Ga naar inhoud

[7025S] voeding dreambox 7025 defect

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vandaag antwoord van dream.

ik moet een kopie van de rekening van de aanschaf van de dm7025 emailen met mn adres.

Daarna sturen ze per post een nieuwe voeding op, en ze vragen of ik daarna de defecte voeding naar hun will opsturen op mijn eigen kosten...

Als ik de voeding binnen heb en niet de defecte voeding opstuur ,zullen ze dan trouwens toch niet van zich laten horen denk ik... want wat kost het om zo.n defecte voeding naar duitsland te sturen??ook al gauw 10 euro?

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Geplaatst:

Dus jij overweeegt eigenlijk oplichter te worden?

Akkoord gaan met de voorwaarden om de oude voeding terug te sturen en dat dan vervolgens niet doen?

Dan ben jij de oorzaak dat dit soort super service akties over een tijdje gewoon niet meer bestaan.

Dream zal die oude voeding namelijk bij de producent verhalen als productiefout en zonder jouw voeding moeten ze er ook gewoon voor betalen, zo schat ik.

Ga je snel in een hoekje schamen!

Ron

Geplaatst:

ik heb nu de orginele rekening gescanned en naar dream geemaild.

Wacht nu af tot ze de nieuwe voeding opsturen, en daarna de defecte weer evt terug te sturen.

Ik heb nu trouwens een ventilator in de dreambox geplaatst , en mij valt op dat de dm7025 ,als je je hand er nu oplegt, gewoon koel blijft.

ik vraag me af of dat komt omdat ze ook andere componenten in de voeding hebben gezet? (het leek trouwens van niet)

Of komt het alleen door die ventilator. mn schijf is nu 33 graden

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Geplaatst:

Komt door de voeding. De voeding overlijdt langzaam, en wordt dan elke dag een beetje warmer omdat hij steeds harder moet werken om de spanning op niveau te houden. Op het laatst is hij behoorlijk heet. De nieuwe voeding hoeft niet zo hard te zwoegen en blijft dus veel koeler. Ik merkte duidelijk het verschil voor en na het vervangen van de voeding.

Geplaatst:

dus eigenlijk slijten de componenten gewoon, dan denk ik: Dream moet andere componenten in de voeding zetten.

Eeen levensduur van 5 jaar voor een voeding is toch redelijk, en niet anderhalf jaar.

Over de service van dream trouwens niets dan goed.

DREAMBOX DM500S

Geplaatst:

De componenten slijten, elco's worden gewoon minder door warmte.

Maar de hoofdoorzaak zijn slechte elco's veroorzaakt door het stelen van een formule voor electroliet welke incompleet was.

Iedereen heeft daar last van, ook bij grote merken als Dell gaan er spullen vroegtijdig stuk door deze imitatie rotzooi.

Hier staat in het Engels beschreven hoe dit met die elco's gekomen is: http://www.badcaps.net/

Het is dus niet zo dat Dream daar helemaal de schuld aan is.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

@milo: dat van dat HEET worden kan ik beamen. De weken/dagen voordat de oorspronkelijke voeding het bij mijn 7025 (ook exact na anderhalf jaar) begaf, werd ie écht superheet.

Maar de 7025 wordt hier ook wel bijzonder vaak gebruikt: gemiddeld 16u van de 24u per dag staat ie AAN (circa 9u radio en daarna 7u televisie).

Nu ik de voeding heb vervangen, blijft de 7025 netjes handwarm. We kunnen er dus weer voor anderhalf jaar tegenaan.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

weet iemand waar het goede type voeding tekoop is . niet dat ik weer een foute voeding krijg die binnen afzienbare tijd ook kapot is ???

grt

Geplaatst:

Er is maar één type te koop.

En anders is het oude voorraad.

Maar gezien de regels zal je zelf moeten zoeken / google-en.

Zo moeilijk is dat niet.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen