Gast alesie Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 heb meer dan een half jaar deze in gebruik alles bevalt goed maar zou graag 2 dingen meer willen: > continue timeshift aan > 's nachts instelbaar opnieuw opstarten opnieuw opstarten is gewoon nodig als de bak hier een paar dagen aanstaat, is ie zo traag als wat. je wilt hem ook niet uit doen aangezien het minimaal 5 minuten duurt voordat ie beeld geeft. als dit bovenste geregeld kan worden, is mijn vrouw helemaal blij. had vroeger een topfield 5000, die was erg goed, maar nu een dreambox omdat deze nog meer kan opnemen wat hier vaak voorkomt.
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Jij hebt of een slechte image in gebruik, of deze slecht geconfigureerd, want mijn DM7025 staat zomaar minimaal 2 weken achter elkaar aan zonder ooit vast te lopen of traag te worden. Permanent timeshift is niet stabiel. Daar zou ik nog niet aan beginnen. Ron
Gast alesie Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 owh sorry vergeten te zeggen, ik gebruik de LT image. het gaat met name fout als je tijdens een opname het begin wilt kijken dan selecteer je op de hdd de film en dan gaat het mis. zoals het nu gaat/moet, moet je de opname stoppen vervolgens weer opnieuw verder opnemen zodat je deel1 goed kunt bekijken.
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Overstappen op Pli-Enigma2 of Ronaldd. beide prima images voor de DM7025. Die LT zit vol met rommel die de boel alleen maar instabiel maakt. Ron
Gast alesie Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 en kan ik dan met die images ook meer dan 2 programma's tegelijk opnemen? want dan stap ik gelijk over
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Dat zou met iedere image moeten kunnen. Mits je uiteraard wel beide tuners met twee kabels aan een twin LNB hebt hangen en CCcam of MGcamd als client gebruikt. Met GBOX gaat dat niet! Op geen enkele image. Ron
Gast Deevie Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Overstappen op Pli-Enigma2 of Ronaldd. Beide prima images voor de DM7025. Die LT zit vol met rommel die de boel alleen maar instabiel maakt. En pli is geen rommel? Een beetje respect voor andere images mag ook wel hé. Het is niet omdat één gebruiker problemen heeft met een image dat je die meteen rommel mag noemen. Op pli, gemini of ronaldd kan je ook rommel plugins downloaden die je box slecht doen lopen.
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Jij moet echt leren lezen. Ik zeg niet dat ik LT rommel vind (al denk ik dat wel). Wat ik letterlijk schreef is dat LT vol met rommel zit die je 7025 traag en onstabiel maken en dat is ook zo. Ron
Erik Slagter Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Jij moet echt leren lezen. Ik zeg niet dat ik LT rommel vind (al denk ik dat wel). Wat ik letterlijk schreef is dat LT vol met rommel zit die je 7025 traag en onstabiel maken en dat is ook zo. Ron Mag jij eerst eens aantonen hoe dat kan... Je kunt een linux kernel niet over de kling jagen puur met alleen extra applicaties. Het is geen windows... Ik heb wel een sterk vermoeden, ik heb zelf twee dm7000's, die tot enige tijd geleden ook achter elkaar problemen hadden met steeds langzamer lopen en ook vage fouten geven. Dat kan geen probleem van een bepaald "image" zijn, want ze draaien vanaf NFS met een eigen gemaakt root file systeem, die echt een minimaal aantal processen opstart (veel minder dan welk image dan ook). Tijdens de problemen is zelfs inloggen met telnet langzaam, maar aan de andere kant laat de linux kernel niets zien waaruit blijkt dat het langzaam zou zijn (/proc/... en dmesg) Een tijdje geleden heb ik de zaken maar eens stevig aangepakt, de doos die 24u/dag aan staat, heb ik nu zonder behuizing staan en met een flink koelblok op de processor. Dat koelblok wordt toch nog flink heet! En sindsdien geen (!) problemen meer, alles draait nu maanden achter elkaar goed. Voor de andere geldt dat ook, maar die staat nu alleen maar helemaal "vrij" waardoor hij z'n warmte makkelijker kwijt kan. Deze staat meestal standby en wordt (dus?) zowiezo minder warm. Mijn conclusie: de processor wordt te warm en schakelt in throttling mode, net als x86 processoren dat doen. Alleen meldt hij het niet aan het OS, of de linux-versie op de dreambox weet niet hoe het op te vragen. Kennelijk is de enige manier om weer uit die throttling mode te komen, de zaak resetten. Probeer het ook maar eens, meten is weten :-) Alle andere verklaringen vind ik minder geloofwaardig. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast alesie Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 ik heb nu pli geinstalleerd en lijkt wel wat soepeler tegaan. je kunt in iedergeval ook permanent de hdd laten draaien wat soms echt wel 5 seconden scheelt als je gaat zappen. de tijd zal het leren bedankt.
Harley Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Origineel bericht van: alesie ik heb nu pli geinstalleerd en lijkt wel wat soepeler tegaan. je kunt in iedergeval ook permanent de hdd laten draaien wat soms echt wel 5 seconden scheelt als je gaat zappen. de tijd zal het leren bedankt. Dan heb je de picons waarschijnlijk op de HDD staan. VU+ Duo2 - PrismCube
Gast alesie Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 heel goed, ik denk het wel ja. maar ja ik heb niet heel veel verstand van het bestand systeem van de dream, nu is het ook opgelost toch?
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Als jij niet weet hoe dat kan, moet je je niet in deze discussie mengen denk ik. Een plugin kan de box doen crashen, één regel "onzuiver" gewijzigde python code in enigma2 zelf kan eenzelfde crash of extreme traagheid veroorzaken. Ron
Neptunus Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Origineel bericht van: alesie heb meer dan een half jaar deze in gebruik alles bevalt goed maar zou graag 2 dingen meer willen: > continue timeshift aan > 's nachts instelbaar opnieuw opstarten Als je de Dreambox niet als server gebruikt is het natuurlijk onzin het apparaat aan te laten staan in de nacht, ik gebruik de Elektro plugin om de box op de gewenste tijd uit en aan te zetten. Zoek even op IHAD naar de elektro plugin. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
gilera1009 Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Jij moet echt leren lezen. Ik zeg niet dat ik LT rommel vind (al denk ik dat wel). Wat ik letterlijk schreef is dat LT vol met rommel zit die je 7025 traag en onstabiel maken en dat is ook zo. Ron ik heb hier ook de LT op mijn 7025 staan geen enkel probleem hoezo rommel dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen