Ga naar inhoud


Wachtwoord admin.


wim g

Aanbevolen berichten

maar eens een vraag mijn pc draait op vista en wordt door twee personen gebruikt na een wijziging op het part van de zgn admin bv in windows defender moet deze wijziging ook op het andere part aangebracht worden nu vraagt de pc omdeze wijziging te doen om het wachtwoord van de administrator maar deze heeft geen wachtwoord ingesteld dus hoe nu verder ???

 

mvrgr Wimg

Link naar reactie
Delen op andere sites


hmm als er geen wachtwoord is ingesteld voor de admin user dan gewoon op enter drukken?

 

Vermoedelijk is er wel een wachtwoord ingesteld omdat je ongetwijfeld op enter hebt gedrukt...

 

Wat je nu kan doen is een tooltje downloaden om de wachtwoorden eruit te halen... maar ik heb hier altijd mijn twijfels bij...

 

Je kunt ook eens met admin proberen in te loggen om te kijken of er idd een pass op zit?

 

Je vriend eens goed laten nadenken of hij het zich niet herinnert?

 

Als je naar 'Start - Configuratiescherm - Gebruikers?' gaat - zie je hier dan 'Administrator' tussen staan?

 

smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat zijn je rechten. Jouw account heeft 'Administrator' rechten. Er is echter altijd ook een account aanwezig welke 'Administrator' heet - Deze wordt door windows automatisch gegenereerd en bij installeren van Windows kun je hier een password voor opgeven.

 

Als je in veilige modus opstart moet deze user Administrator ertussen staan.

 

Voor veilige modus gedurende opstarten op F8 blijven drukken en dan verschijnt er een ander venster. Hier veilige modus kiezen en dan proberen de Administrator account in te loggen.

 

Daarnaast lijkt mij het een rechten probleem. Wat probeer je precies te doen en welke melding krijg je precies wanneer je dit probeert?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjattuh

 

Wat ik probeerde te doen was alle partjes op de pc eender te maken m.b.t.de beveiliging (windows Defender )softwareverkenner installeren,op de delen die niet van de admin zijn geeft dit aan pc niet beveiligd als ik dus de betrefende software wil installeren dan vraagt de pc w.woord admin en dat is er niet.

 

mvrgr Wimg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laten we hopen encrypted wink

 

Wim, er is aardig wat te vinden over wachtwoorden terughalen op google.

 

Ik zou alleen erg voorzichtig zijn met d/l omdat dit soort 'tooltjes' meestal meer met zich meedragen.

 

Er is blijkbaar een workaround waarmee je dmv de cmd en wat commandos de admin pass kan resetten. Als je die kan vinden zou ik dat eerst proberen smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik denk dat ik hier ongeveer hetzelfde heb, na installatie win xp, kom ik niet verder dan het aanmelding foto, als ik klik word er een admin. wachtwoord gevraagd, zou bij god niet weten wat ik daar moet invullen.

is daar mss iets aan te verhelpen?

gr.harleyke.

ps. heb ne keer of 3 hergeinstalleerd, telken hetzelfde.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: harleyke
ik denk dat ik hier ongeveer hetzelfde heb, na installatie win xp, kom ik niet verder dan het aanmelding foto, als ik klik word er een admin. wachtwoord gevraagd, zou bij god niet weten wat ik daar moet invullen.
is daar mss iets aan te verhelpen?
gr.harleyke.
ps. heb ne keer of 3 hergeinstalleerd, telken hetzelfde.


Nog voordat windhoos opstart op de F8 knop hakken en opstarten als administator. In 9 van de 20 gevallen is er geen ww opgegeven. Indien je als administrator kan inloggen dan kan je via conf. scherm de gebruikeraccounts aanmaken en aanpassen.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

admin wachtwoord kwijt

 

gebruik dan ophcrack

 

What is ophcrack?

Ophcrack is a free Windows password cracker based on rainbow tables. It is a very efficient implementation of rainbow tables done by the inventors of the method. It comes with a Graphical User Interface and runs on multiple platforms.

 

Features:

» Runs on Windows, Linux/Unix, Mac OS X, ...

» Cracks LM and NTLM hashes.

» Free tables available for Windows XP and Vista.

» Brute-force module for simple passwords.

» LiveCD available to simplify the cracking.

» Loads hashes from encrypted SAM recovered from a Windows partition, Vista included.

» Free and open source software (GPL).

 

http://ophcrack.sourceforge.net/

 

 

 

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wim g
maar eens een vraag mijn pc draait op vista en wordt door twee personen gebruikt na een wijziging op het part van de zgn admin bv in windows defender moet deze wijziging ook op het andere part aangebracht worden nu vraagt de pc omdeze wijziging te doen om het wachtwoord van de administrator maar deze heeft geen wachtwoord ingesteld dus hoe nu verder ???

mvrgr Wimg


Hiren's BootCD.

Hoe je die vind, mag je zelf uitzoeken.

Daarop staan tools waarmee je door vanaf die CD te booten het Admin wachtwoord kan resetten (je kunt het NIET zien, alleen resetten in iets anders of leeghalen), en vervolgens kun je gewoon booten.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens van passkeeper gehoord.

dat is een prachtig progje om al je wachtwoorden en alle belangrijke zaken in op te slaan.

 

Het is een freewareprogramma met een masterwachtwoord en daar kun je echt alles bewaren, maar je moet natuurlijk wel e.e.a. eerst effe opschrijven als je ergens een wachtwoord instelt, maar dat is logisch toch??!!

 

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...