Ga naar inhoud


[technotrend budget S2-3200 en media center wil niet werken]


Gast coyote

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben net nieuw in de sat wereld en heb sinds kort een

TT budget S2-3200 PC kaart met Ci module. ik heb de hele boel geinstalleerd en heb gewoon beeld van astra1 met de mee geleverde software. maar ik krijg het niet voor elkaar om deze kaart met windows mediacenter werkend te krijgen.

ik kan in media center laten scannen op zenders maar er word niets gevonden.

 

heeft er iemand ideeen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de TT Mediacenter tools geïnstalleerd ?

Mediacenter (XP en de gewone pre-Fiji Vista) ondersteunen geen DVB-S kaarten, en er wordt met een emulatie van een DVB-T kaart gewerkt.

Via de tools van Technotrend moet je dus een virtuele DVB-T kaart aanmaken, daarna DVB-T frequenties met satelliettransponders mappen en ten slotte in Mediacenter een scan doen naar DVB-T kanalen.

 

Spreken we overigens over Windows XP Mediacenter Edition of de versie die in Vista zit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi Windows Mediacenter toch over boord en gebruik MediaPortal. Het is even wat geklooi met de configuratie, maar dan heb je ook wat. TT-budget wordt 'native' ondersteund in MediaPortal. Wat je ook kunt proberen is DVBviewer Pro (kost 15 Euro). Dit is de beste DVB applicatie die ik tot op heden gezien heb. HD werkt probleemloos in zowel MP als DVBviewer.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nu eigenlijk HD TV kijken via dat Mediaportal ?

Bij de FAQ zeggen ze dat ze opnemen in DVR-MS, en DVR-MS is toch gewoon MPEG2 met een extra datalayer errond ?

 

Zelf gebruik ik ook DVBViewer, maar het is toch wat minder gebruiksvriendelijk dan Mediacenter, maar heeft wel veel meer mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker! Ik draai MediaPortal RC3 met de laatste SNV. HD werkt probleemloos. Zelfs Premiere HD (zolang het nog kan ;-) werkt prima via Vplug op MDAPI. Het verdient voor HD wel aanbeveling om een videokaart te gebruiken die H264 hardwarematig kan accelereren. Anders leunt de HD decoding volledig op de CPU en kun je last krijgen van dropped frames. Zelf gebruik ik de HD2600 van ATI bij het kijken naar HDTV is de CPU load hooguit 15%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...