lucdec2 Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Hallo, heb een dm500 met gemini maxvar 4.50 geflashd en laatste Cccam via blue panel erin. Dan cfg op de juiste plaats en alles werkt maar heb de indruk niet superstabiel. Althans niet zo stabiel ivglm gbox, die soms weken aan een stuk zonder reboot kon. Nu mijn vraagjes : Kan ik bovengenoemd systeem stabieler maken ? Zoniet is het mogelijk de dm automatisch elke dag te laten rebooten, of beter nog en de Cccam ? dank je wel voor het helpen ?
Ome Merde Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 gbox en cccam op de 500 ? dan heb je een krappe /var denk ik. hoeveel ruimte is er nog ? een te volle /var veroorzaakt mede instabiliteit. merDe deze ruimte is te huur
lucdec2 Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 Bedankt Ome Merde voor je reply. Inderdaad, wist dat ook al, 1 Cam is meer dan genoeg bij een 500. Ik bedoelde vroeger met gbox en nu met Cccam. Heb trouwens al gevonden hoe ik automatisch kan rebooten bij een 500 met gemini erop Het gaat zo : Open een nieuw .txt bestand op je pc typ hierin enkel het woord reboot Sla op als reboot.sh Plaats dit bestand in je 500 onder var/script Ga met ab en blauwe knop achter daemon instellen. Laat cron lopen Kies nieuw Kies een tijd, bvb 24 uur om 3 uur 's nachts klik het bestand aan reboot.sh Het enige nadeel aan deze methode, is dat als je dream 'savonds in standby staat, hij 's morgens aan staat ten gevolge van een reboot. Wie hier nog een tip voor heeft....welcome !
peter-nmgn Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 een schakel timer maken van 1 minuut waarin je aangeeft dat aan het einde van de timer de dreambox op standby gaat Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
lucdec2 Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 Origineel bericht van: peter-nmgn een schakel timer maken van 1 minuut waarin je aangeeft dat aan het einde van de timer de dreambox op standby gaat Het is deze tip die ik nodig heb ! Bedankt Peter !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen