Ga naar inhoud

[7000S] dreambox Spikes in beeld, gekraak in geluid

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Zoals in het onderwerp aangegeven, een Dreambox 7000S, ca. 3 jaar oud met 160 GB harde schijf is een fout gaan ontwikkelen.

Er komen af en toe een hinderlijke spikes in het beeld en het geluid kraakt dan.

Is er hier sprake van een defekt in de voeding?

Weet iemand raad?

Geplaatst:

Misschien is het dit

Storingen door "spikes" op het 220V net: afgebroken opnames en beelduitval

Storingen door "spikes" op het 220V net: afgebroken opnames en beelduitval

Pagina's: (1/1)

pahomu:

Bij alle drie de HD DVR boxen, die ik heb gehad, had ik storingen door spanningspiekjes of "spikes" op het 220V net door het in/uitschakelen van ijskast, airco etc. Zie ook topic: Opnames worden voortijdig afgebroken bij HD DVR box

Bij mijn laatste box (de beste, minst gevoelig voor "spikes" en nog in mijn bezit) is er een duidelijk verband tussen airco gebruik en onderbroken opnames (de ijkast gaf bij deze box geen problemen, bij de vorige 2 vrijwel zeker wel). Een ontstoringsfilter tussen box en het 220 V net blijkt een afdoende remedie: geen onderbroken opnames meer.

Bij mijn vorige 2 HD DVR boxen had ik regelmatig dat het beeld even compleet wegviel en een fraktie van een seconde het "geen signaal" scherm verscheen. Hoewel ik niet 100% zeker weet dat er een verband is met de "spikes" gevoeligheid, is het wel opvallend dat ik de afgelopen jaren en bij de laatste box zo'n manier van beelduitval nog nooit heb gehad.

Deze "spikes" gevoeligheid kan per box aanzienlijk verschillen, een afschermkapje of draadje hoeft maar een klein beetje anders te zitten.

Ook hangt het natuurlijk sterk af van de afscherming/ontstoring van apparaten als ijskasten, wasmachines etc en de 220V bedrading in huis.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn, die storingen hebben die te maken kunnen hebben met deze "spikes" gevoeligheid.

knuffa:

Erg interessant. Ik hoop dat UPC ook meeleest. Dit zou weleens het probleem kunnen zijn of er iets mee te maken kunnen hebben.

Robert Koopman:

Lastig probleem lijkt me dit zeg.

Wie is nu de "schuldige" in dit geval?

Een airco lijkt mij een aardige stroomtrekker dus geeft deze een fijne dip op het lichtnet.

Een strijkijzer of snelkoker kan er ook wat van.

Als je persé HD-TV wilt blijven gebruiken is het haast aan te bevelen om een mini-UPS in te zetten.

Deze moet in staat zijn dit soort pieken en dalen op te vangen en weg te filteren.

OK, zou niet nodig moeten zijn, de voeding in de decoder moet hier toch tegen kunnen?

De andere apparaten in huis vallen toch ook niet meteen uit door deze piek/dip?

Op andere groepen aansluiten heb je al gedaan.

Stekkers ondraaien kan wel eens iets helpen.

Vooral Amerikaanse producten lijken daar wel gevoeliger voor te zijn.

(Mijn Infinity actieve luidsprekers gaan niet vanzelf uit als de stekker "verkeerd" om zit)

In de audiofiele wereld bestaan er zelf diverse prachtige, en peperdure, voorzienigen voor om de stroom zo mooi en zuiver mogelijk de apparaten in te laten vloeien.

Pagina's: (1/1)

grtz Rongogo

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Gaat gedaan worden. De DB is van mijn broer. Hij wist gisteren nog te vermelden dat het krakende geluid alleen uit de analoge uitgang komt. Niet uit de digitale uitgang.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen