Ga naar inhoud

sinds 1 oktober geen ontvangs HD canal Digitaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot het moment van aankondiging door canaldigitaal had ik ontvangst van alle kanalen van het HD pakket. Sinds ca. 1 oktober niet meer.

Als ik naar een HD kanaal schakel volgt de pop-up

"geen data op transponder" "time out reading pat"

Ook het opnieuw installeren van Pli-Jade met nieuwste HENKSAT lijst levert hetzelfde resultaat op.

Iemand een oplossing??!! confused

Geplaatst:

Helaas, was het maar zo simpel. Zelfs nog geprobeerd met de hand e.e.a te veranderen. Blijf echter met dezelfde foutmelding zitten.

Ik ga er bovendien van uit dat HenKSAT in zijn lijst de meest recente settings heeft overgenomen. Zou me verbazen als dat niet zo was.

Geplaatst:

Aan mijn lijsten zal het niet liggen, denk schotelafstelling misschien verlopen?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Henksat, dank voor jouw bevestiging.

Schotel verlopen lijkt me vreemd omdat ik op alle andere 23.5 zenders wel gewoon beeld heb met jouw settings. Vreemde is ook dat bij scannen er geen HD zender gevonden wordt. Zou het aan de LNB kunnen liggen?

Of zou ik dan ook met ontvangst van de andere 23.5 zenders problemen moeten hebben?

Geplaatst:

Juist de HD zenders op 23,5 vragen een optimale afstelling en signaalsterkte. Bij een mindere afstelling, of verliezen door slechte kabel, connectors en/of LNB zullen juist de HD kanalen het als eerste laten afweten.

Wat zijn je SNR waardes van de zenders die het wél doen uit het CDS pakket?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: JDV62
de regionale zenders geven 16.1 db en de thema pakket zenders geven 7.5 db.

Heb je een MTI High Line LNB?
Ik heb weer een nieuwe MTI LNB type AP8-T2NCR en krijg ook bij b.v Nederland 1 op de astra maar 9db met de MTI.
Met de invacom heb ik 17db.

Ik vind dit een vreemde zaak, misschien een te sterk signaal met de MTI zodat de Dreambox raar gaat doen met de ontvangst?

Rudy
Geplaatst:

Hmm, vreemd ja. Kan het zo niet verklaren waarom dit verschil zo groot is.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Onderstaande bracht mij ertoe maar eens een blik op mijn schotel te werpen (wavefrontier met 4 LNB's). En overigens nee, het gaat om een gewone ALPS LNB 4 jaar oud.

Rommelen met kabels schoonmaken en opnieuw afstellen levert vervolgens beeld op. Ik was hier nooit opgekomen zonder enige discussie. Temeer omdat ik niets rondom de schotel gedaan heb de laatste maanden. In die zin dus dank voor jullie input en het probleem is opgelost. Signaal nu ca. 12 dB.

Nogmaals dank,

J.D. Vos.

Origineel bericht van: BMW850

Heb je een MTI High Line LNB?

Ik heb weer een nieuwe MTI LNB type AP8-T2NCR en krijg ook bij b.v Nederland 1 op de astra maar 9db met de MTI.

Met de invacom heb ik 17db.

Ik vind dit een vreemde zaak, misschien een te sterk signaal met de MTI zodat de Dreambox raar gaat doen met de ontvangst?

Rudy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen