Ga naar inhoud

[7020]Mounten van externe HD op de USB van de router

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste medegebruikers,

Ik weet dat er al veel over het mounten is geschreven maar dat gaat allemaal over het mouten van een HD in een PC.

Ik heb een HD via de USB aan mijn router gehangen, deze diende wel FAT32 te zijn anders werd hij niet herkend in het netwerk.

Op mijn PC kan ik de HD op de USB van de router goed benaderen maar met het mounten in de DB7020 lukt het me niet

ik heb de schijf eerst direct aan mijn PC gehangen en een directory "hd" gemaakt met daaronder een subdirectory"hdd"deze heb ik geheel gedeeld met volledige machtiging.

In mijn router zie (Experiabox) zie ik bij USB dat deze is verbonden met de externe HD, bij fileserver heb ik de Sharenaam "hd" gegeven een de directory /hd/hdd geshard.

Zo kan ik deze HD via mijn PC benaderen maar ik krijg hem niet geshared.

Wat heb ik gedaan in het mounten in de DB 7025:

IP adres van de router (192.168.2.1)

bij Dir: dm

bij local dir: /hd/hdd//

maar geeft telekens een fout bij het mounten

Misschien iemand een goede hint

Geplaatst:

Dat gaat niet werken zonder Samba of Nfs op je router.

en als je i.d.d. een experiabox hebt werkt, dan werkt dat niet.

Of er nu al alternatieve software voor de experiabox is met samba en of Nfs ondersteuning dat denk ik niet. Maar je weet het maar nooit.

Maar dat zou je zelf kunnen uitzoeken. Ik ben zelf geen experiabox aanhanger. Kijk eens op ibbforum of zoek eens met google op +mounting +linux +experiabox etc.

gr TheMenk

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie, ik dact dit dan maar geheel te laten varen en over te gaan tot een NAs HD op een lege ethernetpoort van mijn router, het voordeel hiervan is dat de HD NFS kan blijven, zou dit wel gaan lukken om een NAS HD op de etherpoort via mijn Dreambox dan wel te mounten?

Geplaatst:

Sorry, voor het opnieuw openen van dit topic maar ik kom er maar niet aan uit.

Ik heb eeb interne hd die genount is via /media/hdd

nu het ik een externe Hd via NLSU2 die ik niet gemount krijg

volgens mij moet ik hem mounten naar /media/hda maar dat lukt tot nu to ook niet, vie de media/hdd meld het systeem dat deze al gelinkt is.

ik gebruik gemini met dreambox 7020

interne harde schijf werkt perfect maar externe niet te mouten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen