Ga naar inhoud

[DM500+] LAN communicatie met DM500+

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie door de bomen het bos niet meer...ik heb met de zoekfunctie gezocht hoe ik met de DM500+ via het netwerk kan communiceren maar het lukt me niet...

Ik realiseer me dat dit echt een beginnersprobleem is maar wie geeft me een setje in de rug zodat ik verder kan knoeien?

De Dreambox is met een netwerkkabel aangesloten op mijn Zyxel modem (Telfort). Hoe stel ik de Dreambox in om deze via de browser op mijn pc aan te kunnen sturen?

Thnx!

Geplaatst:

Het werkt standaard al om je dreambox via je pc te bedienen. Druk in internet explorer maar eens http://dreambox in of het ip adres wat je dreambox heeft gekregen.

zorg wel dat je dreambox een statisch ip heeft of krijgt via dhcp van je zyxel router.

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:

In het Zyxel modem moet je in de DHCP Client table het vakje in "Reserve" aanvinken, dan krijgt je box altijd hetzelfde IP adres toegewezen. Wel in de Dreambox DHCP uitvinken en uiteraard hetzelfde IP adres gebruiken.

Op die manier kunnen je andere aangesloten netwerkapparaten wel gebruik blijven maken van DHCP.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Geplaatst:

Bedankt mensen, het is gelukt. Altijd weer goed om te zien dat mensen zelfs voor een beginnersvraag de tijd nemen om een antwoord te geven.

Ik heb inmiddels pli erop gezet en met mijn originele Canaldigitaal kaart heb ik beeld op de set top box kanalen. Ik las echter dat er nog "veel meer" te zien zou zijn? whistle

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eric2008
Bedankt mensen, het is gelukt. Altijd weer goed om te zien dat mensen zelfs voor een beginnersvraag de tijd nemen om een antwoord te geven.

Ik heb inmiddels pli erop gezet en met mijn originele Canaldigitaal kaart heb ik beeld op de set top box kanalen. Ik las echter dat er nog "veel meer" te zien zou zijn? whistle

Als je bedoelt met "veel meer" bekijken wan-sharing dan houdt het hier snel op ! Is namelijk hier niet toegestaan. Je kunt ook je abbo upgraden dan kan je wel meer zien !

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.