Gait33 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Beste medesatters, ik heb een dm5620s met een defecte voeding nu zoek ik een schema v/d voeding. Kan iemand me opweg helpen met een schema hiervan? Mijn dank is zeer groot Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
boekkie Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Heb geen schema, De 2 elco's ,van de voeding vervangen door 2200uf 16V exemplaren (origineel 2200uf 10V). Kijk of er nog meer elko's bol staan,en die dan ook vervangen! Soms ook 2 elco's van het moederbord,door 2200uf 16V exemplaren (origineel 2200uf 10V). groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
boekkie Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Origineel bericht van: boekkie Heb geen schema, De 2 elco's ,van de voeding vervangen door 2200uf 16V exemplaren (origineel 2200uf 10V).Deze is ook vaak,defect 100uF 25V. Kijk of er nog meer elko's bol staan,en die dan ook vervangen! Soms ook 2 elco's van het moederbord,door 2200uf 16V exemplaren (origineel 2200uf 10V). groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Gait33 Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Geplaatst: 30 september 2008 Bedankt voor de tip! echter had ik de meeste elko's al vervangen maar nu ben ik er nog niet het zit zo: De voeding heeft zo'n klapper gemaakt dat ik een heel groot deel van de waardes v/d onderdelen niet meer kan lezen. Misschien is een onderdelen lijst van de voeding ook wel handig Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
Gait33 Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 ik heb een hoop onderdelen vervangen, ook was de trafo defect, deze ook vervangen. de dreambox doet het weer, maar heb nog een klein probleempje: zo af en toe komen er blokjes in beeld, het is net of je met een dm500s aan het streamen bent naar een pc, dat geeft ook zulke blokjes.. ik heb de hele voeding al na gekeken, maar ik kom er niet achter waar dit aan ligt. Alle tips zijn welkom Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
Gast Cobus R Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Heb je ook de 2 condensatoren vervangen op het mb ?
Gait33 Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 nee dat ben ik vergeten, stom!! ik heb de elco's alleen moeten bestellen, ik heb ze niet meer op voorraad, duurt een dag of 4! Als ik ze binnen heb laat ik weten of het heeft geholpen. Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
Gast Cobus R Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Want als deze kapot zijn heb je regelmatig alsof hij slecht ontvangst heeft ik hoop dat het werkt.
Gait33 Geplaatst: 3 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2008 Origineel bericht van: ome to Want als deze kapot zijn heb je regelmatig alsof hij slecht ontvangst heeft ik hoop dat het werkt. Deze elco's heb ik vervangen, maar zonder resultaat nog iemand sugestie?? HELLUP!!! Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
boekkie Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Heb hier ook een DB 5620,staan,met beeldproblemen! Heeft meerderen jaren goed gewerkt,nu is er de huiszekering eruit geklapt,en start de box niet meer op,rare tekens op het display! Nieuwe elko's op de voeding,en ook moederbord geplaats,box start weer netjes op,maar nu is het beeld een al blokjes,en strepen,zie bijlage. Weet iemand of dit nog te herstellen is? groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
arie kanarie Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Origineel bericht van: boekkie Heeft meerderen jaren goed gewerkt,nu is er de huiszekering eruit geklapt,en start de box niet meer op,rare tekens op het display! Lijkt erop, dat de klap die ook jouw zekering eruit heeft geklapt, ook jouw tuner heeft opgeblazen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gait33 Geplaatst: 5 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: boekkie Heb hier ook een DB 5620,staan,met beeldproblemen! Heeft meerderen jaren goed gewerkt,nu is er de huiszekering eruit geklapt,en start de box niet meer op,rare tekens op het display! Nieuwe elko's op de voeding,en ook moederbord geplaats,box start weer netjes op,maar nu is het beeld een al blokjes,en strepen,zie bijlage. @boekkie, Ik heb precies hetzelfde als in jouw bijlage met name de groene blokjes, En ook de rare tekens op het display, Weet iemand of dit nog te herstellen is? Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
boekkie Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 Origineel bericht van: metropar weet je wel zeker dat de tuner het probleem is ? als ik zo na de foto van je beeldscherm kijk lijkt het meer een ontvangst probleem dan een defecte tuner gr metropar SNR is 85%,sluit ik geen utp kabel aan,dan is het beeld stukken beter,nog niet goed,maar ga vanavond een,elko van 8,2pf,in de tuner solderen,mischien helpt het! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
metropar Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 ben bang dat het niet zal helpen is volgens mij iets met je ontvangst of een of meerdere spannigen voor de tuner aan de lage kant (ber wel in orde?) zonder utp beeld beter zeg je volgens mij heb ik hier of in de rokendesoldeerb. ook zoiets dergelijks gelezen als ik me niet vergis bleek een kapot netwerk ic de oorzaak meen dat het bij een 500 was ga daar maar eens na zoeken gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
boekkie Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Ik was van plan om de tuner te vervangen,maar in overleg met een goede monteur,raade hij dit mij af!! (Heb er hier ook een staan, en is niet de tuner, deze heb ik vervangen zoals ook de voeding om dat uit te sluiten. Ik ben zelf nog aan het kijken wat het precies is, ik zelf vermoed de processor die het beeld niet meer kan verwerken) Einde dreambox 5620,bewaar hem wel voor onderdelen! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen