Ga naar inhoud

[DM5620] Te lage ontvangst, ook met goed uitgerichte schotel.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik ben een absolute dummy.

Mijn vraag is volgende

Ook al heb ik mijn schotel goed afgesteld/uitgerichtdan krijg ik nog maar een SNR van rond de 70% en dus geen ontvangst.

Als ik de DB weg haal en een goedkoop flut ontvanger achter zet heb wel goed ontvangst.

Kan ik hier iets aan doen of is de DB gewoon stuk?

Indien de DB stuks is, kan die welworden gemaakt of zijn de kosten niet meer in verhouding?

Zoals je ziet veel (domme) vragen

ik zie de reacties graag tegemoet.

Groeten,

Muhittin

Geplaatst:

Je moet toch wel 80% kunnen halen,schotel nog iets beter uitrichten!

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

Ja,als de ontvangst met een andere ontvanger wel goed is mag je er vanuit gaan dat de lnb doorgave ook goed is.

De schotel/lnb ontvangst is evt. ook te testen met een goede satfinder, je weet dan zeker dat dat goed is.

En welke db heb je ?

het zou aan de dvb-s kunnen liggen

of aan het motherbord

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Geplaatst:
Origineel bericht van: blakkie
Ja,als de ontvangst met een andere ontvanger wel goed is mag je er vanuit gaan dat de lnb doorgave ook goed is.
De schotel/lnb ontvangst is evt. ook te testen met een goede satfinder, je weet dan zeker dat dat goed is.

En welke db heb je ?
of aan het motherbord

de dreambox eist een goed signaal, dat een peppi kokki ontvanger beeld geeft wil niet zeggen dat i goed uitgericht staat.

dus beter uitrichten.
Geplaatst:

Ik zou ook eens onder de kap kijken, het kan zijn dat je een paar kapotte condensatoren op het mainboard hebt, o.a. degene die het dichtst bij tuner blikje zit. Is nl. een veel voorkomend dreambox 56xx probleem. De condensatoren willen wel eens lekken of bol staan.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Geplaatst:
Origineel bericht van: tritium
Origineel bericht van: blakkie

En welke db heb je ?
of aan het motherbord

de dreambox eist een goed signaal, dat een peppi kokki ontvanger beeld geeft wil niet zeggen dat i goed uitgericht staat.

dus beter uitrichten.

Ja en daarom schreef ik ook;

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Geplaatst:

Dit begrijp ik even niet.

Dus ondanks dat de DreamBox een veel beter ontvanger is, kan het onder de zelfde condities (alleen de ontvanger is anders) een slechter ontvangst hebben?

Groeten,

Muhittin

Geplaatst:
Origineel bericht van: espresso
Ik zou ook eens onder de kap kijken, het kan zijn dat je een paar kapotte condensatoren op het mainboard hebt, o.a. degene die het dichtst bij tuner blikje zit. Is nl. een veel voorkomend dreambox 56xx probleem. De condensatoren willen wel eens lekken of bol staan.

inderdaad,de condensators vervangen.
dan zal je probleem wel verholpen zijn

dat zeg ik ..............linux

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen