Ga naar inhoud

[Enigma2] PLi® Jade Final Images Suite 20081001 Rev.5635

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
Als mijn vrouw op info drukt krijgt ze vaker een crash, komt niet altijd voor.

Aan de crashlog te zien drukte ze 2x op info, en toen op OK (in een leeg eventview context menu)
Ik zal eens proberen of dit altijd een crash oplevert. Heb het zelf nog nooit bij de hand gehad, omdat ik altijd de imdb plugin geinstalleerd heb, dus nooit een leeg eventview context menu heb.
Als dat idd het geval is, is het eenvoudig te fixen.
(maar voorlopig ook eenvoudig te voorkomen door de imdb plugin te installeren).

iig bedankt voor het melden.

• Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hoi, met vlc plugin streamen van PC geeft geen geluid

op zowel 7025 als 800, met 600 en movieplayer streamen van

zelfde server werkt wel goed, dus het moet aan de DB/vlc kant

liggen.

Iemand enig idee?

Groet Wouter

Geplaatst:

Ik heb vanavond voor het eerst eens PLi geprobeerd in plaats van Ronaldd die ik er gewoonlijk in heb zitten.

Wat me opvalt is dat een aantal zaken die er bij Ronaldd al standaard inzitten, CCcam en bijvoorbeeld ondersteuning voor CIFS apart gedownload moeten worden.

De eerste installatie eindigde in tranen.

Na geinstalleerd te hebben, CCcam, zenderlijst Picons op CF en Nemesis Chromeline Cobolt skin erin, daarna updaten met als gevolg een monumentale crash waar de box niet meer uitkwam.

Te weinig ruimte over.

Poging twee, geinstalleerd, geupdate, daarna pas CCcam, zenderlijst, Nemesis Chromeline Cobolt skin erin.

Vervolgens miste ik m'n CIFS mount, dus de mount manager erin.

Weer een crash, te weinig ruimte alweer.

Kortom, ik ben een avondje zoet geweest en zal zodra de server van Ronaldd weer bereikbaar is weer terug gaan naar zijn image.

De PLi image ziet er mooi uit, maar vraagt enorm veel ruimte voor de functionaliteit die er standaard inzit en de lompe crashes staan me ook niet aan.

Helaas, ik had op meer gehoopt voor een image waar zo'n groot team achter zit.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rob Thonus
De PLi image ziet er mooi uit, maar vraagt enorm veel ruimte voor de functionaliteit die er standaard inzit en de lompe crashes staan me ook niet aan.
Helaas, ik had op meer gehoopt voor een image waar zo'n groot team achter zit.

Hier wil ik toch even op reageren.
Ondersteuning voor CIFS hoeft niet apart geïnstalleerd te worden, dat is onzin, je moet wel de mountmanager installeren (Thnx to Ronaldd) en waar je de conclusie vandaan haalt dat er te weinig ruimte zou zijn is mij geheel onduidelijk.
Vermoedelijke oorzaak is de Nemesis Chromeline Skin, niet alle skins zijn allemaal even compatible met alle images.
Ik heb hier al meerdere boxen geflashed met PLi, Nemesis Black-box skin, Picons zelfs in flash tot max. 4 sats, inclusief mountmanager, DVD-player, YouTube Plugin, CCcam etc... en nog nooit ruimtegebrek gehad.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Nadat ik de standaard skin eruit gesloopt had, paste de mount manager er inderdaad bij op.

Als je zegt dat de Nemesis Chromeline Cobolt skin de oorzaak is, is die skin dan zo groot ofzo?

Nu het eenmaal draait is het best een mooie image.

Maar ik stoor me er mateloos aan als ik tijdens een update met zo'n lompe crash geconfronteerd wordt, dat de box niet meer doorstart en ik met telnet moet zoeken wat er mis is.

Ik heb bij PLi de indruk dat er een groot team achter zit en daar stel ik m'n verwachtingen dan ook op in.

De site van Ronaldd is al een aantal dagen slecht of niet bereikbaar dus zal ik de PLi image nu die erop staat en werkt er wel een tijdje op laten staan en kijken hoe deze bevalt.

Ik zal over een paar dagen wel laten weten hoe de ervaring dan is.(Ook als dat positiever is dan nu wink )

Geplaatst:

Ik snap het ongenoegen welke je beleeft bij het installeren van een image en het gaat fout. De Nemesis skin is niet te groot, is vermoedelijk niet compatible met PLi, heeft met de Skin coordinaat parsing te maken welke is toegevoegd aan de PLi images.

Blijf het een vreemd verhaal vinden dat je eerst de standaard skin moet verwijderen om ruimte te krijgen voor de mountmanager.

Ik heb hier de Nemesis Black-box én de Kerni-HD skin geïnstalleerd, samen met alle toevoegingen hierboven vermeld, dus óók de mountmanager.

Edit: Betreft het bij jou een DM7025?

Zo ja, die heeft natuurlijk minder ruimte dan de 800, maar toch niet zo beperkt dat de problemen mogen komen zoals jij omschrijft.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik zal nog eens de hele installatie proberen met de skin die jij noemde in plaats van de Nemesis Chromeline Cobolt.

Zal wel van het weekend worden voor ik er aan toekom.

Ben benieuwd of het verschil uitmaakt.

Nu eerst even de markers uit de settingslijst slopen, daar heb ik een hekel aan.

Geplaatst:
Ik zal nog eens de hele installatie proberen met de skin die jij noemde in plaats van de Nemesis Chromeline Cobolt.
Zal wel van het weekend worden voor ik er aan toekom.

Bij wijze van test: Kleed dan de image eerst helemaal aan alvorens een andere skin te installeren.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Nu eerst even de markers uit de settingslijst slopen, daar heb ik een hekel aan.

Maak je gebruik van één van mijn lijsten?
De markers wordt trouwens overgeslagen bij het zappen, een PLi feature. wink

Member of the PLi team

Geplaatst:

Nee, ik heb een Joske lijst erin, die ben ik gewend.

Zal jou lijst er ook eens inzetten en bekijken, maar zover was ik nog niet gekomen.

Heb net met Dreamset de Joske lijst aan mijn smaak aangepast.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Edit: Betreft het bij jou een DM7025?
Zo ja, die heeft natuurlijk minder ruimte dan de 800, maar toch niet zo beperkt dat de problemen mogen komen zoals jij omschrijft.

Rob heeft wel gelijk, op een 7025 is het vrij snel afgelopen.
Dit komt omdat de laatste nfi die online staat de Jade Final is, en er in de feed ondertussen al een update klaar staat (die wat groter bleek te zijn dan we verwacht hadden).
Dus begin je direct al met een online update die de helft van je vrije ruimte opslokt.

Eigenlijk zouden we toch ff de laatste nfi online moeten zetten, maar omdat we een dezer dagen toch weer een nieuwe update willen doen, wachten we daar op. Anders krijg je daarna direct weer hetzelfde probleem. (het blijft wat dat betreft helaas behelpen met de 7025. Prima box, maar de flash zou wat groter moeten zijn. Vergeet niet dat de 800 2x zoveel heeft, dat is nogal een verschil.)
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Vergeet niet dat de 800 2x zoveel heeft, dat is nogal een verschil.)

Ja klopt, ik had wat later pas in zijn signature gezien dat hij een 7025 bedoelde, tijd voor een nieuwe nfi dus. :D

Member of the PLi team

Geplaatst:

Met deze nieuwe jade final en online update heb ik nu ook vaker opnames op de hdd die licht schokken. ook neemt ie soms op en dan als je wilt afspelen krijg je een melding zender niet in pat.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen