Gast Runnerstwo Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Na alle positieve verhalen afgelopen donderdag een DM800 aangeschaft. Gelijk enthousiast een mooie en klein compact model. Helaas lukt het me niet om de zenders van Astra 1 te zien. Na de installatie moeten er een aantal gegevens worden ingevuld. We hebben nu een schotel met 2 koppen (lnb) er gaan 2 draden naar de (oude) sat ontvanger. Ik heb begrepen 1 is voor opname de andere voor het kijken. Ik heb 1 draad in de dreambox geplaatst uiteraard met de Canaal Digital kaart en de volgende ingevuld. Two satellites via DISWqC A/B (DVB-S) Configuration Mode Simple Port A Astra (19.2E) Port B Astra (3) Daarna zenders zoeken er worden er meer dan 1600 gevonden maar alleen de zenderes van Astra 3 zijn zichtbaar. Ook geprobeerd om de ander kabel in te pluggen in de dreambox. Ook A en B verwisseld maar nog steeds geen beeld voor de zenders van Astra 1. Weet iemand de oplossing?
Henksat Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Welkom op het board. Maar vertel eerst welke image (software) je op de box hebt, en je hebt een schotel met 2 koppen? Twee losse koppen via Diseqc of een CDS Duo LNB? Welke softcam heb je geïnstalleerd om je CDS kaart te laten werken? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Runnerstwo Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Ik gebruik de standaard software. Wat een CDS is weet ik niet ben een beginner. De schotel is 2 jaar geleden geïnstalleerd. Ik zie 2 lnb met 4 uitgangen waarvan 2 kabels naar mijn huidige ontvanger gaan. Daarnaast gaat 1 kabel naar een andere tv met ontvanger waarop ik wel zenders van Astra 1 en Astra 3 kan ontvangen.
DeBeek Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 De standaard software is niet in staat om met een kaart van CDS (Canal Digitaal Satelliet) te werken. Je zal er een andere image (software) op moeten zetten, B.V. Gemini 3.8, Pli Jade, Ronaldd, enz. en vervolgens ook CCcam moeten installeren om de kaart van CDS te laten werken.
nlrela Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Met de standaard software alleen gat het niet lukken. Kan je alleen de Free To Air kanalen bekijken. Om de kaartlezer te laten functioneren, moet je eerst een EMU (emulator) installeren. Dit gaat het gemakkelijkst als je gelijk maar een heel ander image installeer. Probeer eens Ronaldd of Gemini. Stap 1. - download een image (nfi file) Stap 2. - lees de gebruikssaanwijzing hoe een image te installeren Stap 3. - activeer emu (afhankelijk van het image hoe je die kan downloaden / installeren) Stap 4. - gebruik de zoek functie op dit board, je hebt nog het een en ander na te lezen Veel succes 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Gast Runnerstwo Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Bedankt ik ga er mee aan de slag
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen