Ga naar inhoud

Funtioneert niet goed?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een tijdje gezocht naar posts waarin staat dat de Dreambox DM800HD niet goed zou functioneren. Heb ik niet kunnen vinden (of niet goed genoeg gezocht).

Mijn schotelleverancier die ook Dreamboxen verkoopt raadt mij aan op de DM800HD niet te kopen omdat deze niet goed zou functioneren. Hij heeft alle type's staan behalve deze.

Wat er precies mis mee is heb ik niet goed van hem begrepen. Maar hij wou de DM800HD niet aan mij verkopen anders dan dat ik af zou zien van de garantie! Vreemd toch?

Wat is jullie ervaring met deze box?

Groeten

Stephan

Geplaatst:
Origineel bericht van: Stephan
Maar hij wou de DM800HD niet aan mij verkopen anders dan dat ik af zou zien van de garantie! Vreemd toch?

Zo`n dealer moeten ze de strop geven.
De DM800 is tegenwoordig een hele goede box. In de beginperiode waren er ernstig veel problemen, welke niet in het apparaat zaten maar in de zoftware (bootloader). Sinds een aanpassing in deze bootloader zijn alle problemen voorbij.

Maar ehh, twijfelachtig dealertje waar jij zaken mee doet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Ik heb een tijdje gezocht naar posts waarin staat dat de Dreambox DM800HD niet goed zou functioneren. Heb ik niet kunnen vinden (of niet goed genoeg gezocht).
Mijn schotelleverancier die ook Dreamboxen verkoopt raadt mij aan op de DM800HD niet te kopen omdat deze niet goed zou functioneren. Hij heeft alle type's staan behalve deze.
Wat er precies mis mee is heb ik niet goed van hem begrepen. Maar hij wou de DM800HD niet aan mij verkopen anders dan dat ik af zou zien van de garantie! Vreemd toch?

Groeten
Stephan

Ik hoor dit soort berichten wel meer van mensen die ik spreek over de dreambox.

De vraag is vanaf het begin groter geweest als het aanbod. Hierdoor hebben veel verkooppunten de DM800 nooit echt op voorraad gehad.

Een verkooppunt van dreamboxen die zelf ook een liefhebber is van de Dreambox zal de DM800 nooit hebben afgeraden.

Bij elke nieuwe ontvanger loop je tegen problemen aan. Zo ook bij de DM800. Maar ook andere merken hd ontvangers hebben zo hun problemen.

Op dit moment ervaar ik geen echte problemen meer met de DM800.

Ton

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Geplaatst:

Toch is het jammer dat er kennelijk nog steeds winkel zijn die je gewoon wat anders aansmeren en veel erger nog een ander product afkraken omdat ze het door de klant gevraagde artikel gewoon even niet hebben staan.

Bij zo'n winkel zul je mij niet meer zien verschijnen.

Ron

Geplaatst:

Nu, helemaal perfect is de DM800 (nog) niet. Enerzijds zijn er nog enkele softwareproblemen (audio sync problemen met HD zenders) en anderzijds is het bereik van de afstandsbediening heel beperkt. Je moet altijd recht voor je box zitten wil je die bedienen.

Geplaatst:

@ toxic Ik kan je redenering volledig volgen, maar sommige klanten verwachten een 100% service voor een product. dwz, bij ieder zuchtje moet de dealer komen helpen en dan versta ik dit standpunt... en sommige verkopers willen nog een 100% service geven om zo een meerwaarde te geven naar hun klanten toe.

Dreambox kopers weten dat ze ieder zuchtje zelf moeten oplossen ook al kost een box 450 euro of 800 euro... is een deel van de hobby.

Vb: Ik heb hier een technomate staan, en deze kost +- 150euro en heb nog geen enkel probleem ondervonden... Toch ben ik al een hele tijd aan het kijken naar een hd ontvanger met opnamemogelijkheid. De dm800 of dm8000 staan op de verl(v)anglijst en toch ben geneigd om bij technomate te blijven wegens de perfecte ervaring...

Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat de vastloopproblemen bij de dm800 zijn opgelost.

DM800 - Tv-vlaanderen

Geplaatst:

Groeten
Stephan

@Stephan,

Allereerst welkom op het Sat4all board smile

Uiteraard ook van harte proficiat met jouw verjaardag smile

Inderdaad vreemd dat jouw schotelleverancier een Dreambox 800
(alleen) zonder garantie wil verkopen.
Volgens mij is dat wettelijk gezien niet eens mogelijk.
Bij een beroepsmatige verkoper heb je te maken met een consumentenkoop
en daaraan zit wettelijk een garantie(-termijn) verbonden.
Dus of geen verkoop of wel verkoop maar dan met wettelijk verplichte garantie.

In het verleden waren er problemen bij de Dreambox 800 en wellicht vindt jouw verkoper
zijn marge onvoldoende om behulpzaam te zijn bij de oplossing van die problemen.
Inmiddels zijn kennelijk, volgens berichten op het Sat4all board en andere boards,
deze problemen opgelost zodat jouw verkoper een en ander waarschijnlijk
op achterhaalde informatie baseert.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

Hoi Stephan,

Zo uit de doos is een Dreambox vrij beperkt. Wees bereid om er wat tijd in te steken en je hebt de mooiste ontvanger die er is wat mij betreft.

De problemen waar jouw satboer op doelt zijn idd sinds aug/sept verholpen. Hij zal er de maanden ervoor wel wat hebben moeten opsturen voor deze fix en daar heeft 'ie vast z'n buik van vol want dat kost tijd en geld. Maar als 'ie alleen kant en klare dozen wil verkopen kan hij beter geen DB meer in de etalage zetten. Andere satboer zoeken dus die er wél verstand van heeft.

Succes!

Geplaatst:

Pfff.

Wat een actief forum is dat hier zeg. Zoveel reacties had ik niet verwacht en zeker niet de aandacht voor mijn verjaardag!

Ik weet nu dat mijn leverancier wel zeer voorzichtig is. Of ik hem dat kwalijk kan nemen weet ik niet, maar aan jullie reactie's te lezen is het geen probleem om een DM800HD aan te schaffen.

Thnx

Stephan

Geplaatst:

ik heb zelf een dreambox 800, ik zou zeker geen meer kopen , het beeld laat de wensen over , DVI is wel ok , de andere kanalen daaren tegen is gewoon voor er bij te schreien, mijn ogen doen er gewoon pijn van , op een lcd scherm nog slechter, plasma ook niet zo denderend.

gr fuber

Geplaatst:
Origineel bericht van: fuber
ik heb zelf een dreambox 800, ik zou zeker geen meer kopen , het beeld laat de wensen over , DVI is wel ok , de andere kanalen daaren tegen is gewoon voor er bij te schreien, mijn ogen doen er gewoon pijn van , op een lcd scherm nog slechter, plasma ook niet zo denderend.
gr fuber

Hoe bedoel je ? DVI is ok en de anderen niet ?
Laat je het upscalen aan je tv over of aan je dreambox ?

DM800 - Tv-vlaanderen

Geplaatst:

Deze Tekst kwam ik tegen bij een leverancier>

Wat moet ik hier dan van denken?

Helaas mogen wij onze mening over de dreambox niet meer openbaar maken.

Wel vinden wij dat wij u er op attent mogen maken dat de dreambox 800 nog niet werkt zoals u het van de dreambox gewoon bent.

Het is voor ons niet te doen om steeds maar weer nieuwe ontvangers te leveren om de klant zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Uiteraard zullen wij bij problemen er alles aan doen om uw ontvanger mocht deze niet goed werken zo snel mogelijk gerepareerd te krijgen.

Onze ervaring is dat tussen de door ons opgestuurde ontvanger en terugkomst een periode van 2-3 maanden schuil gaat.

Indien u hiermee akkoord gaat kunt u wat ons betreft deze ontvanger bestellen.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.