Ga naar inhoud


[Enigma1] PLi® Jade Final Images Suite 20081001 Rev.5635


hemertje

Aanbevolen berichten

Zie inneens 6 van de 8 satellieten als ik een multiscan wil gaan doen, zou dit aan de settingslijsten liggen die ik erin heb gepompt?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: cosmos
Zie inneens 6 van de 8 satellieten als ik een multiscan wil gaan doen, zou dit aan de settingslijsten liggen die ik erin heb gepompt?

Gewoon eruitgooien die "settingslijst" laugh Waarom doe je niet gewoon een auto multisat-scan? Dan weet je zeker dat je alles hebt en het allemaal up-to-date is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Sorry voor geklungel, citaat wilde niet)

Littlesat schreef:

 

Waar heb je de mA detectie op staan?? Voor de DM7000 staat het goed op 40 mA. Voor de DM7020 moet je hem waarschijnlijk hoger zetten (e.g. 70 mA of zelfs 100 mA). Waarschijnlijk is de gevoeligheid voor de rotor stop detectie nu te hoog voor de DM7020.

 

Ziet hij het starten van de rotor wel?

Zie je de melding kort en daarna is het meteen weg?

 

Bewerkt door Littlesat (Vandaag om 14:54)

 

 

>> Hier hetzelfde. Motor setup:

Y Use Motor Input Power 40 mA

Y Use GotoXX Function

 

Daarna, als ik draai naar een andere satelliet, verschijnt kort de melding "please wait while rotating to...". Na ongeveer een halve seconde verdwijnt deze melding en hou ik zwart beeld met infobar over: SNR, AGC en BER zijn op dat moment nog volop in beweging. Niet zo vreemd, want schotel draait ook nog.

 

Beeld komt dan echter niet meer op... Wel als ik daarna nog eens naar diezelfde zender zap (binnen dezelfde satelliet, schotel draait dan vanzelfsprekend niet). Lijkt inderdaad iets met Motor Input Power te maken te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Ik heb de volgende instellingen geprobeert:

 

10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 , 100

 

en allemaal geven ze hetzelfde resultaat. Hij komt even (1sec) met het scherm dat hij gaat draaien, dan verdwijnt het pop-upje en probeert hierna direct beeld te geven.

 

Daarnaast, de oude instelling in de pre-final Jade werkte wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: cosmos
Zie inneens 6 van de 8 satellieten als ik een multiscan wil gaan doen, zou dit aan de settingslijsten liggen die ik erin heb gepompt?

Gewoon eruitgooien die "settingslijst" laugh Waarom doe je niet gewoon een auto multisat-scan? Dan weet je zeker dat je alles hebt en het allemaal up-to-date is.


Ah, je bedoelt even een reset? Settingslijsten zijn van Lyngsat gedownload. Had al zoveel moeite gedaan alles te sorteren en een eigen settingslijst gemaakt.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt mij niet om de 20081001 op mijn DB500+ te installeren.

 

Genomen stappen:

1) DB500+ in stop modus via telnet

2) via browser contact met DB500+ en de PLI file geselecteerd, vervolgens knop [Flash] ...

3) foutmelding: oude of verkeerde versie

4) via browser contact met DB500+ en de originele DB file geselecteerd, vervolgens knop [Flash] ...

5) DB500+ werkt weer als vanouds

 

Hoe krijg ik de DB500+ zo slim dat ie de PLI file gewoon wil accepteren via http? (nullmodem niet voorhanden in Spanje, of is dit de enige manier om de eerste PLI versie te installeren?)

 

Moet ik overigens nog wachten alvorens te installeren? Ik las eerder in deze thread iets over een incomplete image ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

ik ben een newbee op db-gebied, maar om er toch iets meer van te leren heb ik afgelopen weekend een db600 aangeschaft.

hierop stond een (originele?) image van september 2007.

Oa via dit forum heb ik begrepen dat de PLI jade image een betrouwbare en uitgebreide image is.

Na 4 dagen lezen,proberen, nog meer lezen heb ik het ca 2uur gelden voorelkaar gekregen

om de laatste pli-jade-dm600pvr-20081001-5635 image in mijn box te flashen.

 

Nu komt mijn probleem, hij lijkt normaal op te starten, maar blijft hangen op "preparing for first use".

dit beeld heb ik ca een half uur laten staan, ik weet niet hoelang dit normaal duurt, daarna heb ik de ab geprobeerd, ook geen reaktie.

Hierna de box maar eens van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten, maar weer blijft hij in het beginscherm hangen.

 

Wie weet raad ?

alvast bedankt, DjKolk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

smile Na 40 minuten wachten en alle knoppen van de AB geprobeerd te hebben kwam de box tot leven,

en ben ik begonnen met de instellingen en de sat-scan te doen.

Iemand een id of het normaal is dat dit zolang duurt ?

 

groetjes DjKolk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djkolk
smile Na 40 minuten wachten en alle knoppen van de AB geprobeerd te hebben kwam de box tot leven,
en ben ik begonnen met de instellingen en de sat-scan te doen.
Iemand een id of het normaal is dat dit zolang duurt ?

groetjes DjKolk.

Als 't goed is werkt de Dreambox na een minuutje ofzo al. Tijdens de eerste installatie kan de Dreambox nog geen zenders ontvangen en daarom zie je niks gebeuren denk ik. Gewoon op de OK-knop drukken (en ik geef toe dat 't verwarrend is en we zijn op de hoogte).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djkolk
Hallo allemaal,

ik ben een newbee op db-gebied, maar om er toch iets meer van te leren heb ik afgelopen weekend een db600 aangeschaft.
hierop stond een (originele?) image van september 2007.
Oa via dit forum heb ik begrepen dat de PLI jade image een betrouwbare en uitgebreide image is.
Na 4 dagen lezen,proberen, nog meer lezen heb ik het ca 2uur gelden voorelkaar gekregen
om de laatste pli-jade-dm600pvr-20081001-5635 image in mijn box te flashen.

Nu komt mijn probleem, hij lijkt normaal op te starten, maar blijft hangen op "preparing for first use".
dit beeld heb ik ca een half uur laten staan, ik weet niet hoelang dit normaal duurt, daarna heb ik de ab geprobeerd, ook geen reaktie.
Hierna de box maar eens van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten, maar weer blijft hij in het beginscherm hangen.

Wie weet raad ?
alvast bedankt, DjKolk.

Mischien is de download niet goed gegaan.
Probeer het eens opnieuw te downloaden en weer een verse install.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds deze versie (en de beta ervan) blijven erbij mij steeds wat blauwe streepjes rechts in beeld staan als ik via de kanalenlijst (pijltje omhoog) van zender wissel. Deze verdwijnen weer als ik twee keer op de info knop druk, een menu of iets anders van de osd in beeld haal. Via de webinterface zijn deze streepjes alleen zichtbaar als ik screen shot + osd kies.Ik heb een DM7000.

 

Zie de bijlage voor een screenshot

post-1087-1318259935,3099_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -paul-
Sinds deze versie (en de beta ervan) blijven erbij mij steeds wat blauwe streepjes rechts in beeld staan als ik via de kanalenlijst (pijltje omhoog) van zender wissel. Deze verdwijnen weer als ik twee keer op de info knop druk, een menu of iets anders van de osd in beeld haal. Via de webinterface zijn deze streepjes alleen zichtbaar als ik screen shot + osd kies.Ik heb een DM7000.

a>


Met welke skin was dit en kun je een screenshot geven waarbij je een osd scherm hebt geopend? Ik heb een klein vermoeden waar 't in zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb bovenstaand bericht net aangepast met een screenshot. De skin is Pingu. Nu je me dit vraagt bedenk ik me dat ik die skin heb gewijzigd bij de laatste software upgrade. Dus het zou ook de skin kunnen zijn

 

Lag inderdaad aan de skin. Nu ik mediapli gebruik zijn de streepjes weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...