Ga naar inhoud


Beste S2 PCI kaart?


dinc

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een DM500S en een Nexus-S maar wil nu ook graag DVB-S2.

Welke kaart kunnen jullie mij aanraden?

Ik heb geen CI nodig want ik heb een mastera en kan ook mijn DM gebruiken.

 

Waar kan ik het kopen in Oost-Vlaanderen of Antwerpen - liefst niet via internet? ANTWOORD OVER WAAR TE KOOP, UITSLUITEND VIA PM!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ondertussen een Cinergy S2 gekocht. Moet mijn PC eerst upgraden voor HD.

 

De software trekt echt op niets. Regelmatig vastlopers enz... Echt ontgoocheld. Ik heb DVBviewer en Progdvb geprobeerd. Mythbuntu start zelfs niet op. Ik zal nog eens testen als ik een nieuwe pc heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

progdvb is ook niet het meest stabiele pakket :X

 

heb je DVBdream al geprobeert? smile

 

software voor DVB kaarten is imo wat karig smirk

 

software die je er bij krijgt kan niets nuttigs.. ( softcam etc ) en andere alternatieven hebben allemaal net niet het..

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB Dream dacht ik wel maar het is al een tijdje niet meer geupdate. Dat is trouwens met de meeste DVB software. Toen ik mijn Nexus een paar jaar geleden kocht, had ik toch meer keuze zoals altdvb, hispadvb enz. Die zijn blijkbaar allemaal dood. Ik had mijn Nexus in een Pentium 133MHz PC geinstalleerd met linux en vdr. Zappen ging supersnel. Zal misschien weer linux moeten gebruiken maar daar kruipt veel tijd in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dinc
Ik heb ondertussen een Cinergy S2 gekocht. Moet mijn PC eerst upgraden voor HD.

De software trekt echt op niets. Regelmatig vastlopers enz... Echt ontgoocheld. Ik heb DVBviewer en Progdvb geprobeerd. Mythbuntu start zelfs niet op. Ik zal nog eens testen als ik een nieuwe pc heb.

Ik heb DVBViewer, ProgDVB en DVBDream geprobeerd.
Voor mij is DVBViewer het beste.
Je mag je echter niet blindstaren op de standaardconfiguratie, de Concinnity3D interface is bijvoorbeeld echt wel een mooie shell.
Wat was het probleem dat jij had met DVBViewer ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dinc
Probleem met viewer is dat mijn PC herstart als ik astra 19.2 scan.
En ook traag zappen. Kan ook aan mijn PC liggen smile

Dat eerste is bizar.
Lijkt mij eerder een hardware of driver probleem te zijn.
Als je een officiële versie gebruikt kun je natuurlijk support krijgen op hun site.
Op dat gebied gaat er niets boven shareware, je kunt rechtstreeks met de auteur(s) van het programma praten.

Traag zappen, ik vermoed dat zowat alle PC programma's daar last van hebben.
Mij stoort het niet echt, omdat ik zelden rechtstreeks kijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga/ben waarschijnlijk ook op zoek naar een andere DVB-S(2) kaart naast mijn TechniSat SkyStar 2. Hij komt dus in een VDR systeem te zitten en is de belangrijkste eis dat ie het onder linux goed gaan doen.

 

Ik zat zelf aan een "Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2" te denken en ben nog aan het kijken of ie goed onder lunix draait. Alleen nog een vraag, ik heb nog geen HDTV, maar is voor alle (betaalbare) DVB-S2 kaartjes gewoon een "dikke" pc nodig om HD te kunnen zien?

 

Dus zit er (echt) niks hardwarematig op die je systeem helpt? Er staan helemaal geen systeem eisen bij die kaartjes (niet dat ik zag staan) en in dat geval is mijn/een (extra) SkyStar 2 ook nog goed genoeg mijn VDR is net te traag maar BBC HD is nu ook te zien wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een Hauppauge WinTV NODA-HD-S2 in mijn bezit. En ik kijk HDTV met sublieme beeldkwaliteit. Zowel hardwarematig (via eHD) als softwarematig (Intel® Core2 Duo CPU E7200 @ 2.53GHz). Het probleem bij Linux op dit moment is, dat softwarematig alleen nog het geval is (de grafische kaarten hebben nog geen H264 decoding binnen Xorg).

 

Nu ben ik de laatste tijd ook aan het spelen met CoreAVC onder Linux. En de resultaten zijn wisselend (heb groene strepen tijdens het viewen) maar het beeld is dan wel weer vloeiend.

 

Ik meende dat ik diverse keren heb gelezen dat een DualCore CPU op 2.6Ghz voldoende zou zijn voor softwarematige afhandeling van H264 streams. Alleen dit is dus wel afhankelijk van de optimalisaties binnen ffmpeg en xine.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is/wordt de "Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2" de/een optie smile

 

Aangezien CoreAVC ook nog gewoon software decoding is (is er alsnog een winst te behalen?), en ik verwacht dat zij ook moeten wachten tot H264 decoding door de videodrivers afgehandeld kan worden, wacht ik wel op nieuwe videodrivers waar het standaard in zit/komt (zou ooit moeten komen). Als het ooit in de videodriver(s) komt te zitten dan kan ik het, voor HDTV te traag, systeem grotendeels zo laten zoals het nu is.

 

Ik moet dan alleen het videokaartje vervangen al moet ik wel hopen dat er ook nog APG versie's te koop is die hardware matig decoderen van H264 ondersteunen wink Nu is HDTV nog niet nodig dus kan ik het makkelijk zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Zelf heb ik een Hauppauge WinTV NODA-HD-S2 in mijn bezit. En ik kijk HDTV met sublieme beeldkwaliteit. Zowel hardwarematig (via eHD) als softwarematig (Intel® Core2 Duo CPU E7200 @ 2.53GHz). Het probleem bij Linux op dit moment is, dat softwarematig alleen nog het geval is (de grafische kaarten hebben nog geen H264 decoding binnen Xorg).


Niels,

Ik zit nu in de situatie dat de standaard v4l-dvb drivers niet meer werken voor mijn Hauppage WinTV Nova-HD-S2 kaart. Vendor ID en Subdevice ID worden niet meer herkend, en de kaart functioneert niet meer. Zowel niet met Ubuntu 8.04.1 als met 8.10. Werkt het voor jou nog wel allemaal? Ik begin namelijk nu erg aan mezelf te twijfelen.

Hans Houwaard

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Zelf heb ik geen problemen met mijn kaart, ik ben zelfs al geheel overgestapt op S2API ipv Multiproto (S2API zal in 2.6.28 standaard aanwezig zijn). Ik maak gebruik van hg S2API repo op http://linuxtv.org/hg/~stoth/s2.

 

Het enige wat ik mij kan voorstellen, is dat er een nieuwe kernel is gepushed vanuit Ubuntu, deze zal dan de v4l drivers bevatten die (nog) niet is voorzien van ondersteuning voor de Nova-HD-S2. Je zult in dat geval, je drivers opnieuw moeten installeren.

 

Standaard wordt deze kaart niet ondersteund! Je moet dus multiproto of s2api handmatig installeren! Dit moet je dus ook doen na elke kernel-upgrade.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, dat had ik in eerste instantie voor 2.6.26-19-generic ook gedaan. Alleen toen kon ik met de standaard v4l-dvb repository nog een DVB v5 api module bouwen met Single Front End. Dit werkt nu voor mij niet meer, de kaart wordt niet herkend.

 

Ik ben dus in tegenstelling tot eerste, nu aangewezen op de S2API repo die je noemt. Ontwikkeling op deze repo is volgens mij stilgevallen, nu S2API in v4l-dvb is geintegreerd. Op een of andere manier is alleen het support voor mijn kaart niet goed overgenomen.

 

Ik ga de modules bouwen vanuit deze repo, ik laat wel weten of het dan weer werkt. Is sasc-ng compatible met de modules uit deze repo, of werkt dat dan weer niet meer?

 

Hans Houwaard

 

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...