RobbieT Geplaatst: 2 november 2008 Geplaatst: 2 november 2008 Er zit geen schroefje tussen de aansluitingen van de tuner. De aansluitingen van de tuner hebben moeren eromheen waarmee ze in de achterplaat vastzitten. De lak is iets ruwer voor mijn gevoel en er zit een kleine zwarte afstandsbediening bij. De box is compleet anders dan de DM500 die ik zelf gehad heb maar of het een kloon is weet ik niet zeker, het zou kunnen. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
metropar Geplaatst: 2 november 2008 Geplaatst: 2 november 2008 meet eerst eens of er LNB spanning aanwezig is dus 14/18 volt zo niet vervang Q72 geen lnb spanning is geen beeld / lock geen zenders vinden etc. is hier toch echt al meer behandelt in dit dream forum gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast bob-bob Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Als heb je clon DM500 van china,dan is je bootloder kapot. ik heb mijn clon gerepareerd met behulp van jtag . Kom je in buurt van Amsterdam ben je welkom !
metropar Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 is niks mis met zijn bootloader kan zijn box gewoon bereiken en voorzien van nieuwe image etc. dus boot is gewoon oke! box heeft alleen geen ontvangst thats all waarschijnlijk Q72 kapot en niks booloader! gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
FNONAMUS Geplaatst: 3 november 2008 Auteur Geplaatst: 3 november 2008 Het serienummer van de DM500 is door Henksat gechecked en is origineel. Het schroefje zat er tussen de eerste DM500's niet in, de rest incl. MAC adres en andere zaken is OK. Ook de AB is origineel. Het opnieuw flashen door Rob is goed gegaan. Als er gescanned wordt naar zenders geeft de signaal sterkte geen SNR, en een hoge BER. Nog sterker ér zit al een voeding van 2A bij, ik had verkeerd op het ding gelezen @Metropar, wat is een Q72? En nog belangrijker, (hoe?) kan dit gerepareerd worden? Todays dummy is tomorrows expert!
Gast bob-bob Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Kan inderdaad zijn d at je lnb power is kapot hier kan je zien wat te doen bij!! http://www.austech.info/dreambox/871-dreambox-lnb-fix.html
FNONAMUS Geplaatst: 3 november 2008 Auteur Geplaatst: 3 november 2008 Origineel bericht van: bob-bob Kan inderdaad zijn d at je lnb power is kapot hier kan je zien wat te doen bij!!http://www.austech.info/dreambox/871-dreambox-lnb-fix.html Bob-bob, ik wordt al zenuwachtig als ik een batterij in de hand heb, laat staan een soldeerbout Todays dummy is tomorrows expert!
metropar Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Q72 is een fet (transistor) deze wil wel eens stuk gaan bij de 500 daardoor heb je dan geen lnb spanning meer waardoor er dus geen ontvangst is en er geen zenders meer worden gevonden bij het zoeken meestal lost het vernieuwen van Q72 dit probleem op een enkele keer wil er wel eens wat meer kapot zijn vandaar dat ik zei meet EERST de LNB SPANNING deze tor is in smd uitvoering dus met geen of weinig soldeer- ervaring zou ik hem zelf niet vervangen maar laten doen want als je bijv sluiting maakt kan je wel eens meer vernielen dan repareren en uiteraard moet je er de goede spullen voor hebben om dit te doen gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
FNONAMUS Geplaatst: 3 november 2008 Auteur Geplaatst: 3 november 2008 Via een erkende klantvriendelijke dream dealert zijn we er achter gekomen dat hij én origineel is en bovendien ook via de officiële importeur (Satellietland - Media Labs) is geleverd. Ik mag 'm dus opsturen, ondanks dat ie buiten de garantie valt. Goede service dus, nu nog hopen op de goede afloop Bedankt nogmaals voor alle tips, hulp en adviezen, ik houd jullie op de hoogte... Todays dummy is tomorrows expert!
Henksat Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Goed dat er nog echt DMM dealers zijn. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
RobbieT Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Kijk, dat is goed nieuws. Komt het hopelijk toch nog goed met die box. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
FNONAMUS Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 De DM500 is weer terug in het warme nest! Door de snelle reactie van Henksat en Michel is hij zeer snel gerepareerd, hij was vrijdag alweer onderweg naar de dealer! Helaas was de PTT niet zo snel als de reparatie, dus vandaag (maandag) heb ik hem opgehaald. De spanningsregelaar was dus kapot, die is vervangen. Henksat en Media Labs (Michel, ik hoop dat je dit leest!) hartstikke bedankt voor jullie snelle service! Todays dummy is tomorrows expert!
the dude Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 Hallo, Een kennis van mij heeft exact hetzelfde probleem. Nu wil ik zelf de spannigsregelaar vervangen omdat er geen garantie meer op de dreambox zit. Heeft iemand enig idee waar je dit onderdeel zou kunnen bestellen? Ik heb al wat gegoogled maar kon in nederland iig niets vinden. Gr. The dude. Dreambox 7000 PLI Jade - CCcam 2.0.11 Astra 1/2/3/Hotbird
sevensheaven Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 die grote online electronica winkel beginnend met een C die heeft alles. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
the dude Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 Ik had daar al in de catalogus gekeken maar kon hem niet vinden. Ik zal maandag eens bellen, thnx voor je reactie. Gr. Dreambox 7000 PLI Jade - CCcam 2.0.11 Astra 1/2/3/Hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen