Ga naar inhoud

[800S] bij aanpassen cccam.cfg valt internet ong. 5 minuten weg

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit sinds een tijdje met het volgende rare probleem .

zodra ik mijn cfg in cccam verwissel of in de box werk en dan een file vervang met dcc of welk ander progje valt mijn hele internet uit voor ong 5 min

Ik weet zeker dat het aan de dm800 ligt want is alleen als ik iets in de box zet stomme is eruithalen is geen probleem

mijn config van mn netwerk is als volgt

dm800 192.168.1.15 ps3 1.18 popcorn 1.26 aan een 4 poorts 100mb switch naar wanadoo adsl modem 1.1 (2 aansluitingen) dan van adsl modem naar switch boven daar zitten 2 pcs en een dm7020 op btw als ik iets in die 7020 vervang geen probleem .

Image vervangen in dm800 van gemini 3,80 naar pli jade geeft alleen maar meer problemen nu duurt het ook dikke 5 min voordat cccam beeld geeft op mn kaart

Geplaatst:

Het kan ook zijn dat je het zelfde IP adres gebruikt, de meeste modems vinden dat niet leuk aangezien het mac adres van de oude ontvanger al is gekoppeld aan dat IP adres.

Geef hem is een ander IP of flush de ARP-Cache van je modem/router.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

zal dat met die arp cash morgen eens gaan proberen of ik die kan dumpen in die wanadoo router .dat met dat ip adres word iets moeilijker.wist niet eens dat die het macadres ook koppelde zit nu op mn werk ga morgen proberen bedankt

Gast Nemesis_dup1
Geplaatst:

Wannadoo router ? Livebox ? Geef je DM een vast ip-adres buiten de DHCP range van je box. Als het goed is staat de range ingesteld van 10 to 50 en die is niet te wijzigen. Zelf dit probleem ook gehad, de DHCP server in deze boxen werkt als een natte krant.

Geplaatst:

vind het een vreemd verhaal. cccam en interne sharing hebben nl. niets met internet te maken, alles gaat lokaal.

ik neem aan dat je router een ingebouwde switch heeft ? dan inderdaad je statische apparaten buiten je DHCP-range zetten maar ik blijf het nog steeds vreemd vinden.

je hebt je router al eens een herstart gegeven ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

ja die worden elke keer geherstard om je een idee te geven nu werkt alles al 4 dgn goed omdat ik niet meer die cfg vervangen heb .ook ik vind het een raar ding temeer ik weet waar het zit en met 2 images zelfde probleem heb enige wat ik dan kan denken is de cfg zelf

Geplaatst:

mooi te weten van die livebox dan staak ik nl dit onderwerp temeer op 31/12 de zaak hier op zwart gaat met online .nl daar ik glasvezel krijg .hopenlijk voor 1 jan anders echt zwart hier.want paar maanden bij online blijven kan niet jaar abo anders niet .dus heerlaats

• 2 maanden later...
Geplaatst:

ik heb nu mijn heel netwerk vervangen heb een wrt 610 router linksys glasvezel internet .

probleem is het volgende zodra ik mijn dm800 opstart of de cccam.cfg vervang valt het netwerk uit en werkt mijn kaart pas na 10 minuten

na 10 minuten kan ik weer op mijn kaartje kijken maar netwerk ligt er nog uit na half uur alles weer normaal .

wat heb ik intussen gedaan netwerk geheel veranderd alles heeft een staties adres gekregen

div images erop gezet alles heeft tot op heden geen resultaat

maar doe ik die cfg in mijn 7020 totaal geen problemen alles loopt meteen gesmeerd

de dm800 intern share geen probleem herstarten noem maar op totaal geen probleem wissel ik de cfg om begint het verhaaltje weer .

mijn idee is dat het in de cfg zit .ik vraag me trouwens af of er een verschil is tussen een enigma 1 cfg van cccam en een enigma2 cccam .cfg das enige wat me nu te binnen schiet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen