Ga naar inhoud

[7000] PC - DB7000 connectie VLC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg een paar dingen niet voor elkaar

1. Ik krijg het niet voor elkaar om om op de tv naar programma 1 te kijken en op de pc naar programma 2 (binnen dezelfde transponder). Als ik in de browser (IE en/of Firefox) een andere zender probeer, gaat de tv mee....

2. Als ik de link WEB-X-TV aan klik, krijg ik geen beeld. Ik krijg een zwart scherm waar "Video is loading" in blijft staan. Als ik in VLC-player (0.9.4) naar http://dreambox/video.m3u ga, zie ik wat de DB afspeeld.

3. Wat is de beste manier om DVD's die ik op m'n PC heb staan, af te spelen op de DB? Ik heb de windows-share al met CIFS op de DB gemount.

bvd

DB7000s/Iolite

Geplaatst:
Origineel bericht van: AxelR

2. Als ik de link WEB-X-TV aan klik, krijg ik geen beeld. Ik krijg een zwart scherm waar "Video is loading" in blijft staan. Als ik in VLC-player (0.9.4) naar http://dreambox/video.m3u ga, zie ik wat de DB afspeeld.

Probeer eens een oudere versie zoals 0.8.6. Er zijn nogal wat problemen met de nieuwe.

Edit: of eigenlijk nog beter: probeer eerst eens 't menu channel info en daar video capture. De file laten openen met VLC.
Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000

Probeer eens een oudere versie zoals 0.8.6. Er zijn nogal wat problemen met de nieuwe.

Edit: of eigenlijk nog beter: probeer eerst eens 't menu channel info en daar video capture. De file laten openen met VLC.

Met versie 086i krijg ik wel beeld. Alleen jammer dat alles (nog) in ascii-tekens is....
's kijken of ik dat nog aangepast krijg
Geplaatst:

Met de oudere versie van VLC is het Web-X-TV probleem idd opgelost.

thnx

Iemand nog ideeen voor mijn andere problemen/vragen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: AxelR

1. Ik krijg het niet voor elkaar om om op de tv naar programma 1 te kijken en op de pc naar programma 2 (binnen dezelfde transponder). Als ik in de browser (IE en/of Firefox) een andere zender probeer, gaat de tv mee....

Dat is een eigenschap van zapstream.
Zapstream heeft grote voordelen waar het gaat om de beste performance te persen uit boxen met slechte netwerk performance, maar het nadeel is dat je per definitie kijkt naar het kanaal waarop de box staat afgestemd. Daarom heet het ook 'zap'stream.
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Dat is een eigenschap van zapstream.
Zapstream heeft grote voordelen waar het gaat om de beste performance te persen uit boxen met slechte netwerk performance, maar het nadeel is dat je per definitie kijkt naar het kanaal waarop de box staat afgestemd. Daarom heet het ook 'zap'stream.

hmm, mij was verteld dat dit wel mogelijk zou moeten zijn.
Dus mocht iemand dus wel een oplossing weten....

Heeft nog iemand een idee hoe de DVD-bestanden die op de PC staan af te spelen via de DB?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen