Ga naar inhoud

[Enigma1] PLi® Jade Final Images Suite 20081001 Rev.5635

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

moet een hardwareprobleem zijn, als fdisk en zelfs dd foutmeldingen geven

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: p1ppo
Met mijn dm500s (maxvar) start niet door als de netwerkmounts er NIET zijn. Blijft dan in groene scherm staan. Ook wanneer ik de ethernetkabel eruit haal en hem uit en aanzet blijft tie in groene scherm staan. Dit vind ik een aardige bug...(de enigste tot nu toe)
!!!!
Is dit oplosbaar zonder dat ik de automount nu moet uitzetten ?

Bedankt voor de tip. Ik dacht al dat m'n 7000 aan het einde van z'n latijn was. De mounts uitgezet, en hij start weer prima op.
Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamer4all
Met mijn dm500s (maxvar) start niet door als de netwerkmounts er NIET zijn. Blijft dan in groene scherm staan. Ook wanneer ik de ethernetkabel eruit haal en hem uit en aanzet blijft tie in groene scherm staan. Dit vind ik een aardige bug...(de enigste tot nu toe)
!!!!

Bedankt voor de tip. Ik dacht al dat m'n 7000 aan het einde van z'n latijn was. De mounts uitgezet, en hij start weer prima op.

ff voor de duidelijkheid:

je hebt mounts aangemaakt naar diverse devices, maar deze devices staan niet aan of zijn niet actief en zodoende start de box niet door om dat ie niet kan mounten?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: dreamer4all
!!!!

ff voor de duidelijkheid:

je hebt mounts aangemaakt naar diverse devices, maar deze devices staan niet aan of zijn niet actief en zodoende start de box niet door om dat ie niet kan mounten?

Ja devices staan uit. box blijft dan hangen.....

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Geplaatst:
Ja devices staan uit. box blijft dan hangen.....

dat vind ik eerder een gebruikersfout dan de grootste bug die je gevonden hebt, je kiest zelf voor deze oplossing zorg er dan ook voor dat je devices aanstaan en toegankelijk zijn wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Ik weet niet of het gepast is, om in deze topic een bug te melden, maar heeft er niemand problemen met een film wissen ? Ik heb dan altijd dat enigma reboot en 9 van de 10 keer is de film er ook niet af. Dit is niet tuner gebonden. Ik heb dit op mijn Dm7020, Dm600 en Dm7000 Ik lees er alleen nergens over, dus zou denken dat het aan mij ligt, maar met 3 tuners..............

Geplaatst:

In zo'n geval is 't makkelijker om gewoon geen "automount" te kiezen in de mount, want als je PC of NAS dan later 'ns aan gaat dan heb je alsnog geen mount gemaakt.

Ik kan wel 'ns overwegen om er timeouts enzo in te bouwen maar dat heeft geen prioriteit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000
In zo'n geval is 't makkelijker om gewoon geen "automount" te kiezen in de mount, want als je PC of NAS dan later 'ns aan gaat dan heb je alsnog geen mount gemaakt.

Ik kan wel 'ns overwegen om er timeouts enzo in te bouwen maar dat heeft geen prioriteit.

Lijkt mij iig beter om timer erin te zetten. Mount kan er soms niet zijn....
Kan ik dat zelf doen ? en wat moet ik dan waar invullen ?

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000

Lijkt mij iig beter om timer erin te zetten. Mount kan er soms niet zijn....
Kan ik dat zelf doen ? en wat moet ik dan waar invullen ?

Nee dat kun je niet zelf, maar zou in de image zelf moeten komen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg

Hoi,
dit probleem heb ik ook (gehad). De HD was niet meer te benaderen de netwerk mounts wel. En na verloop van tijd na een nieuwe flash komt het probleem weer terug (HD niet te benaderen via bestand menu maar wel via b.v. een plugin (jukebox).
Ben er nog niet achter wat het probleem is, maar het treed op sinds ik Jade geinstalleerd heb.
Gebruik nu mijn NAS als movie directory en dit gaat wel goed.
Ga mijn box opnieuw flashen maar nu via de seriele kabel.
Als het probleem opgelost is zal ik mij melden (anders ook :D)

Dreaming of a ...

Gast djkamoen1
Geplaatst:

Kan iemand mij vertellen waar op het net een backup image staat van de laatste JADE. Ik heb hem nu in flash maar krijg het niet als fw2 ingelezen in mijn dream.

Help.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wittekerst
Origineel bericht van: pieterg

Hoi,
dit probleem heb ik ook (gehad). De HD was niet meer te benaderen de netwerk mounts wel. En na verloop van tijd na een nieuwe flash komt het probleem weer terug (HD niet te benaderen via bestand menu maar wel via b.v. een plugin (jukebox).
Ben er nog niet achter wat het probleem is, maar het treed op sinds ik Jade geinstalleerd heb.
Gebruik nu mijn NAS als movie directory en dit gaat wel goed.
Ga mijn box opnieuw flashen maar nu via de seriele kabel.
Als het probleem opgelost is zal ik mij melden (anders ook :D)

Probleem opgelost.
Er stonden nog 2 bestanden in de movie directory die verhinderde dat de bestandmodus opstart, de DreamBox restarte enigma iedere keer als ik via bestandmodus de interne HD benaderde.
Is dit een bekend probleem?

groet,
wittekerst

Dreaming of a ...

Geplaatst:
Origineel bericht van: wittekerst

Probleem opgelost.
Er stonden nog 2 bestanden in de movie directory die verhinderde dat de bestandmodus opstart, de DreamBox restarte enigma iedere keer als ik via bestandmodus de interne HD benaderde.
Is dit een bekend probleem?

groet,
wittekerst

Klopt.
Je kunt "Enable autoplay" uitvinken en dan zal de image niet meer vanzelf gaan afspelen als je in bestandmode komt. Enigma crashte op die 2 foute bestanden (dat gebeurt wel 'ns). Omdat autoplay aan stond bleef Enigma steeds die bestanden afspelen als je in bestandmode komt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen