename]

en dan opnieuw installeren.

sudo apt-get install nfs-kernel-server nfs-common portmap

zie ook weer die link,die ik je gegeven heb.

suc6

TheMenk

Geplaatst:

ik had alles verwijdert en er waren geen fouten meer.

toen: sudo apt-get install nfs-kernel-server

Code:
jorisdb@crazyserver:~$ sudo apt-get install nfs-kernel-serverPakketlijsten worden ingelezen... KlaarBoom van vereisten wordt opgebouwdReading state information... KlaarDe volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:  nfs-commonDe volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:  nfs-common nfs-kernel-server0 pakketten opgewaardeerd, 2 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 22 niet opgewaardeerd.Er moeten 0B/341kB aan archieven opgehaald worden.After this operation, 889kB of additional disk space will be used.Wilt u doorgaan [J/n]? jSelecteren van voorheen niet geselecteerd pakket nfs-common.(Database inlezen ... 16386 bestanden en mappen geïnstalleerd.)Uitpakken van nfs-common (uit .../nfs-common_1.1.2-2ubuntu2.1_i386.deb) ...Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket nfs-kernel-server.Uitpakken van nfs-kernel-server (uit .../nfs-kernel-server_1.1.2-2ubuntu2.1_i386.deb) ...Instellen van nfs-common (1:1.1.2-2ubuntu2.1) ... * Starting NFS common utilities                                                                                                                      [fail]invoke-rc.d: initscript nfs-common, action "start" failed.dpkg: fout bij afhandelen van nfs-common (--configure): subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terugdpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van nfs-kernel-server: nfs-kernel-server is afhankelijk van nfs-common (>= 1:1.0.8-1); maar:  Pakket nfs-common is nog niet geconfigureerd.dpkg: fout bij afhandelen van nfs-kernel-server (--configure): vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerdFouten gevonden tijdens behandelen van: nfs-common nfs-kernel-server 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen