TiviT Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Het leek me wel handig om mijn muziek (mp3's) op de HD van mijn Dreambox te zetten zodat ik via het netwerk met welke PC dan ook de muziek kan af spelen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb gezocht op internet en sat4all en daar staat genoeg op maar ik denk dat ik er te weinig van af weet om het voor elkaar te krijgen Dus vraag ik hier of jullie mij kunnen helpen. Ik zal even uitleggen wat ik heb. Een Dreambox DM800HD met een externe HD aangesloten op de esata poort en gebruik Gemini 3.7. PC's, laptop en dreambox zijn aangesloten op een router. Ik maak veel gebruik van TotalCommander om verbinding te maken tussen de computers en ftp naar de dreambox. Via ftp in totalcommander kan ik ook makkelijk op de HD van de dreambox komen. Maar nu wil ik dit via My Network Places in windows zegmaar. Hoe ga ik tewerk? Ron. *** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
TiviT Geplaatst: 11 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2008 Nou wat ik heb zitten prutsen geen idee maar het werkt wel. Samba server geinstalleerd via bluepanel en via telnet ps -efw |grep -i smbd en daarna smbd Tja en dan kijken in totalcommander en daar staat i dan "\\DreamBOX network services (Dreambox)\*.*" Snap jij het nog? Ik niet maar het werkt. Thanx to myself *** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen