Ga naar inhoud

[500]hoe multytenne en schotel met twee LNB's op een draembox 500 plus aansluiten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal , ik ben nieuw op dit forum , maar ziet er geweldig uit.

Wie weet er of ik 2 schotels kan aansturen met mijn decoder ?

Ik heb nu een multytenne 45 aangesloten voor 4 sattelieten, maar ik wil er nog een schotel naast plaatsen met 2 losse lnb s voor de sirius en de thor zenders.

kan ik dit dan aansturen vanuit de dream en de tweede schotel gewoon aftappen vanaf de kabel die naar de multytenne gaat.

En welke configuratie moet ik dan toepssen in de dreambox om zes lnb s aan te sturen.

Bij voorbaat alvast bedankt.

Geplaatst:

In je multytenne heb je 4 LNB's. Ookzit er een switch in, die zorgt dat met je DM500 tussen de LNB's kan schakelen.

Als je een extra schotel met meer LNB's wil bijplaatsen kan je dat niet zomaar 'erbij plakken'.

De twee extra LNB's hebben ook een switch nodig om overschakelen tussen de 2 satellieten mogelijk te maken.

Je kan de 500 dan met de twee schotels verbinden, maar dan één tegelijk. Elke schotel heeft een eigen switch en er lopen dan 2 kabels richting je dreambox.

Op je dreambox 500 heb je maar één ingang. Dat los je op door de twee kabels ook weer op een switch aan te sluiten. Die switch wordt ook op je 500 aangesloten en dan kan je kiezen uit de 6 satellieten.

De switch die je extra op de tweede schotel moet hebben is (net als die in je Multytenne) een zg. committed switch (bv Spaun SAR220).

De switch die je nodig hebt om de twee schotels te 'verbinden' is een uncommitted switch (bv. Spaun SUR211).

Er zijn wat variaties op deze oplossing mogelijk, maar daarvoor raad ik je aan om eens in het schotel forum je licht op te steken.

Daar staan ook meerdere voorbeelden beschreven van combinaties van schotels een meerdere LNB's.

Succes! Als je de schotels klaar hebt is het instellen van je LNB configuratie in je dreambox de volgende uitdaging!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen