Ga naar inhoud


netwerkprinter onder XP zet alles in wachtrij


jernst

Aanbevolen berichten

Ik heb een brother netwerkprinter in mijn netwerk met Vista & XP. Onder Vista werkt hij prima. Onder XP heb ik hem net opnieuw geinstalleerd op een laptop. Als ik vanaf XP afdruk geeft hij steeds een foutmelding en zet hem in de wachtrij. Soms gaat hij daarna toch printen, maar print vaak halve pagina's. Het display in de printer zegt dan:"meer gegevens" en drukt vervolgens de helft af. De testpagina drukte hij na een korte foutmelding wel volledig af. De printer hangt aan de router. Wie weet raad?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


gehele printer software op xp laptop installeren ,daarna in het netwerk instaleren

HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft

Vista Ultimate

philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb

WIE VEEL KNUTSELT..

LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER

NIET MEER UITKOMT.. !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Printertje in de taakbalk met rood uitroepteken "kan niet printen", vervolgens in wachtrij. Soms begint hij na 30 sec. wel af te drukken, maar vaak halve document. Het display van de printer geeft intussen "meer gegevens".

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je hem geïnstalleerd ? m.b.v van de Brother software ?

weet je het IP-adres van de printserver ? indien wel, alleen de printerdriver installeren (en dus niet alle andere, overbodige software), lokale poort kiezen (nieuwe poort, tcp/ip poort), drivertje selecteren en printen maar ...

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even zitten speuren: Printer zit op IP xxx.xxx.2.3

Hij zou toegewezen zijn via DHCP. Als ik nu mijn router instellingen bekijk staat daar DHCP bereik xxx.xxx.2.1 tot xxx.xxx.2.200. Dan is hij toch niet toegewezen via DHCP, maar heeft de printer toch een vast IP adres? Moet ik dan onder XP niet gewoon het vaste IP adres invoeren ipv: locale printer & TCP/IP en laten zoeken op het netwerk?

Welk bereik heb je nog beschikbaar voor een vast IP als DHCP staat zoals boven aangegeven? (dit om mijn NAS ook op vast IP te zetten).

Printen vanaf XP zet hij nog steeds eerst in wachtrij(melding: kan document niet afdrukken), na enkele minuten op display brother" meer gegevens" gaat hij printen. Eerst drukt hij 3 regels af, vaag, daarna na een paar minuten ook nog het hele document?!

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

xxx.xxx.2.3 is degelijk in het bereik van de dhcp 1 tot 200 eenmaal de ip-adres gekregen denk ik niet dat deze zomaar een ander ip-adres krijgt toegewezen. Of deze moet steeds offline gaan en een ander apparaat moet deze ip-adres inpalmen. Je kunt het mischien best een vast adres geven ergens in de 100.

Dus xxx.xxx.2.100 (192.168.2.100) .

 

Satwolf

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik denk dat hij bedoelt je printer een vast IP adres geven

 

ik heb nooit met een netwerk printer gewerkt maar ik denk dat dit kan in het config scherm - printers - eigenschappen van desbetreffende printer

 

even een vrije IP opzoeken en deze toewijzen aan je printer

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...