Ga naar inhoud


Hulp bij schotel africhten mogelijk ?


Jesse, Elvis-fan

Aanbevolen berichten

waarom onderneem je geen actie tegen de mensen die je je schotel hebt laten uitrichten?

 

Ze hebben je duidelijk iets op de mouw gespeld wanneer ze uitgericht hebben.

 

Soms kan een beetje druk tov die mensen veel doen hoor. De meesten hebben niet graag een slechte naam

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

 

De enige kameraad die wat van schotels uitrichten weet zit voor 6 weken in Spanje.

 

Wat betreft dat druk uitoefenen op die winkel: De mensen die dasr werken zijn gewoon van die mannetjes die zeggen dat 't waarschijnlijk komt omdat we een bovenwoning (1e verdieping) hebben, en aangezien die schotel op 't dakterras nogal veel wind vangt zou iedere keer toch die LNB weer ontregeld zijn. Dus ze schuiven het gewoon van tafel.

Echter, 't rare is dat de Hotbird praktisch op alle zenders slecht beeld geeft, en de LNB die op de Astra 19.2 gericht is prima beeld geeft.

 

Groeten,

 

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou toch proberen een deal te sluiten met hen en ze nog eens terug laten komen om uit te richten en probeer er iemand bij te hebben die beter ziet dan jou zodanig dat ze je echt niet nog meer laten klungelen.

 

Laat ze zeker alles goed vastzetten en laat ze niet vertrekken voordat je perfect beeld hebt.

 

Ga ook mee en voel eens overal aan voor je ze laat vertrekken.

 

En vooral maak zeker geen reclame voor deze winkel

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Elvis-fan in Groningen heeft het over een dubbele LNB, dat hoeft persé geen monoblock te zijn en al zou dat wel zo zijn, ook dan moet deze ietwat buiten het brandpunt omhoog gedraaid worden ivm de reflectiehoek.

Dan moet je nog weten of het brandpunt op Hotbird óf op Astra staat uitgericht, dan moet je ook nog weten of dat "monoblock" wel geschikt is voor die schotel ??

 

Snurker wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ligth011
ik dacht dat je bij een schotel of wel beeld had of geen beeld (digitaal)en dat het 100 % uitrichten is voor bij slechte omstandigheden. Maar ik kan het mis hebben.
Dat je het mis kunt hebben, klopt smile

Slechtweerreserve is inderdaad een reden om de schotel goed uit te richten, maar de originele poster klaagt dat op hotbird geen enkel kanaal werkt. En dat is dus gewoon slecht en nergens voor nodig. Ze hebben waarschijnlijk broddelwerk geleverd.

Ik neem aan dat de poster vrij zicht heeft op de hotbird?

Het signaal is inderdaad digitaal, maar dat wil niet zeggen dat je alleen goed beeld of helemaal geen beeld kunt hebben. Je kunt namelijk ook beeld hebben met af en toe blokvorming, of met af en toe stilstaan. Enz.

Je kunt aan het gedrag van de ontvanger soms al merken dat het signaal goed is, want het zappen gaat sneller en ook het zoeken naar zenders gaat sneller. Dat komt doordat de ontvanger makkelijker een lock op het signaal krijgt en minder foutcorrectie nodig heeft.

Ik was laatst verbaasd toen ik zag hoeveel dat kan uitmaken...: een opstelling die het al een jaar doet en gewoon beeld had, heb ik nagericht met een Satlook. De goedkope Topfield ontvanger kon daarna in een razend tempo zenders zoeken. Veel sneller dan daarvoor, ook het zappen tussen FTA kanalen. Op alle LNB's vond de Topfield een signaalkwaliteit van 99% met een Visiosat Bisat met vier LNB's en Triax 4/1 switch. Prima schoteltje is dat, als je prestaties met afmetingen vergelijkt.

Deze schotel staat op een balkon op de vijfde etage met ook nog een balkon erboven. Het verhaal "omdat we een bovenhuis hebben" is echt nonsense.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas heeft niet iedereen een satlook wink

 

 

denk dat ik ook maar eens zo iets moet regelen als de rotor hier strax van de muur gaat en er een fixed opstelling komt.. laugh

 

tis nu op mn PCI kaart gewoon knudde aflezen hoesterk t signaal is frown tis of wel een lock of niet een lock..

 

ber waardes kan ik niet zien frown

 

zapt sowieso al stront traag door de timeshifting die standaard aan moet binnen mediaportal.. hoewel dat ook kan komen door de slechte afstelling wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
helaas heeft niet iedereen een satlook wink
denk dat ik ook maar eens zo iets moet regelen als de rotor hier strax van de muur gaat en er een fixed opstelling komt.. laugh

tis nu op mn PCI kaart gewoon knudde aflezen hoesterk t signaal is frown tis of wel een lock of niet een lock..

ber waardes kan ik niet zien frown

Je kunt ook overwegen om een kleine Dreambox te kopen. Heb je voor dezelfde prijs meteen een ontvanger. Zo'n Dreambox geeft wel de SNR en BER weer.
Een echte satmeter als de satlook doet het beter, dat is waar, maar met de Dreambox kom je ook een heel eind.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja, ik had een 7020 welke ik atm uitgeleend heb..

 

denk toch dat er DM8000's komen strax smile bevalt me toch iets beter ism lanstreaming dan een PC met PCI kaart..

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Origineel bericht van: Ou-Tannu
helaas heeft niet iedereen een satlook wink
denk dat ik ook maar eens zo iets moet regelen als de rotor hier strax van de muur gaat en er een fixed opstelling komt.. laugh

tis nu op mn PCI kaart gewoon knudde aflezen hoesterk t signaal is frown tis of wel een lock of niet een lock..

ber waardes kan ik niet zien frown

Je kunt ook overwegen om een kleine Dreambox te kopen. Heb je voor dezelfde prijs meteen een ontvanger. Zo'n Dreambox geeft wel de SNR en BER weer.
Een echte satmeter als de satlook doet het beter, dat is waar, maar met de Dreambox kom je ook een heel eind.

m


Kleine Dreambox kopen geeft SNR/BER weer, vraag welk type satreceiver van de DREAMBOX geeft SNR/BER weer?

Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk

Kleine Dreambox kopen geeft SNR/BER weer, vraag welk type satreceiver van de DREAMBOX geeft SNR/BER weer?

Ik gebruik de DM600 met PLi image.
Maar als je even zoekt zal je waarschijnlijk zien dat de DM500 het ook kan.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...