Ga naar inhoud


Microclient TT CCcam server


duc748

Aanbevolen berichten

hallo

 

wat is de beste Besturingsysteem om een CCcam server te draaien op een TT.?

 

ik had op een gewone PC p4 ubuntu server draaien en dat is perfect, maar kan die ook op de TT.

 

Citaat:
Specificaties basisversie

BIOS: versie 4.00 build 18 (kan booten van USB)

CPU: VIA C3 533 MHz

Geheugen: 64 MB 133 MHz standaard SD-RAM (uitbreidbaar tot 512 MB)

1x PCI met meegeleverde riser

1x IDE met meegeleverde convertor voor Compact Flash (ondersteunt geen DMA).

CF-kaart van 32 MB inbegrepen

1xLAN 100 Mbit (bootable)

Onboard Trident VGA 8 MB, max 1600x1200

Onboard sound, speaker/mic

I/O: 2xPS/2 2xUSB1.0 (bootable) 2xCOM 1xLPT

Afmetingen: 5x23x21 cm (hxbxd)

Gewicht: 1,7 kg

Energieverbruik basisversie: 15 Watt (gemiddeld)

N.B. Geen interne molex-voeding beschikbaar!

Staat: Gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hen een microclient draaien met ide2CF adaptter met daarin een 4GB CF kaart. (Wel een adapter die DMA ondersteund dus niet die standaard bij de microclient zit)

 

Als OS heb ik Xubuntu 7.04 in CLI mode.

 

Werkt tot op heden vlekkeloos, lekker zuinig en stil.

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duc748
O jammer, durf het nog niet echt te gokken waar ze op gaan... confused

... 1 2 3 4
+----------+
+ # # # # +
+ # # # # +
+----------+
... 5 6 7 8



Weet de pinnummers zo niet meer uit m'n hoofd, maar het is als volgt aangesloten:

5bpbwy.jpg

Met de layout als volgt georiënteerd:

33k4r5l.jpg

Zie ook mijn iets uitgebreidere "review" van de thintune.

Verder vraag je wat het beste besturings systeem is om een cccam server te draaien. Zoals misschien uit m'n posts in het zuinige CS server op te maken is, heb ik toch aardig wat linux smaken geprobeerd. Ik was er eerst van overtuigd dat het toch wel handig was als er een grafische interface aanwezig zou zijn. Aangezien de meeste linux distributies daarvoor toch al gauw op een installatie omvang van minimaal honderden MB's uitkomen, beperkte ik mezelf eerst tot de mini linux distrubuties. Waaronder puppy linux, Damn Small linux, thinstation, slitaz etc.

Uiteindelijk bleek toch dat zo'n GUI helemaal niets extra's bood voor een simpele kaart server. Zeker niet als het bakje remote "beheerd" wordt (via bijv. SSH en SCP). Dus ben daarna maar eens de server -dan wel- minimal installaties van Debian, Ubuntu etc. Gaan proberen. Maar ook deze vond ik eigenlijk nog steeds een belachelijke installatie omvang hebben (zeker 150MB). Ook duurde het nog wel lang om zoiets te installeren op de Flash disk (met DMA ondersteuning), ok zoiets hoeft misschien maar eenmalig gedaan te worden maar goed.

Ben toen op zoek gegaan naar een zeer minimale linux distrubutie die alleen het puur noodzakelijke aan boord heeft. En kwam uit bij ttylinux. Maar 4MB in omvang, niets overbodigs aan boord etc. Heb deze tijden gedraaid i.c.m. een infinity USB phoenix en Newcs. Ttylinux werkte "out of the box" na alleen libcrypto.so.0.9.8 in /usr/lib geplaatst te hebben.

Maar onlangs een smargo aangeschaft, en deze werkte niet met ttylinux. Wat bleek: geen usb2serial ondersteuning aanwezig in de meegeleverde kernel van ttylinux. Dus deze zelf gecompiled onder debain met de .config van ttylinux als basis, en daarnaast alleen USB FTDI Single Port Serial Driver in de kernel aangevinkt. De laatste stap was het aanmaken van een /dev/ttyUSB0 voor de smargo aangezien deze niet aanwezig. Maar dat was ook zo gedaan (mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0).

Heb nu een zeer basic linux distributie draaien (paar MB groot), makkelijk te beheren (putty en/of WinSCP), vreet geen system recources, en bij eventuele noodzaak zeer snel te herinstalleren. Misschien het overwegen waard.

124bj2b.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: EaS
Origineel bericht van: duc748
O jammer, durf het nog niet echt te gokken waar ze op gaan... confused

... 1 2 3 4
+----------+
+ # # # # +
+ # # # # +
+----------+
... 5 6 7 8



Weet de pinnummers zo niet meer uit m'n hoofd, maar het is als volgt aangesloten:

5bpbwy.jpg

Met de layout als volgt georiënteerd:

Zie ook mijn iets uitgebreidere "review" van de thintune.

Verder vraag je wat het beste besturings systeem is om een cccam server te draaien. Zoals misschien uit m'n posts in het zuinige CS server op te maken is, heb ik toch aardig wat linux smaken geprobeerd. Ik was er eerst van overtuigd dat het toch wel handig was als er een grafische interface aanwezig zou zijn. Aangezien de meeste linux distributies daarvoor toch al gauw op een installatie omvang van minimaal honderden MB's uitkomen, beperkte ik mezelf eerst tot de mini linux distrubuties. Waaronder puppy linux, Damn Small linux, thinstation, slitaz etc.

Uiteindelijk bleek toch dat zo'n GUI helemaal niets extra's bood voor een simpele kaart server. Zeker niet als het bakje remote "beheerd" wordt (via bijv. SSH en SCP). Dus ben daarna maar eens de server -dan wel- minimal installaties van Debian, Ubuntu etc. Gaan proberen. Maar ook deze vond ik eigenlijk nog steeds een belachelijke installatie omvang hebben (zeker 150MB). Ook duurde het nog wel lang om zoiets te installeren op de Flash disk (met DMA ondersteuning), ok zoiets hoeft misschien maar eenmalig gedaan te worden maar goed.

Ben toen op zoek gegaan naar een zeer minimale linux distrubutie die alleen het puur noodzakelijke aan boord heeft. En kwam uit bij ttylinux. Maar 4MB in omvang, niets overbodigs aan boord etc. Heb deze tijden gedraaid i.c.m. een infinity USB phoenix en Newcs. Ttylinux werkte "out of the box" na alleen libcrypto.so.0.9.8 in /usr/lib geplaatst te hebben.

Maar onlangs een smargo aangeschaft, en deze werkte niet met ttylinux. Wat bleek: geen usb2serial ondersteuning aanwezig in de meegeleverde kernel van ttylinux. Dus deze zelf gecompiled onder debain met de .config van ttylinux als basis, en daarnaast alleen USB FTDI Single Port Serial Driver in de kernel aangevinkt. De laatste stap was het aanmaken van een /dev/ttyUSB0 voor de smargo aangezien deze niet aanwezig. Maar dat was ook zo gedaan (mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0).

Heb nu een zeer basic linux distributie draaien (paar MB groot), makkelijk te beheren (putty en/of WinSCP), vreet geen system recources, en bij eventuele noodzaak zeer snel te herinstalleren. Misschien het overwegen waard.

124bj2b.jpg


Werkt hij nu ook met de nieuwe CCCam (2.1.0)?

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...