Gast Arde Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Met een beetje geluk komt morgen mijn DM100 aan. Deze vervangt mijn DM500+. Mocht de DM100 niet bevallen, dan heb ik thuis in ieder geval het ultieme excuus om een DM800 te kopen.... Ondanks de mindere mogelijkheden vond ik de DM100 op papier toch interessant genoeg om deze aan te schaffen. Ik ben wat aan het rondstruinen geweest op het Internet om informatie te vinden over settingseditors en nieuwe firmware. Bij de satellietpooiers heb ik onder andere een channel editor gevonden, maar net als de tool om de software te upgraden, maakt deze gebruik van de USB poort van de DM100. Volgens de technische specificaties kan ook de ethernetpoort gebruikt worden voor updates. Momenteel vrees ik alleen dat de huidge firmware (1.26 ?) deze mogelijkheid nog niet ondersteund. Heeft iemand hier al ervaring mee? De DM100 komt in mijn netwerk te hangen (met Apple spul) en ik zou dus het liefst geen gebruik maken van PC applicaties naar wel van een Webif achtig iets. Enfin, het is allemaal nog erg vers met die DM100 dus alle info is welkom. Thnx, Armand
Gast duck20 Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 ik ben op zoek naar een howto voor upload nieuwe software in deze dm100 weet iemand hoe en met welke tool.
Gast Arde Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Op de site die ik hierboven min-of-meer noem, staat een uitgebreide tutorial voor het laden van nieuwe FW en nieuwe zenderlijsten. Daar moet je wat mee kunnen lijkt me. De tools zelf staan o.a. op de site van Dream.
mobieltje Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Origineel bericht van: duck20 ik ben op zoek naar een howto voor upload nieuwe software in deze dm100 weet iemand hoe en met welke tool. Er is genoeg leesvoer te vinden op diverse forums. Google eens op: dreambox dm100 Grts.
Gast duck20 Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 ik ben al een heel stuk verder . Firmware gevonden en via usb in de dm100 geplaatst. maar naar invoer gegevens voor de huis tuin en keuken server geen beeld. Sterker nog als ik dm100 op dhcp zet loopt de boel vast. ook handmatig ip erin geen beeld. dm100 staat nog echt in de kinderschoenen blijkt. we stoeien nog even verder.
jansensat Geplaatst: 17 oktober 2008 Geplaatst: 17 oktober 2008 Hallo Gisteren ook een DB 100 binnen gekregen,firmware 1.26 via USB erop gezet daarna een factury reset de normale huis tuin en keuken instellingen erin gezet daarna zenders laten zoeken de softcam erin gezet en voila geweldig ook pw en snel schakelen.
f650gsrider Geplaatst: 18 oktober 2008 Geplaatst: 18 oktober 2008 Box vanmorgen binnen, nieuwe soft erin en prima werken. Er doet zich 1 probleem voor en schijnt bekend te zijn nl als je met de channel editor de kanalenlijst terugzet dan ben je je CCcam configuratie mogelijkheid kwijt. Voor de rest een prima box met een mooi slimline design voor €125,00, volgens vel uiterard te duur maar prima ding. Greetz.............René
Gast peken Geplaatst: 18 oktober 2008 Geplaatst: 18 oktober 2008 welke site is het juist waar je versie 1.26 kan terug vinden en dan nog wat uitleg hoe je die cc cam erop krijgt a.u.b. grtz
f650gsrider Geplaatst: 18 oktober 2008 Geplaatst: 18 oktober 2008 IHAD en bij satpimps kan je deze vinden, cccam zit er al standaard in onder het expert menu waarvan de pin 0101 is. Greetz.............René
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen