Ga naar inhoud

[Enigma1] PLi® Jade Final Images Suite 20081001 Rev.5635

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: mauce

Kan het zijn dat gewoon de REV indicatie in het info scherm een label is en dat die nog niet is aangepast?

het is geen (statisch) label, maar hij haalt z'n info duidelijk niet uit /etc/image-version.

Schoonheidsfoutje, we zullen wel even op zoek gaan.

Maar je bent in ieder geval wel up-to-date dus wink

ACK bedankt voor de verduidelijking

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
LET OP:

De 500 Jade Final images schijnen de softcam manager niet aan boord te hebben door een foutje in het bouwproces!

Gelieve deze 500 images dus nog even niet te installeren, een juiste build zullen we zo snel mogelijk online zetten...

Nieuwe DM500 "normal" image online (datum is 20081003).
Geplaatst:

Heb 'm op m'n 7000 geladen en doet het goed. Kwam van Helenite en met deze Jade is de rotor-draai-detectie-bug (3x woordwaarde), die in de tussenliggende PLI images zat, opgelost. Super!

Het loopt duidelijk wat soepeler dan Helenite. Ben er erg tevreden mee. Puik werkje weer van de PLI mensen. :-)

Heb toch nog een vraag: De SET-UP PIN werkt nu schijnbaar ook op de zaplijst en Movie-lijst. En vooral die tweede is een beetje hinderlijk. Je kan nu geen opnames wissen zonder de PIN steeds te moeten intoetsen. Kan dit ergens uitgezet worden, zonder de setup beveiliging helemaal uit te moeten schakelen?

Geplaatst:

PLi Jade Final werkt prima hier, stabiel en snel.

Is er een mogelijkheid bij installaties van Plugins etc.. via het menu dat deze belanden op de CF kaart?

CF kaart is een swapfile van 64Mb en de maximale EPG aanwezig.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Dat die pincode in het context menu van de servicelijsten werkt is eigenlijk niet hinderlijk.... want er zijn kinderen die zenders van je servicelijsten verwijderen :-D (die van mij was het gelukt). En om hiervoor weer een extra optie te maken?? Je hoeft het maar 1x in te typen en daarna niet elke keer als je de timeout (1 uur) aan zet. Met deze timout hoef je niet telkens de pin in te typen... maar (default) eens per uur. En ik neem aan dat je movielijst niet zo lang is dat je een uur bezig bent om opnames uit de lijst te verwijderen :-D

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: cosmos
PLi Jade Final werkt prima hier, stabiel en snel.
Is er een mogelijkheid bij installaties van Plugins etc.. via het menu dat deze belanden op de CF kaart?

CF kaart is een swapfile van 64Mb en de maximale EPG aanwezig.

Voor de 7020 is dat wat lastiger omdat er eigenlijk geen /var is. Je zou de symlink van /var/tuxbox/plugins kunnen laten wijzen naar /media/cf/plugins bijvoorbeeld (zelf die directory aanmaken). Dan heb je wel 't grootste gedeelte gehad.
Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000
Voor de 7020 is dat wat lastiger omdat er eigenlijk geen /var is. Je zou de symlink van /var/tuxbox/plugins kunnen laten wijzen naar /media/cf/plugins bijvoorbeeld (zelf die directory aanmaken). Dan heb je wel 't grootste gedeelte gehad.

Dit lukt mij niet...
Heb je mischien een stappen plan, evetueel screenshotje erbij?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Hier werkt hij ook goed de IMAGE bedankt

Alleen bij de settingslijsten staat nog de laatste,Ik heb hier de Dreambox 7000s

Ik denk dat ik door mijn studie wat gemist heb aan info

Groetjes Jan

Groetjes Jan

Geplaatst:
Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: dAF2000

Dit lukt mij niet...
Heb je mischien een stappen plan, evetueel screenshotje erbij?

ZO ff snel uit het hoofd

Code:
Maak een telnet sessie met je boxMaak de volgende dir aan op je cf:[b] mkdir /media/cf/plugins [/b]Type het volgende commando:[b] ln -s /var/tuxbox/plugins /media/cf/plugins [/b]

Eventueel een init 6 /restart erna.

grtz Ronnie

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een ipk update gedaan via de PLi Package manager en nu werkt op mijn 7020 de 'Input power' detectie van mijn rotor niet meer. Waar ik hem ook op instel hij probeert vrijwel direct beeld te geven terwijl de schotel nog aan het draaien is. Ik heb al gereboot, aan en uit geschakelt, de optie voor input power uit en aan gezet, maar het wil niet werken.

Enig idee hoe dit kan ? In de niet-final werkte dit overigens gewoon wel.

Verder weer puik werk smile

Groet,

Shoenix

Ps. Klopt het dat het default font in de skins is veranderd naar een fixed-width font ?

Geplaatst:

Waar heb je de mA detectie op staan?? Voor de DM7000 staat het goed op 40 mA. Voor de DM7020 moet je hem waarschijnlijk hoger zetten (e.g. 70 mA of zelfs 100 mA). Waarschijnlijk is de gevoeligheid voor de rotor stop detectie nu te hoog voor de DM7020.

Ziet hij het starten van de rotor wel?

Zie je de melding kort en daarna is het meteen weg?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ging uit zichzelf updaten toen ik geheel onnozel "software upgrade" koos (ik heb de dm800 net een paar dagen en had pli-jade-rc geinstalleerd). 't Duurt even, maar dan heb je ook wat! Op zich is enigma2 al best netjes (als je een keer door hebt hoe 't werkt) maar de pli-uitbreidingen zijn ook zeker in orde. Goed werk heren (en dames?)!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Oh ja, ik was vooral ook blij met de extra beschikbare informatie onder "information" (-> met name de resolutie van de zender, de gegevens waarmee de tuner wordt aangestuurd en de gegevens van waar de tuner echt op afgestemd staat).

In het schermpje waarin de resolutie getoond wordt zit nog een bugje, bij sommige zenders laat-ie helemaal geen resolutie zien en bij sommige idioot hoge getallen (zoals bijv. 58321x33543). Ik zou het wel prettig vinden als dat nog even gefixed wordt.

Wat ik nu alleen nog mis is een overzichtje van emm's per zender, wat je in enigma1 wel had. Dan weet je tenminste of er enige kans is dat je in staat zult zijn de zender te kijken (oftewel of je de juiste "middelen" in huis hebt).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen