Ga naar inhoud


Van 4 naar 6 LNB's


Urkel

Aanbevolen berichten

Hi guys

 

Op dit moment heb ik een Visiosat Bigsat met 4 quad LNB's die op 3x dreambox zijn aangesloten via 4in1 switches van maximum.

 

Ik heb nog liggen, 2x quad LNB en 2x Philips 2in1 Diseqc 1.0 switches.

Wat kan ik hier nog mee zonder extra onderdelen bij te kopen behalve dan 2 LNB beugeltjes voor de Bigsat?

 

Ideaal zou zijn als ik deze 2 LNB's kan bijplaatsen om op 6 LNB's te komen. Ik begrijp dat ik deze dan niet op alle dreamboxen kan aansluiten gezien de hoeveelheid onderdelen, dus ga er even vanuit dat ik tot 6 LNB's op 1 dreambox wil aansluiten. Die andere 2 dreamboxen blijven dan op 4 LNB's aangesloten.

 

Ik heb postings gelezen over het achter elkaar plaatsen van diseqc switches, maar of dat met dit spul ook kan ik nog niet helemaal bevatten.

 

Ennuh, vraag 2 is dan hoe stel ik dat in in de dreambox? 4 LNB's instellen lukt nog wel, maar daarna wordt het wazig voor mij met spanningen en toontjes e.d.

 

Vraag 3 is, welke sats hebben nog wat interessants naast de astra1,2,3 en Hotbird?

 

Tengx

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Urkel

Ik heb postings gelezen over het achter elkaar plaatsen van diseqc switches, maar of dat met dit spul ook kan ik nog niet helemaal bevatten.

Dat klopt ja. Kan inderdaad, maar...

De switches komen dan, vanuit de receiver gezien, achter elkaar te zitten. Op de coax uit de receiver is eerst een eerste switch aangesloten, op de ingang daarvan een tweede switch, en op de ingang daar weer van de LNB.

Wil de receiver dat goed kunnen bedienen, dan moet zij onderscheid kunnen maken tussen de eerste en de tweede switch. Daarom zijn er ook twee soorten switches die hiervoor gecombineerd worden, nl committed en uncommitted switches. Die kunnen de receivers apart van elkaar aansturen.

Je ziet in zo'n opstelling dan ook meestal eerst een uncommitted en dan een committed switch gebruikt worden. De receiver kan dan eerst de uncommitted switch schakelen en als die in de goede stand staat daarna de committed switch. Andersom kan trouwens ook.

Je kunt dus met de huidige spullen aan de slag als je 4/1 en je 2/1 switches van deze verschillende types zijn. Kan ik van hieruit niet beoordelen, maar dat zal je kunnen vinden in de specs van de switches.

Oh, ennuhh, voor de volledigheid, voor het bedienen van uncommitted switches moet de receiver DiSEqC 1.1 en/of 2.1 ondersteunen, maar de Dreamboxen doen dat, bij mijn weten.

Voorbeelden (als je daar even naleest, zie je wat ik bedoel):
Spaun SAR411F of Triax MFD41D zijn committed 4/1 switches.
Spaun SUR211F is een uncommitted 2/1 switch.

Voor een schema: http://www.spaun.de/files/b68ee_de_ske11s134.pdf

Conclusie:
Ik heb wel heel erg veel woorden nodig blush om te zeggen dat het in jouw geval waarschijnlijk niet gaat werken. Maar het kan meevallen als je toevallig zowel committed als uncommitted in huis hebt.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor vraag 2 en hoe je het verder instelt kun je cookie monster's aansluitschema gebruiken: KLIK!

 

En als je het mij vraagt, is je vraagvolgorde verkeerd om. Je moet eigenlijk ZELF eerst kijken welke satellieten en kanalen je wilt ontvangen en dan kunnen wij je verder helpen. Wij kunnen namelijk niet bepalen wat jouw smaak is en welke kanalen jij graag wilt ontvangen. Je kunt op de welgebruikte sites zien op welke satellieten welke kanalen zijn te ontvangen en als je deze leuk vind kunnen wij je verder adviseren. Als je nu alles gaat aansluiten en het je niet bevalt, zou ook lullig zijn toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jozy

 

Ik kan op de Bigsat lnb rail nog enkele lnb's bijplaatsen. Voor welke sat, dat maakt mij niet uit. De lnb is zo een plekje verder opgeschoven als de sat mij niet bevalt.

Vandaar mijn vraag of er nog ergens wat interessants te ontvangen is. Die sat zal ik dan als eerste proberen.

 

Verhaal over committed en uncommitted is mij enigzins duidelijk. Ik zal de specs opzoeken, voor zover die te vinden zijn, van de switches welke ik nu heb.

Als committed en uncommitted door fabrikanten niet als speciale producten worden aangeboden, maar door de hele linie van producten heen worden aangeboden, dan heb ik een kansje dat ik beide versies heb. Dat geluk zal ik wel niet hebben en zal ik waarschijnlijk een van beide typen hebben.

 

Tengx

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Urkel

Als committed en uncommitted door fabrikanten niet als speciale producten worden aangeboden, maar door de hele linie van producten heen worden aangeboden,

Spaun heeft een aantal switches die je kunt omschakelen, maar die zijn prijzig.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik weet niet of het zal lukken maar als e houdt van engelstalige films en het niet erg vindt dat er arabische subtitles onderstaan dan kan ik je proberen aanraden om nilesat op 7 W te pakken te proberen krijgen. Met mijn schotel kan ik meestal MBC 2 te pakken krijgen. Nu hebben ze nog een nieuwe zender gemaakt (MBC MAX).

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wolverine

 

Tengx, is inderdaad een overweging waard. Ik zal eens kijken wat het plaatsen van een lnb voor nilesat voor consequenties heeft.

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...